شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۲ دنیای اقتصاد

اخبار گردشگری - استان‌ها - روزنامه شماره ۶۰۹۲

  • دوراهی رونق گردشگری

    دنیای اقتصاد -فاطمه باباخانی: با رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای کابینه چهاردهم، ‌‌‌ متولی گردشگری هم مشخص شد. «سیدرضا صالحی امیری» وزیر گردشگری در بند «ب» برنامه‌‌‌های خود به موضوع گردشگری پرداخته است. او ۱۲ مورد را برای توسعه گردشگری ضروری تشخیص داده که بخش اعظم آنها به توسعه گردشگری داخلی مربوط می‌شود. نمونه آنها بخش چهارم که در آن آمده است : «تمرکز جدی و پیگیرانه بر توسعه گردشگری داخلی به منظور استفاده موثر از جوامع هدف محلی، محرومیت‌زدایی از روستاهای هدف گردشگری، مهاجرت معکوس از شهرها به مناطق روستایی و توسعه زیرساخت‌های اقامتی، سرگرمی در مناطق مختلف کشور.» در نظرسنجی دنیای اقتصاد که با ۵۶ فعال حوزه گردشگری هم انجام شده، شرکت‌کنندگان مهم‌ترین پیامد توسعه این شیوه از توریسم را «رونق اقتصادی در همه مناطق کشور» عنوان کرده‌‌‌اند. از نگاه این کارشناسان گرچه گردشگری داخلی و خارجی هر دو دارای اهمیت فراوانی هستند‌‌‌، اما اگر بخواهیم میان این دو اولویتی قائل شویم‌‌‌، می‌توان این اولویت را به توریسم داخلی داد. شیوه‌ای از گردشگری که به توسعه همه مناطق کشور منجر شده و در نهایت زیرساخت‌‌‌های توریسم را در روستاها و شهرهای کشور بهبود می‌‌‌بخشد.
  • نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کیش برگزار می‌شود

    دنیای اقتصاد – کیش: نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات کیش و برق پایدار از ۱۹ تا ۲۲ شهریور در مرکز نمایشگاه‌‌‌های بین‌‌‌المللی کیش برگزار می‌شود.
  • افزایش پروازهای خارجی جزیره کیش

    دنیای‌اقتصاد – کیش: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش پروازهای خارجی این جزیره خبر داد. رحیم سرهنگی در بازدید از فرودگاه این جزیره با اشاره به باز‌طراحی ترمینال قدیمی کیش گفت: با برنامه‌ریزی‌‌‌های انجام شده از شهریور بر تعداد پروازهای خارجی افزوده می‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر