دهکده گنجنامه، جهانی شد
دهکده گردشگری گنجنامه به عنوان یکی از طرح‌های برتر گردشگری ایران و خاورمیانه به عضویت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در آمد. سعید ترابیان موسس و رئیس هیات مدیره دهکده گردشگری گنجنامه با اعلام این خبر گفت: دهکده گنجنامه با حدود 18هزار متر زیربنای مسقف در دامنه شمالی کوه‌های الوند و با تنوع قابل توجه خدمات، در فاصله 5 کیلومتری شهر همدان واقع شده است. این منطقه نمونه گردشگری در فاصله 280 کیلومتری از پایتخت کشور بوده و همچنین به لحاظ همجواری با کتیبه‌های باستانی هخامنشی و آبشار گنجنامه، منطقه میدان میشان زادگاه کورش کبیر و نیز دره‌های سرسبز و زیبای عباس آباد همواره مقصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.دهکده گنجنامه یکی از قوی‌ترین قطب‌های گردشگری ایران و خاورمیانه است که با ظرفیت روزانه 4 هزار نفر آمادگی ارائه امکانات متنوعی را در فصول مختلف به همه هموطنان، آژانس‌های گردشگری، ارگان‌های دولتی و خصوصی و ... دارد.
امکانات تفریحی- اقامتی این مجموعه شامل ۵۰ بخش فرهنگی، توریستی، ورزشی، خدماتی از جمله: تله‌کابین، سورتمه ریلی، غار آکواریوم، سینمای پنج بعدی، شهربازی، ویلاهای اقامتی و طبیعت دشت میشان است.امکانات فرهنگی مجموعه نیز، شامل غرفه کتاب و محصولات فرهنگی، سالن کنفرانس، عکاسخانه و صنایع دستی است.
علاوه بر این، برای رفاه گردشگران، رستوران‌های فرنگی و سنتی، کافی شاپ روباز و سرپوشیده، سوپرمارکت و ... نیز در نظر گرفته شده است.
ترابیان در ادامه افزود: در کنار این طرح عظیم، ویلاهای اقامتی مدرن با چشم‌انداز کم‌نظیر و سرویس غذایی گیاهی و سلامت برای علاقمندان تدارک دیده شده است. وی خاطرنشان ساخت: در مجموعه عظیم گنجنامه، فضاهای مختلفی برای برگزاری سمینارها، نشست‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی، آموزشی و ... در نظر گرفته شده است.وی گفت: سازمان‌ها و نهادهای بزرگ دولتی و خصوصی می‌توانند با عقد قرارداد با این مجموعه، از سرویس‌های متفاوت گنجنامه با تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند.به گفته این فعال و چهره نام‌آشنای گردشگری، یکی از طرح‌های جالب در دست اجرا در مجتمع گنجنامه، ساخت نخستین و بزرگترین غار آکواریوم کشور است که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.وی در پایان گفت: همدان با آب و هوای خوب و استعدادهای طبیعی و تاریخی نظیر غار علیصدر، مقبره بزرگان علم و ادب و صنایع دستی ارزشمند، به تدریج به یکی از مقاصد اصلی گردشگران کشور تبدیل شده است. با توجه به این که طرح‌های گردشگری از جمله کسب و کارهایی است که منافع ملی کشور را در راستای توسعه پایدار تامین می‌کند، باید با عزم ملی و بسته‌های حمایتی مسئولان مورد توجه ویژه قرار گیرد. به اعتقاد وی در حال حاضر حمایت‌های در نظر گرفته شده برای این صنعت کافی نیست.