شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۷ دنیای اقتصاد

اخبار گردشگری - استان‌ها - روزنامه شماره ۶۰۹۷

  • تیغ دو لبه در توریسم ژاپن

    دنیای اقتصاد -صدیقه نژادقربان: ژاپن پس از بازگشایی دروازه‏‏‌های خود به روی گردشگران بین‏‏‌المللی از سال ۲۰۲۲، با چالش‏‏‌های گسترده‏‏‌ای مواجه شده که این کشور را روی تیغ دو لبه قرار داده است. از سویی «گردشگری» جزء اصلی استراتژی‏‏‌های اقتصادی این کشور به‏‏‌شمار می‏‏‌رود و از جهت دیگر افزایش محبوبیت مقاصد گردشگری ژاپن منجر به ورود بیش از حد گردشگران و رفتار نامسوولانه بسیاری از آنها در این کشور شده است. این امر باعث شد تا مسوولان شهری در ایجاد تعادل بین ترویج گردشگری و حفظ شیوه زندگی جامعه خود با چالش مواجه شوند. این امر منجر به اعمال محدودیت‏‏‌ها و حتی جرایمی برای گردشگران خارجی شد. حالا علاوه بر تخریب ساختمان ۱۰طبقه که مانع دید کوه فوجی شده بود و اعمال مالیات‏‏‌های توریستی و جریمه‏‏‌هایی برای توریست‏‏‌هایی با رفتار غیرمسوولانه در شهر فوجی، دیگر مقاصد توریستی کشور ژاپن نیز اقدام به سیاست‏‏‌های مشابه کرده‏‏‌اند.
  • بارانداز جدید واردات و ترانزیت خودرو در هرمزگان

    دنیای اقتصاد – بندرعباس: رئیس اداره دریایی و بندری مدیریت بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با هماهنگی صورت گرفته و فراهم شدن زیرساخت سخت‌‌‌افزاری و همچنین رویه گمرکی، ورود خودروهای وارداتی و ترانزیتی به بندر سیریک تسهیل می‌‌‌شود.
  • افتتاح ۴۸۴ کلاس در هرمزگان

    دنیای‌اقتصاد – بندرعباس: مدیرکل نوسازی، توسعه ‌‌‌و تجهیز مدارس استان هرمزگان اظهار کرد: تعداد ۱۲۳ پروژه در قالب ۴۸۴ کلاس در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در این استان افتتاح شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر