پربارترین ارقام  نهال بادام دیم را بشناسید!!

رپرتاژ آگهی: اما طی چند سال اخیر با وجود کمبود بارش‌ها و معضل خشکسالی درختان مثمری که بتوانند به صورت دیم پرورش یافته و نیاز آبی خود را از بارش‌ها تامین کننده بسیار معدود اما ارزشمند و محبوب هستند. نهال بادام دیم جذاب‌ترین و بهترین نهال مثمر برای احداث باغات دیم، باغداری لذت بخش، کم هزینه و توام با ثروت است.

 مسلما زمینی که کم آب باشد علاوه بر شور بودن، بافت خاکی سفت و سنگین دارد که هر نهالی قادر به رشد در این بستر نیست. نهال بادام یک سر و گردن از نظر مقاومت، نیاز آبی کم، قدرت و سازگاری از همه نهال‌ها سرتر بوده و می‌تواند چاره کار هر اقلیمی باشد.

آیا زمین کشاورزی شما در مناطق معتدل، نیمه سردسیر و کوهستانی پربارش بوده و متوسط بارندگی سالانه آن بیش از ۳۵۰ میلی‌متر در سال است؟؟؟ این فوق‌العاده است چون شما می‌توانید بادام کاری دیم را با استفاده از پربارترین ارقام بادام دیم شروع کنید و درآمدهای میلیاردی را با کمترین زحمت به دست آورید. نهال بادام دیم نهالی سرسخت با نیاز آبی کم، مقاوم به خشکی و گرمای بالاست که در میان رقم‌های مثمر دیگر اولین گزینه برای دیم کاری شناخته می‌شود.

 سوای اینکه ثمره نهال بادام، خشکباری پرکاربرد، مقوی و ارزشمند است، همچنین دارای فروش تضمینی، نگهداری کم هزینه و بازارهای متعدد و پرتقاضاست. به جرات می‌توان گفت که نهال بادام تنها رقمیه که علاوه بر عملکرد رشدی در شرایط نامساعد محیطی، ریشه‌های قدرتمند، سازگاری با خاک‌های آهکی، شور و کم آب می‌تواند نویدبخش یک سرمایه‌گذاری پرسود، کم خطر و کم دردسر برای باغداران مبتدی و حرفه‌ای باشد.

سودآورترین نهال های بادام دیم

 نهال بادام اگرچه ذاتاً طبق خصوصیات ژنتیکی رطوبت دوست نبوده و نیاز آبی کمی دارد برای اکثر مناطق نیمه گرمسیر، سردسیر، کوهستانی و معتدل مناسب است، اما میانگین بارشی بالای یک منطقه می‌تواند دردسرها و زحمات آبیاری نهال را حذف کرده و کشت دیم همراه با محصولاتی با کیفیت و درآمدهای کلان را برای باغداران به دنبال داشته باشد. از جمله مهم‌ترین نهال‌های بادامی که با پرورش دیم آن میتوانید  ثروت و رونق را در سطح باغات خود تجربه کنید عبارتند از؛

نهال بادام آذر خوشه ای

  1. نهال بادام آذر خوشه ای: اولین گزینه اقتصادی برای کاشت بادام دیم، نهال بادام آذر خوشه‌ای رقمی دیرگل، مقاوم به کم آبی و خشکی، توانمند در برابر گرما و سرماست. نهال بادام آذر رقمی ایتالیایی، پایه کوتاه با ارتفاع ۴ الی ۵ متر بوده و از سال دوم کاشت بازدهی آن آغاز می‌شود. بادام آذر دیرگل نهالی به تمام معناست که می‌تواند با باردهی  4 تن در کاشت دیم، محصولاتی نیمه کاغذی و پربار تولید کرده و درآمد قابل توجهی به دنبال داشته باشد. کاشت دیم نهال آذر دیرگل در فواصل ۴ در ۴ می‌تواند بهترین جذب آب باران را داشته و از هدر رفت این منابع آبی پیشگیری کند.

  2. نهال بادام فرانیس: نهال بادام فرانسوی فرانیس رقمی معروف، پر بازده و پربار است که به دلیل دیرگل بودن برای مناطق مرتع و کوهستانی بسیار مناسب بوده و از این حیث برای کشت دیم بهترین گزینه است. این نهال دارای محصولی با پوست کاغذی و خودگرده افشان است اما رقم بادام شکوفه می‌تواند به عنوان گرده‌افزا باردهی آن را افزایش دهد. محصول بادام فرانیس دارای ۵۰ درصد مغز بوده و درصد دوقلو زایی آن نیز بالاست. این رقم در فواصل ۵ در ۴ مورد کشت قرار می‌گیرد و می‌تواند ۵ تن باردهی در هکتار داشته باشد.

  3. بادام مامایی: نهال بادام مامایی از دیگر رقم‌های میان گل اما زودبارده است که به دلیل عملکرد باردهی بالا تجاری محسوب شده و محصول آن به عنوان بادام نوبر به فروش می‌رسد. این رقم به دلیل مقاومت فوق العاده در برابر سرما و گرما از مناطق کوهپایه و کوهستانی گرفته تا مناطق نیمه گرمسیری تا ارتفاع  1500 متری مناسب کاشت دیم است. این رقم دارای پوسته سنگی و سخت، مغزی پرچرب، شیرین و لذیذ با ۳۶ درصد مغز و ۵۰ درصد شانس دوقلو زایی است. میوه نهال بادام مامایی ۳ الی ۴ گرمی بوده و در واحد هکتار می‌تواند 4 تن باردهی داشته باشد.

تونو

  1. تونو: تونو نهالی با منشا ایتالیایی است که اکثراً در مناطق سردسیر مورد کشت قرار می‌گیرد. با توجه به آنکه میانه خوبی با رطوبت زیاد ندارد می‌تواند بهترین گزینه برای کاشت دیم باشد تا در حد معقول نیاز آبی خود را از طریق بارندگی تامین کند. این رقم دیرگل و مقاوم به سرما و یخبندان بوده و به دلیل نورگرا بودن برای مناطق و اقلیم‌های خشک و گرمسیری نیز مناسب است البته باید نیاز آبی آن تامین شود. بادام تونو دارای عمر اقتصادی  ۸۰ سال با مغزی ۴۵ درصد و شانس دوقلو زایی ۱۵ الی ۳۰ درصد و 5 تن باردهی است که دارای محصول کشیده و نوک تیز و نیمه کاغذی است.  

  2. نهال بادام رامسکا: رقمی ایتالیایی، دیرگل و پر بازده با عملکرد باردهی ۴ الی ۵ تن در هکتار است که به دلیل گزومورفی بالا و مقاومت به سرما مناسب کاشت در مناطق کوهستانی و سردسیر از ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ متری است. محصول نهال بادام رامسکا دارای ۶۰ درصد مغز و پوست کاغذی است. میوه این نهال صادراتی و تجارتی است و  رقمی توانمند برای اکثر مناطق علی الخصوص زمین‌های دیم به دلیل نیاز آبی کم و توانمندی بالا در جذب آب باران است.

مناطق ایده آل برا کاشت دیم بادام

همه باغداران می‌دانند که کشت دیم با اتکا به بارندگی‌ها میسر است و مناطق گرمسیر برای دیم کاری مناسب نیستند. لذا مناطق معتدل، سردسیر و کوهستانی به دلیل میانگین بارندگی بالا بهترین گزینه دیم کاری هستند. اما معضلی که برای کاشت دیم بادام در مناطق پربارش سردسیری وجود دارد رخدادهایی مانند سرمای شدید زمستان، سرمای بهاره و یخبندان است. پس برای اینکه یک باغدار حرفه‌ای و اقتصادی بتواند بهترین بهره‌برداری را از زمین‌های پر آب و دیم خود با کاشت نهال بادام داشته باشد ، ملزم به خرید نهال بادام دیرگل و مقاوم به سرما است.

دیرگل بودن نهال‌های بادام باعث می‌شود شکوفایی آن پس از اتمام شوک‌های دمایی بهاره و سرمای دیررس آغاز شود و مشکلات و چالش‌های ریزش گل و جوانه نداشته باشد. برای استفاده هرچه بهینه‌تر از آب باران کاشت نهال‌ها در مناطق شیبدار و کوه پایه‌ای و انجام شیب‌بندی بسیار استراتژی مفیدی است. شیب بندی و باعث می‌شود جهت آب از مناطق بالا دست به سمت پایین بوده و بیشتر آب به سمت درختان جاری شود. همچنین پشته بندی در اطراف درخت باعث می‌شود آب جاری شده در خاک اطراف درخت نفوذ کرده و بهتر در اختیار ریشه‌های عمیق قرار بگیرد. مناطقی که میانگین بارشی آنها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر در سال باشد برای کاشت دیم مناسب بوده و نهال بادام نیازی به آبیاری باغدار ندارد.

خرید نهال

تجربه خریدی مطمئن، تضمینی و اقتصادی از رویال نهال آرمین قاسمی

 نهالستان بزرگ و تخصصی رویال نهال با چندین دهه سابقه در تولید نهال‌های بادام پربار و مقاوم توصیه می‌کند با خرید نهال بادام دیرگل و دیم و بهره‌گیری از متدهای نوین باغداری بهترین بهره‌وری را از زمین‌های حاصلخیز و پرآب خود داشته باشید. این مجموعه به دلیل تولید تخصصی نهال‌های بادام و عرضه مستقیم و بدون واسطه آن، این ارقام را با کیفیتی بی‌نظیر به همراه لیبل جهاد کشاورزی، تضمین اصالت و گواهی سلامت با قیمت فوق العاده در اختیار باغداران قرار می‌دهد. پس برای تجربه خریدی بی نظیر با ما در تماس باشید.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۸۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://royalnahal.com/nahal-badam.html

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.