با این 7 روش از خرابی پکیج دیواری منزل یا محیط کارت جلوگیری کن

رپرتاژ آگهی:  هر چند که پکیج های دیواری، پیشرفت زیادی از نظر کیفیت ساخت، داشته‌اند، اما باز هم ممکن است، بنا بر دلایل مختلف، دچار خرابی شوند. در این نوشتار، قصد داریم، 7 راهکار برای جلوگیری از خرابی پکیج دیواری ارائه دهیم.

7 روش برای جلوگیری از خرابی پکیج

قبل از هر چیز باید گفت که پکیج دیواری، انواع مختلفی دارد؛ به تبع آن با ایرادات مختلفی مواجه شده، نحوه جلوگیری از خرابی آن متفاوت است. در اینجا سعی کرده ایم، روش هایی را بیان کنیم که اولاً برای همه پکیج‌ها کارآمد هستند و ثانیاً بسیار مؤثر می باشند.

1.نصب صحیح پکیج

اولین اقدامی که به منظور محافظت از پکیج دیواری و حفظ سلامت آن می توان انجام داد، نصب دستگاه در محل مناسب، به شیوه صحیح است. محکم بودن پکیج در جای خود، عدم مواجهه آن با گرمای شدید یا مواد اشتعال زا و تراز بودن دستگاه از مهم ترین نکاتی هستند که باید رعایت شوند. توصیه اکید است که برای نصب پکیج دیواری به روش صحیح و استاندارد، از تکنسین ماهر کمک بگیرید. ما مجموعه الکترو خدمات را پیشنهاد می کنیم.

۲.کنترل فشار پکیج

یکی از ساده‌ ترین و در عین حال تاثیرگذارترین کارهایی که می توان برای پیشگیری از خرابی پکیج دیواری انجام داد، کنترل فشار داخلی دستگاه است. به طور کلی فشار پکیج، همواره باید بین ۱ تا ۱.۵ باشد. نکته قابل ذکر این است که کنترل و تنظیم فشار پکیج، باید به صورت منظم و روزانه انجام شود. یعنی هر زمان که مشاهده کردید، فشار دستگاه، دچار نوسان شده است، مجدداً باید آن را تنظیم کنید.

شایان ذکر است که اگر فشار پکیج، مدام دچار تغییر می شود، به نحوی که قادر به تنظیم آن نیستید، پیشنهاد می کنیم، از یک مرکز معتبر (مثلاً الکترو خدمات) کمک بگیرید. گاهی اوقات منبع انبساط دستگاه، اختلال پیدا نموده و فشار دستگاه را با مشکل مواجه می کند؛ اما معمولاً این ایراد، بسیار جزئی است و به راحتی برطرف می گردد.

۳.رسوب گیری پکیج دیواری

بیشترین میزان خرابی پکیج، به قطعاتی مربوط می شود که با آب سر و کار دارند؛ به عنوان مثال از پمپ، مبدل و لوله ها نام می بریم. در واقع املاح موجود در آب شهری، موجب رسوب گرفتگی پکیج شده و اگر این مشکل، رفع نشود، به تدریج شاهد خراب شدن قطعات داخلی دستگاه خواهیم بود.

رسوب گیری پکیج باید به صورت دوره‌ای و منظم انجام شود. زمان رسیدگی به این مسئله، به عوامل مختلفی مانند میزان سختی آب و درصد املاح موجود در آن، همچنین مدل پکیج دیواری و نوع فیلترها بستگی دارد.

۴.بررسی فیلترهای پکیج

بررسی فیلترهای پکیج

به منظور پیشگیری از نفوذ رسوب آب به قطعات داخلی پکیج از صافی هایی استفاده می شود. بدیهی است که وجود ذرات جامد، رسوب زیاد یا استفاده به مدت طولانی، می تواند، عملکرد فیلترها و صافی‌ها را با مشکل مواجه کند؛ به همین دلیل توصیه می شود، بسته به میزان سختی آب هر یک یا دو ماه یک بار، فیلترهای دستگاه را بررسی کرده و به صورت منظم، تعویض نمود.

5.بررسی سلامت و ایمنی دودکش‌ پکیج

یک دودکش سالم و ایمن، دارای کلاهک استاندارد بوده و مسیر آن کاملاً باز است. عدم وجود کلاهک مناسب، موجب نفوذ دودهای سمی به فضای داخلی ساختمان شده و سلامت انسان را به نظر می اندازد. مسدود بودن مسیر لوله دودکش نیز، مانع خروج کامل دود شده، علاوه بر تهدید کردن سلامت انسان، خرابی پکیج را نیز به دنبال دارد.

با توجه به آنچه در بالا گفته شد، یکی از راهکارهای پیشگیرانه حفظ سلامت پکیج دیواری و افزایش طول عمر آن، بررسی دودکش‌ها از نظر داشتن کلاهک و مسدودیت است. این کار باید به صورت منظم انجام شود. بدیهی است که هر گونه گرفتگی در مسیر خروج دود را باید به سرعت برطرف نمود.

6.سرویس پکیج دیواری

یکی از بهترین و مؤثرترین روش های جلوگیری از خرابی پکیج دیواری، سرویس منظم آن است. پیشنهاد می شود که پیش از تغییر هر فصل، جهت تعمیر پکیج دیواری خود اقدام کنید؛ البته بهتر است، این کار توسط تعمیرکار ماهر انجام شود. پس از سرویس دستگاه، باید بر اساس فصل، آن را در حالت تابستانه یا زمستانه قرار داد.

در پروسه سرویس پکیج، بخش های مختلف دستگاه، تمیز شده، بررسی و عیب یابی می گردند. یک تکنسین ماهر از کوچکترین ایراد احتمالی پکیج، به خوبی آگاه شده و قبل از پیشروی مشکل، به حل آن می پردازد.

۷.استفاده از محافظ برق

امروزه استفاده از محافظ برای هر وسیله برقی توصیه می شود؛ پکیج دیواری نیز از این قاعده مستثنی نیست. نوسانات برق، می تواند، باعث خرابی قطعات پکیج شود؛ در حالی که محافظ، با این نوسانات مقابله کرده، برق را با شدت جریان مناسب و یکنواخت، به دستگاه وارد می کند.

عیب یابی خرابی پکیج

عیب یابی خرابی پکیج

سوای از آنچه در بخش های پیشین بیان شد، توجه به نشانه ها و عیب یابی پکیج، یکی دیگر از کارهایی است که برای پیشگیری از خرابی و بالا بردن طول عمر پکیج می توان انجام داد.

مهم ترین مسائلی که جهت عیب یابی خرابی پکیج باید به آنها توجه کرد، عبارتند از:

گرم نشدن آب

گرم نکردن آب، یکی از مشکلات رایج همه پکیج هاست. این ایراد به دلایل مختلفی از جمله معیوب بودن قطعات مرتبط (پمپ، سنسور حرارتی و ...)، رسوب گرفتگی یا تنظیمات اشتباه به وجود می آید.

خاموش شدن ناگهانی پکیج

اگر پکیج گرمایشی، به طور مداوم خاموش می شود، به احتمال زیاد برد الکترونیکی دستگاه ایراد دارد؛ البته گاهی اوقات، مشکلی در ایمنی دستگاه، به وجود آمده، پکیج آن را تشخیص داده و به خاطر حفظ امنیت مصرف کنندگان، به صورت خودکار خاموش می شود.

سر و صدای پکیج

اختلال در عملکرد برخی قطعات، از جمله مبدل یا پمپ، باعث شنیده شدن صداهای غیر عادی از سمت پکیج می شود.

نشتی آب

نشتی آب، یکی دیگر از نشانه های خرابی پکیج است. در صورت مشاهده چنین مشکلی، باید هر چه سریع تر برای تعمیر آن اقدام کنید؛ زیرا ممکن است، مشکل از لوله ها یا قطعه ای مهم باشد و عدم توجه به آن، خرابی‌های بیشتری به بار آورد.

توجه به کدخطاها

خوشبختانه امروزه بسیاری از پکیج های دیواری، مجهز به نمایشگری هستند که اختلال به وجود آمده در دستگاه را به صورت کدخطاهایی تشکیل شده از حروف و اعداد نمایش می دهند؛ البته در برخی پکیج ها، خطاها به واسطه چراغ های چشمک زن به نمایش در آیند. در واقع برد پکیج، مشکل را تشخیص داده و آن را به نمایشگر یا قسمت مربوطه ارسال می کند.

یکی از بهترین روش های جلوگیری از خرابی پکیج، توجه به ارورهای دستگاه، تشخیص علت و اقدام برای رفع مشکل است. برای این کار می توان از دفترچه راهنمای محصول کمک گرفت. بدیهی است که در برخی مواقع، مشکل، با یک اقدام ساده حل نمی شود و باید به سراغ تعمیرکار متخصص رفت.

تعمیر پکیج دیواری

تعمیر پکیج دیواری

هر چند که پیشگیری بهتر از درمان است، اما در هر صورت، مواقعی پیش می آید که چاره ای جز تعمیر پکیج دیواری باقی نمی ماند.

نکته بسیار مهمی که باید درباره تعمیر انواع پکیج دیواری بیان کرد، این است که مدل ها و برندهای مختلف این محصول، از نظر نوع قطعات به کار رفته، نحوه قرارگیری قطعات، روش مصرف انرژی و مواردی از این قبیل با هم فرق دارند؛ در نتیجه شیوه تعمیر آنها نیز متفاوت است؛ به عنوان مثال نحوه تعمیر پکیج دیواری بوتان، به هیچ وجه مشابه روش تعمیر پکیج ایران رادیاتور نیست.

بهترین کار برای پیشگیری و رفع خرابی، همچنین سرویس پکیج دیواری، کمک گرفتن از سایت الکترو خدمات است. این مجموعه، بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه تعمیر انواع پکیج دارد. بهره مندی از کارشناسان مجرب، استفاده از قطعات اورجینال و ارائه خدمات در اسرع وقت با قیمت مناسب، از مهم‌ترین مزایای الکترو خدمات به شمار می‌روند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.