طلاق توافقی: راهکاری ساده و آسان برای جدایی

رپرتاژ آگهی: در این صورت، زوجین می‌توانند طلاق توافقی را برای جدایی‌شان پیش بگیرند. طلاق توافقی نوعی از طلاق است که در آن زوجین با یکدیگر توافق می‌کنند که از یکدیگر جدا شوند و در خصوص کلیه مسائل مربوط به طلاق، از جمله مهریه، نفقه، جهیزیه، حضانت فرزندان و زمان ملاقات با فرزندان، به تفاهم و توافق می‌رسند. 

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی

برای انجام طلاق توافقی، زوجین باید مدارک زیر را تهیه و به دفتر خدمات الکترونیک قضایی یا دادگاه خانواده تحویل دهند:

کارت ملی و شناسنامه زوجین و فرزندان مشترک (اصل و کپی)

  • عقدنامه زوجین (اصل و کپی)

  • گواهی عدم بارداری زن (اصل و کپی)

  • گواهی عدم امکان سازش از مرکز غربالگری یا مشاوره خانواده (اصل و کپی)

  • توافقنامه طلاق توافقی که حاوی تمام توافقات زوجین در خصوص مسائل مربوط به طلاق است (اصل و کپی)

  • رسید پرداخت هزینه‌های ثبت طلاق (اصل و کپی)

شرایط طلاق توافقی

برای انجام طلاق توافقی، زوجین باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • تمایل و رضایت زوجین به جدایی از یکدیگر

  • توافق زوجین بر سر کلیه مسائل مربوط به طلاق

  • عدم وجود مانع شرعی یا قانونی برای طلاق هم‌چون بارداری یا رجعت زن مطلقه

  • انجام مشاوره‌های لازم در مرکز غربالگری یا مرکز مشاوره خانواده و دریافت گواهی عدم امکان سازش

  • تهیه و تحویل مدارک مورد نیاز برای ثبت طلاق به دفتر خدمات الکترونیک قضایی یا دادگاه خانواده

طلاق توافقی با دادسو

مراحل طلاق توافقی

طلاق توافقی از چند مرحله تشکیل شده که به شرح زیر است:

  • مرحله اول: توافق زوجین برای جدایی از یکدیگر و تهیه توافقنامه طلاق توافقی که حاوی تمام توافقات زوجین در خصوص مسائل مربوط به طلاق است. این توافقنامه می‌تواند به صورت شفاهی یا کتبی باشد و در صورت کتبی بودن باید توسط زوجین امضا شود.

    مرحله دوم: مراجعه زوجین به سامانه نوبت دهی طلاق و ثبت اطلاعات خود در این سامانه و دریافت نوبت از مرکز غربالگری یا مشاوره خانواده.

  • مرحله سوم: حضور زوجین در زمان تعیین شده در مرکز غربالگری یا مشاوره خانواده و انجام مشاوره‌های لازم با مشاوران خانواده و دریافت گواهی عدم امکان سازش.

  • مرحله چهارم: مراجعه زوجین به دفتر خدمات الکترونیک قضایی یا دادگاه خانواده و تحویل مدارک مورد نیاز برای ثبت طلاق، از جمله توافقنامه طلاق توافقی، گواهی عدم بارداری زن، گواهی عدم امکان سازش و رسید پرداخت هزینه‌های ثبت طلاق.

  • مرحله پنجم: صدور حکم طلاق توافقی توسط قاضی دادگاه خانواده و ابلاغ آن به زوجین. در این مرحله، زوجین می‌توانند از حضور در دادگاه خانواده انصراف دهند و از طریق نماینده قانونی‌شان، حکم طلاق را دریافت کنند.

  • مرحله ششم: اجرای حکم طلاق توافقی و تقسیم اموال و دیگر حقوق و تکالیف زوجین بر اساس توافقنامه طلاق توافقی. در این مرحله، زوجین باید به مواردی که در توافقنامه طلاق توافقی ذکر شده‌اند، از جمله پرداخت مهریه، نفقه، جهیزیه، انتقال حضانت فرزندان و تعیین زمان ملاقات با فرزندان، عمل کنند.

طلاق توافقی با موسسه حقوقی دادسو

اگر شما هم از جمله زوجینی هستید که تصمیم به جدایی از یکدیگر دارید و می‌خواهید از روش طلاق توافقی برای جدایی بدون دردسر استفاده کنید، می‌توانید از خدمات موسسه حقوقی دادسو در این زمینه بهره‌مند شوید. موسسه حقوقی دادسو یکی از معتبرترین و مجرب‌ترین موسسات حقوقی در زمینه طلاق توافقی است که با تیمی متشکل از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا و کارشناسان حقوقی متخصص، شما را در کلیه مراحل طلاق توافقی همراهی و پشتیبانی می‌کند. همچنین دادسو در زمینه‌های مختلفی هم‌چون امور خانوادگی و انحصار وراثت فعالیت دارد که می‌توانید برای رسیدگی به آن‌ها نیز با این مجموعه در ارتباط باشید.

موسسه حقوقی دادسو با استفاده از روش‌های نوین، شما را قادر می‌سازد که بدون حضور در دادگاه و با صرف کمترین زمان و هزینه، طلاق توافقی خود را به ثبت برسانید. همچنین، موسسه حقوقی دادسو به ایرانیان خارج از کشور نیز خدمات طلاق توافقی ارائه می‌دهد و با ارسال مدارک لازم و ثبت وکالتنامه در سامانه میخک، طلاق توافقی شما را در ایران انجام خواهد داد.

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در خصوص طلاق توافقی هستید، می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ یا از طریق واتساپ با شماره موبایل ۹۸9356267541+ با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید و یا از طریق فرم درخواست مشاوره در سایت دادسو اقدام کنید. همچنین باید اشاره کنیم که بعد از انعقاد قرارداد با بهترین وکیل توافقی در دادسو، می‌توانید از پشتیبانی اختصاصی بهره‌مند شوید؛ به نحوی که این امکان را خواهید داشت به صورت هفتگی از جریان پرونده‌تان مطلع باشید.

اگر میخواهید با قوانین و هزینه های وکیل برای طلاق توافقی آشنا شوید حتما مقاله "گرفتن وکیل برای طلاق در سال ۱۴۰۲ چقدر هزینه خواهد داشت؟" را مطالعه کنید.

کلام آخر ...

در این مطلب، ما به بررسی طلاق توافقی، مدارک، شرایط و مراحل آن پرداختیم و همچنین با خدمات موسسه حقوقی دادسو در زمینه طلاق توافقی آشنا شدیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.