رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مالیات و بیمه موضوعات در هم تنیده‌ای در همه کشورهای دنیاست، افزود: همان‌طوری که صنعت بیمه ما هم واقعا مسائل و مشکلاتی دارد که امروز بیشتر با آن آشنا شدم، نظام مالیاتی کشور هم مسائل و مشکلات خاص خود را دارد. کل مالیاتی که در کشور درحال وصول است، چیزی حدود ۷ تا ۸ درصد از کل درآمدهای مردم است و با این میزان از مالیات واقعا اداره کشور غیرممکن است.

پارسا ادامه داد: وقتی کل میزان مالیاتی که از مردم اخذ می‌شود را با هم تلفیق می‌کنیم، نشان می‌دهد رقم مناسبی برای اداره کشور نیست. در کشور تمام واحدهای مختلف و به هرجایی می‌روید، دنبال معافیت مالیاتی هستند. اگر قرار باشد معافیت شامل همه درآمدها شود، چیزی باقی نمی‌ماند که شما بخواهید از محل آن کشور را اداره کنید. وی با بیان اینکه حمایت از بیمه‌ها باید محدود، مشروط، کاهنده و تضمین‌دار باشد، اظهار کرد: حمایت‌های فراوان و موثری را قانون‌گذار از بیمه داشته و دارد و در لایحه مالیات ارزش افزوده مورد توجه بوده است. معاون وزیر اقتصاد درخصوص تناقض پیش‌نویس قانون مالیات‌های مستقیم و اخذ مالیات ارزش افزوده همزمان با تاکید برنامه ششم مبنی بر رساندن سهم بیمه‌های زندگی به ۵۰ درصد گفت: اینکه دولت و مجموعه نظام- چه برای شرکت‌های بیمه و چه شرکت‌های بیمه برای مردم- باید به حداقل برسانند، جزو مسلمات است. پارسا خاطرنشان کرد: تمام درآمدهای مالیاتی که ماهانه در کشور وصول می‌شود حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است، در حالی که فقط حقوق و مزایای شاغلین و بازنشستگان ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است و این موضوع نشان می‌دهد مالیاتی که از همه بخش‌ها اخذ می‌شود، رقم بالایی نیست. رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: مالیات داروی تلخی است که هیچ‌کس نمی‌خواهد آن را بخورد ولی اداره مملکت هم بدون مالیات امکان‌پذیر نیست. پارسا درخصوص اخذ مالیات از بیمه‌های زندگی در پیش‌نویس لایحه جدید مالیات‌های مستقیم نیز اظهار کرد: بیمه عمر در ایران تاکنون معاف از مالیات بوده ولی شما درباره موضوعی صحبت می‌کنید که هنوز اتفاق نیفتاده است. معاون وزیر اقتصاد درباره تاثیر مالیات ارزش افزوده بر افزایش قیمت بیمه‌ها نیز گفت: مالیات ارزش افزوده کاری به شرکت‌های بیمه‌گر ندارد و هزینه اصلی آن به سمت خریدار نهایی می‌رود. سیاست کلی که وجود دارد، این است که بیمه‌های عمر از مالیات معاف هستند.

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که اصلاحیه جدیدی بر قانون مالیات‌های مستقیم در حال بررسی است و پس از نهایی شدن برای تصویب تقدیم مجلس خواهد شد.

پارسا درباره آخرین اقدامات انجام شده برای نصب دستگاه کارتخوان برای پزشکان نیز گفت: قانون‌گذار می‌گوید باید پزشکان دستگاه کارتخوان پزشکان را نصب می‌کردند و پزشکانی که نصب نکرده یا استفاده نکرده باشند، ما از منابع اطلاعاتی دیگری که داریم، دسترسی به میزان درآمد آنها خواهیم داشت. وی ادامه داد: برای محاسبه مالیات پزشکان، در خردادماه سال آینده و همزمان با ارائه اظهارنامه مالیاتی پزشکان، با منابع دیگر اطلاعاتی، درآمدهای دیگر مالیاتی مشمول و مالیات حقه را حتما از آنها مطالبه می‌کنیم و جرائمی که در قانون پیش‌بینی شده حتما مورد عمل قرار خواهد گرفت.

پارسا درباره اخذ مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز تصریح کرد: هر بحثی ویژگی، کاربرد و استدلال خود را دارد. مناطق آزاد قرار است سکوی صادرات باشند و تولید در آنها صرفه اقتصادی داشته باشد ولی بحث مالیات ارزش افزوده کمک به تولیدکننده و صادرکننده نیست. بحث آن مصرف‌کننده است و ما می‌گوییم باید رفتار یکسانی با مصرف‌کننده در کل نقاط کشور شود و نباید تبعیضی قائل شد. وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص سرکشی به حساب‌های بانکی برای اخذ و محاسبه مالیات نیز گفت: همه حاکمیت‌ها در همه دنیا دسترسی به آمار و اطلاعات پولی و بانکی و املاک دارند و باید سرکشی انجام شود.