شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۶ دنیای اقتصاد

اخبار ورزش - روزنامه شماره ۶۰۶۶

  • دایی که هیچ، طارمی هم نبودی!

    دنیای اقتصاد: سرانجام حضور سردار آزمون در شباب الاهلی رسمی شد و ستاره تیم ملی خیلی زود به برهه سهل‌انگاری در زندگی حرفه‌ا‌ی‌ خود رسید. کسی که انتظار می‌رفت بتواند علی دایی فوتبال ایران باشد، اما حتی مهدی طارمی هم نشد!
  • عذر می‌خواهیم قربان!

    دنیای اقتصاد: داستان اعزام فوتبالیست‌ها به خدمت سربازی عملا تبدیل به یک کلاف سردرگم شده که آنچه فراوان دارد، شایعه و شبهه و شکایت است. ملی‌پوشان از نوعی معافیت موقت سود می‌برند که ترکیب آن با معافیت‌های دیگر از قبیل پزشکی، تحصیلی و... شرایط پیچیده‌ای را به وجود می‌آورد. آنهایی هم که مشمول می‌شوند، داستان‌های خودشان را دارند؛ اغلب طول دوران سربازی‌شان مشخص نیست و از همه عجیب‌تر اینکه اصلا نمی‌دانیم برخی تیم‌ها که مقصد این بازیکنان به شمار می‌آیند، با چه فلسفه‌ای «نظامی» تلقی می‌شوند؟ از مسائل مالکیتی که بگذریم، الان چرا مثلا ملوان باید در لیگ برتر تیم نظامی به شمار بیاید، اما گل‌گهر یا مس رفسنجان یا اصلا پرسپولیس و استقلال نه؟ باشگاه ملوان چه کارکرد متمایزی دارد که اینها ندارند؟
  • ورزشگاه ملک سلمان پاییز ۱۴۱۰!

    دنیای اقتصاد: مدت‌هاست که خبرهایی در مورد عزم عربستان سعودی برای میزبانی از جام‌جهانی ۲۰۳۴ منتشر می‌شود و حالا در همین راستا، رسانه‌های این کشور از احداث یک ورزشگاه بزرگ ۹۲ هزار نفری برای نزدیک شدن به این هدف خبر می‌دهند. بخشی از گزارش سایت فوتبال ۳۶۰ را در این مورد بخوانید: «عربستان سعودی اعلام کرد برای ساخت یک ورزشگاه ۹۲ هزار نفری در شهر ریاض برنامه‌ریزی می‌کند.
  •  سند پرسپولیسی‌ها رو شد

    دنياي اقتصاد: شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند همچنان در کمیته وضعیت در جریان است و روز گذشته هم دومین جلسه رسیدگی به این پرونده با حضور وکلای طرفین برگزار شد. دعوای حقوقی که در آن باشگاه پرسپولیس مدعی است تمام حقوق علیرضا بیرانوند بابت فصل گذشته را به‌طور کامل پرداخت کرده و این بازیکن هیچ طلبی از سرخ‌پوشان ندارد. در سوی مقابل نیز بیرانوند مدعی است همچنان حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس طلبکار است. در همین راستا خبرنگار تسنیم به سند پرداختی‌های باشگاه پرسپولیس به علیرضا بیرانوند در فصل گذشته دست پیدا کرده که براساس آن باشگاه در طول حدود ۱۰ ماه و در ۱۱ نوبت (از تاریخ ۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ تا تاریخ ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲) مبلغ ۱۹ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به حساب این بازیکن واریزی داشته و معوقاتی به وی بدهکار نبوده است. اتفاقی که اگر ثابت شود، می‌تواند محرومیت سنگربان تیم ملی را به همراه داشته باشد.
  • آزادی برقرار است یا خیر؟

    دنياي اقتصاد: جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر روز گذشته با حضور مهدی تاج، مهدی محمدنبی، نماینده شرکت تجهیز و توسعه، مسوولان ورزشگاه آزادی، رضا درویش و نماینده باشگاه استقلال برگزار شد. در این جلسه، مسوولان فدراسیون فوتبال یک بار دیگر بر آماده‌سازی ورزشگاه آزادی برای برگزاری بازی‌های تیم ملی فوتبال در شهریور ماه و همچنین مسابقات لیگ نخبگان آسیا تاکید کردند اما نکته جالب اینجاست که مهدی نصیبی، سرپرست مجموعه ورزشی آزادی درباره روند آماده‌سازی این ورزشگاه گفت: «بعید می‌دانم بتوانیم تا ۲۵ مرداد آزادی را برای بازدید AFC آماده کنیم!» این درحالی است که بازی ۱۵ شهریور تیم ملی مقابل قرقیزستان در راه مقدماتی جام جهانی نیز قرار است در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود و به نظر می‌رسد استقلال و پرسپولیس برای میزبانی در آسیا به مشکلی جدی برخورده‌اند.
  • رکورد فلپس شکست

    دنياي اقتصاد: لئو مارچاند فرانسوی با قهرمانی در بخش ۴۰۰ متر انفرادی رقابت‌های شنای المپیک، در کشور خودش رکورد مایکل فلپس افسانه‌ای را شکست. مارچاند ۲۲ ساله با زمان ۴ دقیقه و ۲ ثانیه و ۹۵ صدم ثانیه رکوردی را که مایکل فلپس آمریکایی در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن ثبت کرد (۴ دقیقه و ۳ ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه) بهبود بخشید و به نام خود ثبت کرد. جالب اینجاست که باب بومن، مربی شهیر آمریکایی که هدایت مایکل فلپس را هم برعهده داشت، اکنون مربی این شناگر جوان فرانسوی است و خود فلپس هم زمان شکسته شدن رکوردش در سالن مسابقات حضور داشت. مقام دوم و مدال نقره به تومویوکی ماتسوشیتا ژاپنی رسید و کارسون فاستر آمریکایی به مدال برنز بسنده کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر