شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۰ دنیای اقتصاد

اخبار ورزش - روزنامه شماره ۶۰۸۰

  • بریز و بپاش در مستطیل سبز

    دنیای اقتصاد: قطعا فوتبال ورزش گرانی است و در تمام کشورهای مدعی این رشته، اعدادی نجومی جابه‌جا می‌شوند. اما فرق مهمی که فوتبال ایران با کشورهای دیگر دارد، این است که تیم‌های شاغل در ممالک صاحب فوتبال تماما به صورت خصوصی اداره می‌شوند و سال‌هاست دولت در بیلان مالی آنها نه تنها هزینه‌کردی ندارد که از طریق مالیات منتفع هم می‌شود.
  • سلام، خسته‌تر از من!

    دنياي اقتصاد: با فروکش کردن هیاهوی المپیک، بیست‌وچهارمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران از امروز آغاز خواهد شد؛ رقابت‌هایی که طنز و تناقض بزرگ از همان اسمش جلب‌توجه می‌کند، لیگ حرفه‌ای! در این لیگ که قرار است ویترین دستاوردهای فوتبالی کشور ما باشد، نیمی از تیم‌ها زمین ندارند و در‌به‌در در استان خودشان یا حتی شهرهای دیگر دنبال ورزشگاهی برای میزبانی می‌گردند.
  • فصل نو، لباس نو

    دنياي اقتصاد: یکی از سرگرمی‌های هواداران فوتبال در روزهای منتهی به شروع هر فصل، دنبال کردن رونمایی از پیراهن یا به‌اصطلاح کیت‌های ورزشی جدید تیم‌های مختلف است. امسال هم طبیعتا این شرایط وجود داشت. باشگاه پرسپولیس در فاصله ۲۴ ساعت پیش از نخستین مسابقه خود، از لباس جدیدش رونمایی کرد که نماد و نشان اصلی آن تخت‌جمشید بود و با استقبال گسترده هواداران مواجه شد. باشگاه سپاهان هم در تصاویری که منتشر کرده، لباس‌های اول و دوم فصل قبلش را نمایش داده است. پیراهن‌های جدید تراکتور را هم در تصاویر می‌بینید و البته تا عصر چهارشنبه استقلالی‌ها چنین کاری انجام نداده بودند. با این حال از روی پیراهن‌هایی که دست خریدهای جدید این تیم دیده شده، می‌توان پی به طرح لباس فصل بعد آبی‌ها برد.
  • دقیقا داری چی‌می‌گی؟

    دنیای اقتصاد: دوست‌داران فوتبال که تماشای این رشته ورزشی جزو اصلی‌ترین سرگرمی‌های آنها به شمار می‌آید، از دایره لغات بین‌المللی آن کلماتی را استفاده می‌کنند که پیش از این نمونه ایرانی نداشته، اما کاربرد دارند. شاید جالب باشد بعضی از اصطلاحات تخصصی فوتبال را با ترجمه و توضیح شرح دهیم؛ آن هم با این یادآوری که قطعا خیلی‌ها ریشه این کلمات را بهتر بلد هستند!
  • حال و حوصله نداشتی پسر!

    دنیای‌اقتصاد: بعد از کلی حرف و حدیث و فراز و فرود، در نهایت قرارداد مهدی عبدی با باشگاه پرسپولیس فسخ شد. این فسخ شدن یعنی آنکه باشگاه نه تنها او را نگه نداشت، بلکه حتی در پی استفاده از این بازیکن برای معامله با باشگاه‌های دیگر هم نبود؛ رویکردی که شاید سطح و وضعیت فعلی عبدی را به خوبی نشان بدهد. به هر حال او بعد از این اتفاق راهی تراکتور شد؛ باشگاهی که فصل گذشته به صورت قرضی در آن بازی می‌کرد. شاید در مقطعی این‌طور به نظر می‌رسید که یحیی گل‌محمدی از عبدی قطع امید کرده و مشکل از سلیقه او است؛ با این حال کارلوس گاریدو هم از زمان حضور در پرسپولیس و زیرنظر گرفتن تمرینات عبدی، نظر مشابهی داشته و روی نام او خط قرمز کشیده است. اینجا دیگر روشن می‌شود مشکل از خود عبدی است؛ بازیکنی که حال و حوصله استفاده از استعدادش را نداشت. حیف!
  • فولادشهر خراب شود چی؟

    دنیای‌اقتصاد: دیگر همه در جریان هستید که امروز در پایتخت به این بزرگی زمین چمن استاندارد نداریم. بنابراین نه‌تنها پرسپولیس و استقلال آواره هستند، بلکه تیم ملی هم شرایط مشابهی دارد و برای بازی با قرقیزستان باید یک استادیوم به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کند، در غیر این صورت ممکن است میزبانی از کشورمان گرفته شود! بر این اساس تیم ملی ابتدا قرار بود در نقش جهان به مصاف این حریف برود، اما رونمایی از چمن وحشتناک این ورزشگاه باعث شد خود سپاهانی‌ها هم بساط‌شان را جمع کنند و بروند فولاد شهر. حالا تیم ملی هم قرار است مسابقه‌اش را در فولادشهر برگزار کند؛ زمینی که به‌طور همزمان باید میزبان سپاهان و ذوب‌آهن باشد. خب اگر چمن فولادشهر زیر این همه فشار خراب شود چه؟ هیچ، فدای سرتان، همه جمع می‌کنند و مثلا می‌روند اراک. اینکه غصه ندارد!
  • تازه تو را شناختیم

    دنیای‌اقتصاد: به جرات می‌توان گفت یکی از پدیده‌های درخشان کاروان ورزشی ایران در المپیک پاریس، رضا علیپور بود؛ سنگ‌‌نوردی که خیلی از ماها تازه در این تورنمنت متوجه سابقه و ارزش‌های کار او در این رشته شدیم. علیپور اگرچه مدال نگرفت، اما هم تلاش جانانه‌ای داشت، هم با افتادگی و ادب در پیشگاه مردم ظاهر شد و هم نوع احترامی که رقبایش به او گذاشتند حیر‌ت‌انگیز بود؛ از رقیب نیوزیلندی که پای دیوار جلوی او تعظیم کرد تا ورزشکار آمریکایی که یک پست بلندبالا در صفحه اینستاگرامی‌اش به انتشار رساند و به‌طور مفصل از علیپور با عناوینی مثل «اسطوره دوران کودکی من» تمجید کرد. علیپور از بزرگان و چهره‌های تاثیرگذار سنگ‌نوردی جهان است که از بدشانسی او، در دوران اوجش این رشته المپیکی نبود. آقا رضا اگرچه در پاریس مدال نگرفت، اما کلی زیبایی به مخاطبانش بخشید.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر