شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۵ دنیای اقتصاد

اخبار ورزش - روزنامه شماره ۶۱۰۵

  • بله؛ ما سیاه‌نمایی می‌کنیم!

    دنیای اقتصاد: بدون تردید بحث اول ورزش کشور طی روزهای گذشته، آماده نبودن ورزشگاه‌های کشور بوده است. دیگر خودتان همه‌چیز را می‌دانید؛ از برگزاری بازی تیم ملی برابر قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر با آن شرایط، تا وضعیتی که در ورزشگاه شهر قدس وجود داشت و نفس همه در سینه حبس شد تا بازی استقلال و الغرافه قطر به سرانجام برسد و برود پی کارش. در چنین شرایطی اما، رئیس فدراسیون فوتبال عقیده دارد: «بعضی‌ها سیاه‌نمایی می‌کنند!»
  • اصفهان و کیف جهان!

    دنیای اقتصاد: انگار سپاهان ژوزه مورایس در بازی‌های آسیایی به زمین می‌رود تا بازنده باشد. درحالی که تصور می‌شد حداقل الوحدات اردن حریف دشواری برای نماینده پرستاره ایران نباشد و آنها با یک گل هم از رقیب پیش افتادند، اما بازهم کام‌بک خوردند و با شکست به کشور برگشتند. بیایید بررسی کنیم نقش مربی گران‌قیمت زردپوشان در این تیم چیست.
  • آخر هفته با جدال‌های حیثیتی

    دنیای اقتصاد: مسابقات هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران فردا با برگزاری ۴ مسابقه آغاز می‌شود. پرسپولیس و استقلال که هفته گذشته درگیر مسابقات آسیایی خود بودند و حضور در هفته چهارم را از دست دادند، فردا به مصاف رقبا می‌روند و در عوض سپاهان و تراکتور که در روزهای اخیر به مصاف حریفان آسیایی رفته بودند، کمی دیرتر، یعنی روز یکشنبه به میدان خواهند رفت.
  • آقای گل پرکشید

    دنیای اقتصاد: خبر تلخ روز گذشته در دنیای فوتبال، درگذشت یکی از خاص‌ترین بازیکنان تاریخ این رشته ورزشی بود. سالواتوره (توتو) اسکیلاچی در سن ۵۹ سالگی چشم از جهان فرو بست.
  • امروز؛ دومین بازی تیم ملی

    دنیای اقتصاد: رقابت‌های جام جهانی فوتسال در ازبکستان در حال برگزاری است و از ساعت ۱۶ امروز تیم ملی ایران در دومین مسابقه خود در این مسابقات به مصاف گواتمالا خواهد رفت. کشوری که رنک ۴۰ فیفا در فوتسال محسوب می‌شود و روی کاغذ به هیچ عنوان نمی‌تواند حریف دشواری برای شاگردان وحید شمسایی باشد. تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار جام جهانی به مصاف ونزوئلا رفت و با نتیجه پر گل ۷بریک حریفش را در هم کوبید تا برای رقبای خود خط و نشان بکشد. فرانسه دیگر هم‌گروهی تیم ملی هم با نتیجه ۶بر۳ از سد گواتمالا گذشت پس برای حریف امروز ایران تفاضل گل هم مهم است چرا که می‌تواند در بازی بعدی با برد، به مرحله یک هشتم نهایی برسد.
  • از ورزشگاه مشهد استفاده می‌شود؟

    دنیای اقتصاد: بعد از اینکه احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان نسبت به انتخاب ورزشگاه شهدای شهر قدس برای میزبانی از بازی استقلال و الغرافه انتقاد کرد، اکنون آن‌طور که تسنیم ادعا کرده با توجه به اعلام آمادگی مسوولان تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی برای میزبانی مسابقات فوتبال، فدراسیون فوتبال در حال رایزنی است تا بازی‌های بعدی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه امام رضا‌(ع) مشهد برگزار شود. تیم ملی ایران ۲۴ مهر ماه میزبان قطر است و به احتمال زیاد، ورزشگاه امام رضا‌(ع) میزبان این بازی خواهد بود. گفته می‌شود باشگاه استقلال نیز در نظر دارد در صورتی که شرایط مهیا باشد، بازی‌های بعدی خود در لیگ نخبگان آسیا را در ورزشگاه امام رضا برگزار کند.
  • جانشین احتمالی اسطوره

    دنیای اقتصاد: دنیله ده‌روسی در ژانویه ۲۰۲۴ به عنوان سرمربی موقت، هدایت رم را به عهده گرفت و توانست سهمیه لیگ اروپا را برای این تیم کسب کند. پس از این نتایج رضایت‌بخش، باشگاه رم قرارداد اسطوره‌اش را به شکل دائمی درآورد و آن را تا ۲۰۲۷ تمدید کرد. با این حال، با گذشت چهار هفته از آغاز فصل جدید، جالوروسی هنوز در هیچ یک از بازی‌های خود پیروز نشده (یک باخت و ۳ تساوی) و در رتبه شانزدهم جدول سری A قرار گرفته‌ است. ده‌روسی در مجموع، ۳۰ بازی روی نیمکت رم نشسته و آمار ۱۴ پیروزی، ۹ شکست و ۷ تساوی را ثبت کرده است، اما روز گذشته وی رسما از هدایت این تیم اخراج شد. شنیده می‌شود ایوان یوریچ که در اینتر سابقه دستیاری جان‌پیرو گاسپرینی را دارد و تاکنون سرمربیگری تیم‌های مانتووا، جنوا، کروتونه، هلاس ورونا و تورینو را برعهده داشته‌، گزینه اصلی هدایت رم پس از ده‌روسی است.
  • این است لیگ قهرمانان

    دنیای اقتصاد: شب اول از فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا با برتری تیم‌های مدعی به پایان رسید. شاید حق با یوفا بود که این فرمت ناشناخته جذابیت بازی‌ها را بیشتر می‌کند، چرا که در ۶ مسابقه، ۲۸ گل به ثمر رسید؛ یعنی میانگین بیش از ۴ گل در هر بازی! نکات و آمار جالب از شب اول را مرور کنید.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر