روایت بقایی از توقف مذاکرات بعد از تهدیدات ترامپ
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «ونس اخیراً مدعی شده که هیئت ایرانی، برخلاف برخی اخباری که منتشر شده، پس از تهدیدات ترامپ جلسه مذاکره را ترک نکرد و گفتوگوها تا ساعت ۱ بامداد ادامه داشت. با توجه به اینکه این اظهارات با برخی روایتهای قبلی درباره علت توقف مذاکرات در تعارض به نظر میرسد، روایت دقیق جمهوری اسلامی ایران از آنچه در آن جلسه رخ داد چیست؟» گفت:
من همیشه به شما قول دادم روایت برایتان نگویم؛ واقعیت را بگویم.
جلسه چهارجانبه با حضور ایران، آمریکا و دو میانجی از حدود ساعت ۳ بعدازظهر شروع شد و حدود یک ساعت و نیم ادامه پیدا کرد. قرار بر این شد که پس از یک وقفه کوتاه نیمساعته، جلسه ادامه پیدا کند.
در همین فاصله، ما با اظهارات مهم و تهدیدآمیز مقامات آمریکایی مواجه شدیم. نشست چهارجانبه پس از آن تشکیل نشد و بحثی که ادامه یافت، تبادل پیام از طریق میانجیها بود.
لذا ما پس از تصمیم به توقف مذاکرات به صورت چهارجانبه، هیچ تماس مستقیمی با طرف آمریکایی نداشتیم. تصمیم ایران در پیشبرد اهداف کشور این بود که ما از طریق میانجیها به تبادل پیام ادامه بدهیم. نتیجهاش را هم همگی شاهد بودید.
بخش سایتخوان، صرفا بازتابدهنده اخبار رسانههای رسمی کشور است.