شماره روزنامه ۶۰۰۵
|

  • لذت یا نفرت؟ شما تصمیم می‌گیرید

    فوتبال مثل شمشیر دولبه است که یک‌ طرفش عشق می‌سازد و طرف دیگرش نفرت، مثل چاقو که هم می‌شود با آن به دیگران خدمت کرد و هم می‌شود به آنها زخم زد، مثل آتش که می‌تواند گرم کند یا بسوزاند. انتخاب با شماست که به عنوان یک کاربر در هر نقشی، از مدیر و مربی و بازیکن تا هوادار، چه استفاده‌ای از این پدیده بکنید. خداوند بزرگ به انسان قدرت عقل و منطق داده تا از چنین ابزارهایی بهترین استفاده را ببرد. آیا ما چنین می‌کنیم؟ حتی در همین فوتبال ایران هم با همه معایب و کاستی‌هایش لحظات درخشانی وجود دارد که نشان می‌دهد شما اگر اهل استفاده درست از این ابزار باشید، قادر هستید بهترین لحظات را بسازید.
  • شغل اصلی شما چیست؟

    دنیای اقتصاد: شاید عادی باشد که فوتبالیست‌ها پس از بازنشستگی به کارهای مختلفی روی بیاورند؛ از بازی در سینما و تلویزیون گرفته تا مدلینگ و حتی حضور در تجارت و سیاست. اما توجه کنید که همه اینها برای بعد از دوران قهرمانی است، چرا که شغل اصلی یک فوتبالیست، فوتبال بازی کردن است. اینجا اما بازیکنان معروفی داریم که جلوتر از پیشه‌شان، به کارهای بیهوده‌ای می‌پردازند که می‌گوییم ‌ای کاش حداقل وقتشان را صرف مشاغلی می‌کردند که در بالا ذکر کردیم!
  • سایه یا ستاره؟

    دنیای اقتصاد: ناکام شماره یک نبرد سه‌شنبه شب، کیلیان امباپه بود. روزنامه‌های فرانسه، آلمان و حتی اسپانیا در اندازه‌های مختلف عکس کاپیتان تیم ملی فرانسه را روی جلد بردند تا شکست مرد گران‌قیمت پاریس را به دنیا یادآوری کنند. همان‌طور که خود امباپه با پختگی تمام گفت، وقتی هنگام موفقیت نام او مطرح می‌شود، طبیعی است که پس از ناکامی هم اسم کیلیان وسط بیاید. بزرگ‌ترین انتقاد اما متعلق به دیدیه روستان، روزنامه‌نگار اکیپ است که در حمله‌ای شدید به مهاجم پاری‌سن‌ژرمن نوشت: «او یک دهم گل‌های خودش را برابر جبل الطارق به ثمر رسانده و از انتشار آمار افتضاحش خودداری می‌کنند.
  • از لندن تا لندن

    دنیای اقتصاد: گاهی اوقات فوتبال آن‌قدر غیر‌قابل پیش‌بینی می‌شود که نمی‌توان با دلیل و منطق درباره اتفاقات آن صحبت کرد. نبرد پاری‌سن‌ژرمن و دورتموند هم در همین دسته قرار می‌گیرد. در شبی که پی‌اس‌جی بیش از ۳۰ شوت به سمت دروازه دورتموند زد و ۴ بار تیرک دروازه آنها را لرزاند، در خانه با یک گل مغلوب این تیم شد تا شاهد جشن صعود زنبورها به سمت ومبلی باشد. ۱۱ سال قبل لندن میزبان فینال لیگ قهرمانان بود و حالا دقیقا قرار است در همان ورزشگاه یک بار دیگر این رویداد برگزار شود. آن زمان برای نخستین بار یک فینال تمام آلمانی انجام شد که البته تا لحظه نگارش این مطلب هنوز شانس تکرار این اتفاق نادر وجود دارد.
  • باورمان نمی‌شود!

    دنیای اقتصاد: واقعا شاید این برای نخستین بار باشد که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکمی داده که بیشتر هواداران و مخاطبان از آن راضی هستند! در حقیقت سر زدن چنین کاری از این مجموعه فدراسیون واقعا دور از انتظار بود، اما اگر همه‌چیز سر جای خودش باقی بماند و حکم صادره اجرایی شود، دو بازی فصل آینده پرسپولیس و سپاهان تنها با حضور هواداران خانم برگزار خواهد شد. در پی اتفاقات رخ داده در مسابقه اخیر دو تیم، پرونده به کمیته انضباطی رفت و تنبیهاتی برای خاطیان در نظر گرفته شد، اما جالب‌ترین بخش حکم همین بود که قرار شده در دو بازی رفت و برگشت فصل آینده، فقط بانوان حق حضور در ورزشگاه را داشته باشند.
  • وقتی سایز سپاهان کوچک شد!

    ورزش‌مدیا: از جمله نتایج دور از انتظار هفته بیست‌وششم لیگ برتر، توقف خانگی سپاهان برابر استقلال خوزستان با نتیجه یک-یک بود. البته که سپاهان در این بازی موقعیت‌های خوبی را از دست داد و تنها یک بار توسط شهریار مغانلو به گل رسید، اما استقلال خوزستان هم چندان دست و پا بسته نبود و گل زیبایی که جواد آقایی‌پور به ثمر رساند، بخشی از استحقاق این تیم بود.
  • در انتظار تکمیل فینال

    دنیای اقتصاد: چهره فینال دو تورنمنت باشگاهی دیگر در اروپا هم امشب مشخص می‌شود. آتالانتا و مارسی پس از تساوی یک-یک در بازی رفت، از ساعت ۲۲:۳۰ در برگامو به میدان می‌روند. دیگر بازی نیمه‌نهایی لیگ اروپا را هم بایرلورکوزن و رم برگزار می‌کنند. با توجه به برتری دو گله قهرمانی آلمان در المپیکو، بعید به نظر می‌رسد شاگردان ژابی آلونسو کار سختی برای صعود داشته باشند، ولی نکته جالب این دیدار، بازگشت سردار آزمون به بایرآره‌نا است. جایی که برای یک فصل و نیم در آن حضور داشت و از آنجا‌ که هنوز هم بازیکن آنها محسوب می‌شود، اما به صورت قرضی در رم توپ می‌زند، واکنش هواداران در صورت به میدان رفتن مهاجم ایرانی می‌تواند جالب باشد. امشب یک مسابقه دیگر هم داریم که همزمان با این دو بازی، تکلیف فینال لیگ کنفرانس را هم مشخص می‌کند. جایی که المپیاکوس بعد از برتری ۴بر۲ برابر استون ویلا، در بازی برگشت میزبان این تیم است.
  • یاغی استقلال احضار شد

    دنیای اقتصاد: با اعلام کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، مهدی هاشمی‌نسب، مربی تیم فوتبال استقلال جهت ادای پاره‌ای از توضیحات باید روز ۲۶ اردیبهشت ماه در این کمیته حضور داشته باشد. البته که مشخص نیست پس از این جلسه برای مربی استقلال توسط نهاد موازی با کمیته اخلاق یعنی کمیته انضباطی حکمی صادر می‌شود یا خیر اما به نظر می‌رسد احضار او بی‌دلیل به مصاحبه‌های جنجالی‌اش نباشد. صحبت‌های هاشمی نسب در میکسدزون‌های بعد از بازی معمولا با واکنش افراد زیادی مواجه می‌شود و گویا این‌بار گریبان مربی استقلال را گرفته است. لازم به یادآوری است که یاغی آبی‌ها اواخر سال گذشته هم پس از درگیری با نادر غبیشاوی، مربی دروازه‌بان‌های فولاد خوزستان در جریان دیدار استقلال با این تیم محروم شده بود که کمیته انضباطی رای به دو جلسه محرومیت او داد، ولی یک جلسه آن تعلیق شد. به این ترتیب اگر قرار به محرومیت دوباره هاشمی‌نسب باشد، آن یک جلسه تعلیقی هم به حکم اضافه خواهد شد.
  • چرا یزدانی انتخاب شد؟

    دنیای اقتصاد: تصمیم فدراسیون کشتی برای اعزام حسن یزدانی به مسابقات مجارستان هنوز هم مخالفان زیادی دارد. علیرضا دبیر در این باره گفت: «اینکه بگویند به خاطر حذف شدن تیلور که رقیب همیشگی حسن یزدانی بود این تصمیم را گرفتیم، درست نیست. حسن یزدانی طلای المپیک را دارد. ضمن اینکه طبق چرخه حق حسن یزدانی بود که به مسابقات برود. اگر وفایی‌پور در مسابقات قهرمانی آسیا اول می‌شد، حسن باید با او در رقابت انتخابی شرکت می‌کرد. اگر وفایی‌پور طلا نمی‌گرفت، حسن انتخاب می‌شد و حال این اتفاق افتاده است. پس اصلا ربطی به تیلور نداشت. برای‌مان مهم نیست که چه کسی به المپیک برود، مهم این است که برای‌مان طلا بگیرد. به نظر من تصمیمی که در مورد حسن یزدانی و اعزامش به مسابقات مجارستان گرفته شد، یکی از بهترین تصمیم‌ها بود. این‌گونه نه حسن را از دست می‌دهیم و نه کامران قاسمپور را.آنها هر دو قهرمان دنیا و با احترام هستند. زمانی نبود که آنها را رو در روی هم قرار دهیم اما وقتی شرایط هر دو را سنجیدیم به این نتیجه رسیدیم که زمان مناسبی نیست. به همین دلیل پلن A و B کردیم.»
  • این دلال‌ها فحش نمی‌خورند!

    شاید بتوان گفت مسابقات هفته بیست‌وششم لیگ برتر، جور بازی‌های بی‌کیفیت هفته قبل را کشید و تا حدی هیجان را زیر پوست فوتبال ایران تزریق کرد. در این هفته پرسپولیس و استقلال با نتایج مشابه ۲ بریک از سد نساجی و ذوب‌آهن گذشتند و به این ترتیب فاصله یک امتیازی آنها در صدر جدول پابرجا باقی ماند. هم‌اکنون استقلال با ۵۷ امتیاز در رده اول قرار دارد و در ۴ هفته پیش‌رو باید به مصاف فولاد، نساجی، گل‌گهر و پیکان برود. پرسپولیس ۵۶ امتیازی هم در ۴ هفته پایانی رودرروی هوادار، استقلال خوزستان، شمس‌آذر قزوین و مس رفسنجان قرار خواهد گرفت. حالا سه نکته کلی در مورد مسابقات سرخابی‌ها بخوانید.
  • راضی شدید آقای نکونام؟

    دنياي اقتصاد: بازی استقلال و ذوب‌آهن در حالی با نتیجه نزدیک ۲بریک به سود آبی‌پوشان به پایان رسید و موجب بقای این تیم در صدر جدول شد که مسابقه از نظر بحث داوری حرف‌وحدیث‌های زیادی داشت.
  • بیماری هلندی

    دنياي اقتصاد: شاید خیلی از حرف‌ها و تفسیر‌های جیمی کرگر سطحی به نظر برسند، اما کاپیتان سابق لیورپول این‌بار یک ادعای جالب داشت که شاید کمتر کسی بتواند آن را رد کند: «هیچ تیمی از منچستریونایتد نباید با ۴ گل از کریستال پالاس شکست بخورد؛ حتی جوانان باشگاه.»
  • بازگشت تیلور به المپیک؟

    دنياي اقتصاد: یکی از مهم‌ترین خبرهای ورزشی مربوط به ایران در روزهای اخیر، حذف دیوید تیلور از مسابقات انتخابی المپیک پاریس بود. به این ترتیب گربه سیاه حسن یزدانی که به کابوس این کشتی‌گیر ایرانی تبدیل شده بود، با شکست برابر آرون بروکس از حضور در المپیک بازماند که طبیعتا این خبر بازتاب زیادی هم در کشورمان پیدا کرد. از دیروز تا حالا اما یک شایعه جدید سر زبان‌ها افتاده مبنی بر اینکه برخی رسانه‌های محلی در آمریکا از مثبت شدن تست دوپینگ بروکس در مسابقات قهرمانی رده جوانان خبر داده‌اند که اگر درست باشد محرومیت او را در پی خواهد آورد و می‌تواند منجر به بازگشت تیلور به صحنه المپیک شود. تا زمان تنظیم این مطلب هنوز اطلاعات رسمی و دقیق‌تری در این مورد منتشر نشده، اما گویا دفاع بروکس از خودش این است که داروی لاغری مصرف کرده که در فهرست اقلام ممنوعه هم نبوده است.
  • امشب؛ رئال مادرید- بایرن مونیخ

    دنياي اقتصاد: دیدار برگشت دومین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بین رئال مادرید و بایرن‌مونیخ برگزار خواهد شد. بازی رفت با تساوی ۲-۲ به پایان رسید و نکته ویژه‌اش این بود که بایرن با وجود فصل بدش در بوندس‌لیگا، بسیار بهتر از حد انتظار ظاهر شد. تیم آلمانی برای کسب پیروزی حتی شایسته‌تر از رئال به نظر می‌رسید. از اردوی باواریایی‌ها خبر می‌رسد رافائل گوئررو مدافع کناری بایرن‌مونیخ به علت مصدومیت نمی‌تواند در بازی امشب به میدان برود.
  • من اینجا هستم

    ورزش‌مدیا: در روزی که پرسپولیس مخصوصا با توجه به نمایش نیمه اول خود می‌توانست یک برد راحت‌تر برابر نساجی به دست بیاورد، اخراج سروش رفیعی در نخستین دقایق نیمه دوم کار را گره زد و چیزی نمانده بود شاگردان اوسمار ویرا در مازندران بخش زیادی از بخت‌شان برای کسب عنوان قهرمانی را از دست بدهند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر