نکات طلایی برای خرید کوادکوپتر حرفه ای

 کسی که دانش و اطلاعاتی نسبت به کوادکوپتر یا هلی شات نداشته باشد ممکن در اولین نگاه چیزی را که می بیند خرید کند. و بعدها متوجه می شود که اشتباه خرید کرده است.

اگر قصد خرید کوادکوپتر حرفه ای را دارید، ما در این بخش راهنمایی های لازم را ارائه می دهیم تا بتوانید یک کوادکوپتر کاملا متناسب با نیاز و بودجه خود برای خرید پیدا کنید.

کوادکوپترها یا همان پهپادها امروزه در مدل های گسترده با کاربردهای متفاوت به بازار عرضه می شوند. امروزه از پهپادها در زمینه فیلم برداری و تصویر برداری، نقشه برداری، سمپاشی، حمل بار - کالا و غیره استفاده می شود.

ما در این مقاله کاملا ساده شما را راهنمایی می کنیم تا کوادکوپتری را خریداری کنید که به تمامی نیازهای شما پاسخ دهد اگر می خواهید یک کوادکوپتر حرفه ای خوب خرید کنید. قبل از هر کاری با متخصصین کوادفا تماس و مشاوره لازم را دریافت کنید. 

کوادکوپتر ما باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

ما در این بخش کوادکوپترهای دوربین دار و فیلم برداری را فرض گرفته ایم. یک کوادکوپتر دوربین دار باید مشخصات خوب زیادی داشته باشد تا بتواند به نیازهای شما پاسخ کاملی دهد. اما قبل از هر چیزی زمینه ای که شما قصد دارید از کوادکوپتر در آن استفاده کنید، مشخصات نسبی آن را برای شما مشخص می کند.

محبوب ترین پهپادهای مصرفی کوادکوپترها با ۴ روتور و ساختار H یا X مانند هستند. مهمترین مشخصات یک کوادکوپتر دوربین دار عبارتند از کیفیت فیلم و تصاویر، زمان پرواز، برد پرواز، سیستم انتقال ویدئو، قابلیت تشخیص موانع و دنبال کردن سوژه به صورت خودکار. اگر کوادکوپتر جدید شما از محصولات برند DJI باشد مطمئنا تمامی این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد.

بودجه مناسب برای خرید کوادکوپتر حرفه ای

دومین مورد از نکات طلایی برای خرید کوادکوپتر حرفه ای قیمت کوادکوپتر است. آیا اطلاعاتی در این باره دارید و اینکه می دانید برای خرید یک کوادکوپتر حرفه ای و دوربین دار چقدر باید هزینه کنید. سقف مشخصی ندارد ولی فراموش نکنید که در حال حاضر برای خرید یک پهپاد حرفه ای حداقل باید ۱۵  میلیون کنار بزارید. اگر توان خرید یک کوادکوپتر با چنین بهایی را نداشته باشید، مطمئنا باید به یک مدل اسباب بازی بسنده کنید.

اگر در میان کوادکوپترهای DJI و خانواده مویک به دنبال کوادکوپتر مورد نظر خود می گردید، سری پهپادهای مینی نظیر مویک مینی 3 پرو محصول جدید شرکت DJI می تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد. فراموش نکنید که شما باید کوادکوپتری را خریداری کنید که در دراز مدت به نیازهای شما پاسخ دهد و چندین سال بتوانید از آن استفاده کنید.

توجه به خدمات پس از فروش

هنگام خرید کوادکوپتر از کوادفا  به این نکته توجه داشته باشید که تهیه لوازم یدکی کوادکوپتر بسیار هائز اهمیت می باشد. با این وجود سعی کنید پهپادی را خریداری کنید که در ایران دارای نمایندگی های معتبر جهت ارائه خدمات و تامین قطعات آن باشد. اگر در آینده شما قادر به تهیه لوازم یدکی جایگزین از جمله ملخ های اضافه و باتری نخواهید شد. 

معرفی چند کوادکوپتر حرفه ای

DJI به عنوان برترین برند در زمینه ساخت کوادکوپتر یا هلی شات (بخوانید پهپاد دوربین دار)  تا به امروز محصولات زیادی روانه بازار کرده است. از جمله محصولات حرفه ای این کمپانی می توان به پهپادهای مویک که بسیار حرفه ای و به صرفه هستند اشاره کرد.

همچنین پهپادهای فانتوم با قابلیت حمل دوربین های با کیفیت برای صاحبان آتلیه، پهپادهای بسیار حرفه ای اینسپایر و ماتریس های صنعتی که از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. ما در پایین به معرفی چند کوادکوپتر حرفه ای می پردازیم که از پرفروش ترین و محبوب ترین مدل های ساخت شرکت دی جی آی می باشند.

مویک ۳

هلی شات مویک ۳ محصول سال ۲۰۲۱ شرکت DJI می باشد، که با دوربین CMOS و میکرو ۴/۳ زبانزد شده است. مویک ۳ پرچمدار حال حاضر شرکت DJI است که پس از معرفی آن تولید مویک ۲ پرو متوقف شده است. ما شاهد بسیاری از تکنولوژی های جدید DJI همراه این پهپاد هستیم. از جمله فیلم های Apple ProRes که در یک پهپاد کامپکت و با این سطح بسیار بی نظیر است.

البته برای دسترسی به این فیلم ها باید مدل Cine آن را خریداری کنید. همانطور که در بالا هم گفتیم یکی از مشخصات برتر کوادکوپترهای دوربین دار زمان پرواز بالای آنها است که مویک ۳ می تواند با یک بار شارژ باتری حدود ۴۶ دقیقه در شرایط مساعد پرواز کند.

مویک

تنوع در عرضه محصول همچنان به شما اجازه می دهد تا مدل مویک 3 سین را با امکانات و البته قیمت بیشتری خریداری کنید. مدل استاندارد با قیمت 2099 یورو عرضه می شود. Mavic 3 می تواند سطح مهارت های شما را در فیلم برداری و تصویر برداری به سطح جدیدی ارتقاع دهد. محدوده دریافت ویدئو و تصاویر برای این پهپاد هم به 15 کیلومتر گسترش یافت.

مویک مینی 3 پرو

جدیدترین کوادکوپتر DJI تا به امروز است. از سری پهپادهای مینی شرکت دی جی آی که با وزن کمتر از 250 گرم بسیاری از ویژگی های برتر را در خودی جای داده است. ویژگی های مهمی از جمله دوربین 4K، پروازهای 47 دقیقه با باتری غیر اصلی و پلاس، سیستم تشخیص موانع، سنسور CMOS 1/1.3 اینچ و ردیابی سوژه با Active Track 4.0 را یدک می کشد.

DJI Mini 3 Pro به عنوان یک پهپاد مینی برای اولین بار از سیستم تشخیص موانع استفاده می کند. مویکی مینی 3 پرو به عنوان یک هلی شات ارزان قیمت ولی حرفه ای اکنون توان رقابت با مویک ایر 2 اس را دارد. مینی 3 پرو با قیمت 749 دلار آمریکا عرضه می شود که مایه ی تمجید از آن است.

مویک ایر

مویک ایر 2 اس

مویک ایر 2 اس مدل دیگری از پهپادهای Mavic شرکت دی جی آی به حساب می آید که نسبت به مدل های بالا کمی قدیمی به نظر می رسد. Air 2S مجهز به سنسور CMOS سایز 1 اینچ می باشد و تصاویر 20 مگاپیکسلی را به راحتی ثبت می کند. کیفیت ویدئوهای ثبت شده با آن 5.4K می باشد و از سیستم تشخیص موانع در 4 جهت بهره می برد. مویک ایر 2 اس از جمله پهپادهایی است که درجه ایمنی بالایی دارد و به شما اطمینان می دهد که خیلی راحت در یک فضای بسته نظیر تالارهای جشن و دیگر مراسمات را فیلم برداری کنید.

نتیجه گیری

اینکه کدام کوادکوپتر یا هلی شات را بخرید بستگی به بودجه، انتظار و نیاز شما دارد. با خرید یک مویک مینی 3 پرو هم می توان کار فیلمبرداری یا ساخت تیزر انجام داد. اگه بخواهید کلاس کار خود را بالا ببرید. می توانید یک ماتریس یا اینسپایر با قابلیت نصب دوربین های DJI خریداری کنید. سعی کنید قبل از خرید نسبت به نوع کوادکوپتر و ویژگی های آن اطلاعات کامل پیدا کنید.

نیاز خود را در نظر بگیرید. ببینید پهپادی که می خواهید خرید کنید. آیا متناسب با کار و نیاز شما هست. آیا می توانید ویدئویی که شما می خواهید را تهیه کنید. آیا فیلمبرداری آن کیفیت لازم را دارد. آیا می تواند در مکان مورد نظر شما فیلمبرداری کند یا توان پرواز لازم را دارد. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید با کارشناسان کوادفا تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.