شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۸ دنیای اقتصاد

اخبار ورزش - روزنامه شماره ۶۰۷۸

  • زنان؛ نقش اول المپیک

    دنياي اقتصاد: المپیک فرانسه هم با تمامی حواشی و اتفاقات تلخ و شیرین‌اش، به تاریخ پیوست. خلاف افتتاحیه که در رود سن برگزار شد، مراسم اختتامیه مثل آن چیزی که از المپیک‌های قبل دیده بودیم، در استادیوم برپا شد و استاد دوفرانس میزبان رژه دوباره کشورها و خاموش شدن مشعل پاریس ۲۰۲۴ بود. البته پرچم و مشعل به تام کروز ستاره هالیوودی سپرده شد تا آن را به لس‌آنجلس ببرد و آمریکا برای میزبانی از آن آماده شود. در پایان رقابتی که کمی بیش از دو هفته به طول انجامید، آمار و رکوردهای جالبی به جای مانده؛ مثل اینکه نقش زنان، درخشان‌تر از مردان بوده و شاید اگر سیمون دو بووار زنده بود، نام کتاب معروفش را جنس اول می‌گذاشت!
  • حراج آبرو در اینستاگرام

    دنیای اقتصاد: بعد از کشتی پرحاشیه و داستان‌دار امیرحسین زارع و گنو پتریاشویلی که متاسفانه منجر به از دست رفتن مدال طلای سنگین‌وزن کشتی آزاد المپیک برای کاروان ایران شد، بار دیگر شاهد هجوم برخی از هموطنان به صفحه حریف گرجستانی در فضای مجازی بودیم؛ به‌طوری که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت، نزدیک به ۲۰۰هزار کامنت انتقادی و توهین‌آمیز علیه او به انتشار رسید.
  • علیرضا حیدری و جنجال بزرگ

    دنیای اقتصاد: شاید فراگیرترین ویدئوی فضای مجازی در ۲۴ ساعت گذشته، خروج غیرمنتظره و نامتعارف علیرضا حیدری از استودیوی شبکه ورزش بود. این قهرمان سابق کشتی جهان که برای کارشناسی عملکرد کاروان ایران در المپیک پاریس دعوت شده بود، بعد از آنکه از غمگین شدنش به خاطر تماشای نبرد کیمیا علیزاده و ناهید کیانی سخن گفت، به طرزی عجیب و کم‌نظیر وسط پخش زنده خداحافظی و برنامه را ترک کرد.
  • پرسپولیس می‌تواند خارجی بگیرد

    دنیای اقتصاد: یکی از پرحرف و حدیث‌ترین مسائل این پنجره نقل‌وانتقالاتی، تعداد سهمیه‌های پرسپولیس بوده و اینکه آیا به دلیل نیمکت‌نشینی بعضی خارجی‌های قبلی، این سهمیه سوخت می‌شود یا نه. آخرین خبر این است که پرسپولیس توانسته ثابت کند وحدت هنانوف باعث سوختن سهمیه نخواهد شد. خبرگزاری تسنیم در این مورد نوشته: «اعتراض این باشگاه درباره وحدت هنانوف و اینکه قرارداد این بازیکن سه سال پیش و قبل از ابلاغ آیین‌نامه سازمان لیگ منعقد شده است، مورد پذیرش قرار گرفته، اما درباره نبیل باهویی باید کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال نظر دهد.» به این ترتیب سرخ‌پوشان فعلا چهار به اضافه یک سهمیه دارند و می‌توانند یک بازیکن خارجی دیگر بگیرند.
  • یک حاشیه از شکست یزدانی

    دنیای اقتصاد: بعد از شکست حسن یزدانی برابر حریف بلغاری‌اش در فینال کشتی آزاد المپیک، در یک صحنه شاهد درگیری یکی از اعضای کادرفنی با پزشک تیم بودیم. حالا دکتر بابک شادگان، رئیس کمیسیون‌ پزشکی اتحادیه جهانی کشتی در این مورد به «ایسنا» توضیحاتی داده که بخشی از آن را می‌خوانید: «مرتبه اول که من روی تشک رفتم مفصل شانه یزدانی را جا انداختم و پایین آمدم. سپس آقای احسان امینی و محسن کاوه از من پرسیدند آیا می‌شود شانه یزدانی را تیپ یا بانداژ کرد که من گفتم امکان این کار نیست. آقای امینی همچنان اصرار داشت که حتما تیپ انجام شود و هر بار که از تشک پایین می‌آمدم رهنمودهای پزشکی می‌داد که چرا دست را بانداژ نمی‌کنم و اصرار به این کار داشت. وقتی کشتی تمام شد و یزدانی پایین آمد، آقای امینی که آنجا بود اظهارنظرهایی با لفظ نامناسبی داشت که باید بانداژ می‌کردم تا دست یزدانی در نرود. من هم به ایشان توضیح دادم که چون تخصص و صلاحیت پزشکی ندارند این مبحث را ادامه ندهند. به هر حال با رفتار نامناسب ایشان مواجه شدم.»
  • همه راضی!

    دنياي اقتصاد: مراسم برترین‌های لیگ برتر در فصل بیست و سوم برگزار شد. آیینی که ۴ سال خبری از آن نبود و کم‌کم درحال عادت کردن به این بودیم که لیگ ایران توسط هیچ نهادی رصد نمی‌شود که حداقل از چند چهره برتر آن تجلیل شود. هرچند مراسم روز شنبه هم حواشی زیادی داشت؛ از صندلی‌های خالی که برخی از آنها با افراد نامرتبط پرشده بودند تا غیبت سرمربیان سپاهان، استقلال و حتی تیم ملی که با وجود اینکه جزو مدعوین بودند، به برج میلاد نرفتند. با این حال تقسیم جوایز هم‌ سازو‌کاری داشت که اگر کمی روی آن ریز شویم، این نکته را به ذهن متبادر می‌کند که آقایان قصد داشتند همه تیم‌ها راضی باشند!

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر