شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۶ دنیای اقتصاد

اخبار گردشگری - استان‌ها - روزنامه شماره ۶۰۹۶

  • جاده‏‏‌های مستعد تخلفات رانندگی

    دنیای اقتصاد: در سال‌های اخیر روند تلفات تصادفات رانندگی افزایشی شده است، ‌‌‌ آمارها نشان می‌دهند که تنها در سال ۱۴۰۲، بیش از ۲۰‌هزار نفر در حوادث رانندگی جانشان را از دست داده‌‌‌اند. به این آمار باید جمع بزرگی را افزود که بر اثر این سوانح دچار مشکلات و معلولیت‌‌‌های جسمی می‌‌‌‌‌‌شوند، ‌‌‌ ضمن آنکه خانواده‌‌‌ها باید با مصائب از دست دادن عزیزانشان در باقی عمر دست و پنجه نرم کنند. درایام تعطیلات و سفر حجم تصادفات به شکل قابل‌توجهی افزایش می‌‌‌یابد، ‌‌‌ به عنوان مثال در تعطیلات نوروز سال‌جاری ۱۳‌هزار تصادف رخ داد و ۸۱۳ نفر کشته شدند. برای رفع این مساله چه باید کرد و چطور می‌توانیم جاده‌ها را برای گردشگران ایمن کنیم؟ مرکز پژوهش‌‌‌های مجلس در گزارشی با عنوان «بسته سیاستی کاهش تصادفات رانندگی در سال ۱۴۰۳» ضمن بررسی قوانین موجود و تجربه کشورهای مختلف، راهکارهایی را برای حل این معضل پیشنهاد کرده است.
  • کشف ذخایر عظیم فلزی و غیرفلزی در هرمزگان

    دنیای‌اقتصاد- بندرعباس: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت هرمزگان از آزادسازی قسمتی از پهنه آهن غرب در هرمزگان خبر داد. ابراهیم سعدینی گفت: توسعه فعالیت‌‌‌های اکتشافی طی سال‌های اخیر در استان قابل‌توجه بوده و این مهم نیز طی سال‌جاری با ادامه فعالیت‌‌‌های اکتشافی تکمیلی در محدوده‌‌‌های امید‌بخش پهنه‌‌‌های اکتشافی استان در حال انجام است.
  • ۳۵۰ هکتار به مساحت شهرک‌های صنعتی لرستان اضافه می‌شود

    دنیای‌اقتصاد – خرم‌‌‌آباد: مدیرعامل شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی لرستان اظهار کرد: تا پایان سال‌جاری ۳۵۰ هکتار زمین به مساحت یک‌هزار و ۸۴۲ هکتاری شهرک‌‌‌های صنعتی لرستان و مناطق ویژه اقتصادی افزوده می‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر