با مصوبه کمیته ارزی انجام شد؛
فعالسازی ثبت برنامه تولید ۱۴۰۵ در سامانه جامع تجارت
به گزارش ایرنا به نقل از سازمان توسعه تجارت، این امکان برای واحدهای تولیدی وزارت صمت که بر اساس فرمول سهمیهبندی فصل تابستان و با ملاک حداکثر سابقه واردات دو سال گذشته، مشمول دریافت سهمیه ارزی نشدهاند، فراهم شده است تا بتوانند برنامه تولید سال ۱۴۰۵ خود را در سامانه ثبت کنند. بر این اساس، واحدهایی که در فصل تابستان امسال سهمیه تولیدی دریافت کردهاند، در حال حاضر امکان ثبت این سند را نخواهند داشت، زیرا سهمیه ارزی آنها بهصورت خودکار و بر مبنای سوابق وارداتی دو سال گذشته محاسبه و اعمال شده است.
طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، اسناد ثبتشده پس از بارگذاری در سامانه، در سه مرحله شامل تایید اولیه توسط ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استانها، بررسی و تایید نهایی از سوی دفاتر تخصصی مربوطه و در نهایت تخصیص سهمیه توسط معاونتهای تخصصی ذیربط بررسی خواهند شد. پس از طی این مراحل، برای واحدهای مشمول، حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت مندرج در پروانه بهرهبرداری بهعنوان سهمیه ارزی فصل تابستان تخصیص خواهد یافت. این اقدام با هدف ساماندهی فرآیند تخصیص سهمیه ارزی، تسهیل تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و مدیریت بهینه منابع ارزی کشور انجام شده است.