یکی از مصالح ساختمانی که این روزها به عنوان متریالی پرکاربرد در ساخت و ساز محسوب می ‌شود، چوب ترموود است. استفاده از چوب ترمو در ساختمان سازی علاوه بر داشتن دوام و مقاومت بسیار بالا، جلوه زیبا تر و بهتری را به سازه شما می ‌بخشد. همچنین هزینه‌ های مرتبط به تعمیر و نگهداری این محصول نیز از دیگر مصالح ساختمانی کم تر است.

ولی در کنار تمامی این ویژگی ها و مزایا باید گفت که هزینه خرید ترمو وود یا همان قیمت خرید ترمووود شاخه ای نسبت به سایر مصالح گران تر است. به همین جهت باید قبل از هر چیز و قبل از این که نسبت به خرید چوب ترمو اقدام کنید، قیمت ترموود متری یا قیمت ترمووود شاخه ای را بر اساس پروژه خود و مساحت بخشی که قرار است از چوب ترمو در آن استفاده شود ، محاسبه کنید.

روش های محاسبه قیمت ترمو وود

محاسبه قیمت ترمو وود با روش های مختلفی انجام می شود که ما سعی کردیم در این مقاله ساده ترین روش برای محاسبه قیمت ترموود متری و محاسبه قیمت ترمو وود شاخه ای در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به راحتی هزینه‌ خرید ترموود مورد نیاز برای پروژه خود را محاسبه کنید. پس تا انتها همراه ما باشید تا با این فرمول های ساده برای محاسبه قیمت آشنا شوید.

اهمیت محاسبه قیمت خرید ترمو وود در یک پروژه ساختمانی

همان طور که اشاره شد چوب های ترمووود این روزها طرفداران زیادی را در ساختمان سازی به خود اختصاص داده اند و به همین جهت اطلاع از قیمت آن ها قبل از خرید چوب ترمو اهمیت زیادی پیدا کرده است. چوب های ترموود به دلیل داشتن تنوع بالا و ارائه در سایز ها و ابعاد مختلف با قیمت های متفاوتی ارائه می‌ شوند و همین جهت محاسبه قیمت آن ها برای یک پروژه همیشه با چالش هایی برای کارفرمایان همراه بوده است.

از طرف دیگر با توجه به نوسانات قیمتی موجود در بازار لازم است که قبل از انجام خرید حتما از فروشنده استعلام قیمتی گرفته شود و چه بهتر که خود شخص یا همان مشتری بتواند خود قیمت حدودی ترمووود را با استفاده از فرمول مشخصی محاسبه کند تا بتواند با دید بهتری چوب ترموود مورد نظر خود را از میان نمونه های موجود بر اساس نوع کاربرد در ساختمان انتخاب نماید. در ادامه روش های ساده ای را برای محاسبه قیمت ترمووود متری و قیمت ترموود شاخه ای برای شما بیان خواهیم کرد.

<< همچنین شما می توانید برای استعلام دقیق قیمت ترمو وود و خرید چوب ترمو وود با کارشناسان شرکت کینگ وود در ارتباط باشید. >>

نحوه محاسبه قیمت ترموود متری به صورت ساده

با توجه به مواردی که اشاره شد ؛ باید گفت که در صنایع مربوط به ساخت و ساز هر کدام از مصالح مورد استفاده دارای واحدهای متفاوتی برای محاسبه قیمت هستند. برای مثال: مصالح آهنی به صورت شاخه ای و بر حسب کیلوگرم محاسبه می شوند و در مقابل واحد اندازه گیری سنگ، کاشی و سرامیک متر مربع است.

از آن جایی که چوب ترمو جزو مصالح جدید در ساخت و ساز است ، ممکن است برخی از افراد از واحد محاسباتی آن اطلاع دقیقی نداشته باشند و لذا در هنگام محاسبه قیمت آن دچار مشکل شوند ؛ زیرا در رابطه با روش محاسبه قیمت ترمو وود شناخت کافی را ندارند.

قیمت ترموود متری

واحد اندازه گیری ترمووود، مترمربع است و برای محاسبه قیمت آن ابعاد ترمووود تعیین کننده هستند و از آن جایی که الوار های چوب ترمو دارای طول، عرض و ضخامت های مختلفی هستند، باید این موضوع را در محاسبه قیمت آن ها مدنظر قرار داد. بهترین و ساده ترین روشی که می توان قبل از خرید ترمو وود متری بر اساس متراژ مورد نظر، قیمت چوب ترمو وود را محاسبه کرد به صورت زیر است:

  • ابتدا باید مساحت الوار یا هر شاخه ترمووود را به دست آورد. برای این کار لازم است طول الوار را در عرض آن ضرب نمایید.
  • سپس با توجه به متراژ مورد نظر تعداد الوارهای مورد نیاز تعیین می ‌شود که می‌ توان به این ترتیب قیمت ترمو وود را نیز مشخص کرد.

* نکته : موضوعی که باید در این روش به آن توجه شود این است که ضخامت الوارهای ترموود در محاسبه تعداد آن ها دخالتی ندارند و فقط از نظر قیمتی می تواند تعیین کننده باشد.

فرمول محاسبه قیمت ترموود شاخه ای

یکی دیگر از حالت های خرید و فروش ترموود به صورت شاخه ای است. در این حالت بر اساس مساحت فضایی که قرار است با ترمووود پوشیده شود، تعداد شاخه های مورد نیاز مشخص می شود. برای محاسبه تعداد شاخه های مورد نیاز برای پوشش دادن محل مورد نظر در ساختمان باید عرض و ضخامت شاخه ها و الوارهای ترمووود و فضای خالی بین هر شاخه با دیگری در نظر گرفته شود. مراحل محاسبه قیمت ترمووود شاخه ای به این صورت است :

قیمت ترمووود شاخه ای

  • اول محلی که قرار است از ترمووود برای پوشش آن استفاده شود ، مشخص می ‌شود تا نوع الوار مناسبی برای آن انتخاب شود.

  • سپس باید مساحت فضای مورد نظر را محاسبه کرد.

  • در نهایت می ‌توان با توجه به عرض و ضخامت شاخه ها و در نظر گرفتن فضای خالی لازم برای بین آن ها تعداد شاخه ها را نیز تعیین نمود.

  • پس از این که تعداد شاخه های مورد نیاز مشخص شد می ‌توان بر اساس قیمت هر شاخه ، قیمت نهایی را تعیین کرد و نسبت به خرید ترمووود شاخه ای اقدام نمود.

خرید ترمووود از تولیدکننده و نمایندگی معتبر

در حال حاضر با توجه به رونقی که فروش ترمو وود پیدا کرده ، مجموعه ها و شرکت های مختلفی در زمینه تولید و عرضه آن در حال فعالیت هستند که هر کدام از آن ها چوب ترمو ایرانی را با کیفیت و قیمت متفاوتی و در انواع مختلف به بازار عرضه می‌ کنند. در این میان شما باید سعی کنید قبل از هر چیز تولید کننده معتبری را برای خرید پیدا کنید.

پیشنهاد ما در این زمینه مجموعه کینگ وود است که یکی از تولیدکنندگان مطرح ترموود ایرانی در کشور محسوب می ‌شود و به دلیل عرضه بی واسطه و مستقیم چوب ترمو قیمت های مناسب و مقرون به صرفه ای را به مشتریان خود ارائه می کند. شما می‌ توانید برای خرید چوب ترمو ایرانی از نمایندگی، به سایت مجموعه کینگ وود به آدرس kingwood مراجعه کرده یا برای استعلام قیمت ترمو وود و خرید مستقیم انواع مختلف ترموود با شماره 09129361960 تماس حاصل نمایید.

البته باید توجه داشته باشید که در هنگام محاسبه قیمت ترمو وود ، علاوه بر قیمت چوب ترمو ، هزینه‌های مربوط به نصب و اجرای ترمووود نیز در بیان قیمت نهایی آن لحاظ می ‌شود.

عوامل موثر بر روی قیمت ترمو وود

اکنون که با روش های محاسبه قیمت ترمو وود متری و شاخه ای آن آشنا شدید ، وقت آن رسیده تا در رابطه با عواملی که روی این قیمت ها تاثیر گذار هستند صحبت کنیم. در تعیین قیمت خرید ترمو وود عوامل مختلفی دخیل هستند که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از :

  • نوسانات ارزی که بر قیمت مواد اولیه وارداتی برای تولید ترمووود اثر می گذارند ؛

  • درجه کیفی ترمووود یا همان گرید چوب ترمو ؛

  • نوع گره موجود در چوب ترموود ( گره پروانه ، گره گرد ، گره ساده و غیره ) ؛

  • کیفیت و استاندارد کوره هایی که چوب ترمووود در آن ها تولید می شود ؛

  • رنگ مورد استفاده بر روی ترمووود و کیفیت آن ؛

  • نوع چوبی که برای تولید ترمووود مورد استفاده قرار می گیرد یا همان نوع درخت ؛

  • نوع برش یا تراش خوردگی چوب ترمو ؛

  • و ... .

نتیجه گیری

همان طور که در این مقاله گفته شد ؛ در سال‌ های اخیر یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی چوب های ترمووود هستند که از تنوع بالایی برخوردار هستند و با ابعاد و ضخامت های مختلفی به بازار مصرف عرضه می شوند. هر کدام از انواع چوب های ترمووود برای استفاده در بخش خاصی از ساختمان قابل استفاده هستند.

نکته ای که در رابطه با استفاده از ترموود در ساخت و ساز اهمیت دارد، قیمت این محصول است که به خاطر داشتن دوام و مقاومت بالای آن نسبت به مصالح دیگر گران تر است؛ لذا لازم است قبل از خرید ترمو وود نسبت به محاسبه قیمت ترمو وود و استعلام قیمت آن از تولید کنندگان و عرضه کنندگان معتبر در این حوزه اقدام کنید.

در این مقاله روش محاسبه قیمت ترمو وود متری و شاخه ای به تفکیک برای شما بیان شد و همین طور عوامل موثر بر روی قیمت چوب ترموود نیز ذکر شد. اکنون شما می توانید بر اساس نوع پروژه خود نسبت به خرید چوب ترمو وود از فروشگاه های معتبری چون کینگ وود به آدرس kingwood و شماره تماس ۰۹۱۲۹۳۶۱۹۶۰ اقدام نمایید. همچنین می توانید قبل از انجام خرید به صورت رایگان با مشاوران متخصص این مجموعه برای داشتن انتخاب بهتر مشورت کنید تا محصول مناسب نیاز خود را خریداری کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.