ماکان آریا پارسا از ویژگی های کارآفرین موفق می گوید

کارآفرینی را می توان یکی از نیازهای جامعه دانست که امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و افراد باید بتوانند با افزایش دانش خود در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کرده و در مسیر کارآفرینی قدم بردارند.

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که اصولا یک کارآفرین موفق کیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ این سوالی است که ماکان آریا پارسا، یکی از کارآفرینان برتر کشور که در سنین جوانی موفق به کارآفرینی در سطح گسترده شده است به آن پاسخ داده است.

ما در ادامه با شما همراه هستیم تا بیشتر در این مورد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

کارآفرین موفق کیست؟

کارآفرین موفق شخصی است که بر اساس نیاز جامعه نسبت به راه اندازی یک کسب و کار اقدام کرده است و در این زمینه توانسته است به موفقیت یا سود دهی برسد. مجموعه ای پرسنل را برای رسیدن به اهداف متحد کرده است و می داند که در آینده چه اتفاقاتی برای کسب و کارش روی خواهد داد.

بر خلاف تصور بسیاری از مردم، شکست بخشی از موفقیت در کارآفرینی به شمار می رود. تمامی کارآفرینان حداقل در چند مورد از کسب و کارهایی که راه اندازی کرده اند به شکست برخورد کرده اند. این در حالی است که توان شروع دوباره به دلیل هدفی که دارند و همچنین برنامه ریزی دقیقی که دارند به خوبی انجام می شود.

کارآفرین موفق

ما در ادامه با شما همراه هستیم تا بیشتر در خصوص ویژگی های کارآفرین موفق از زبان دکتر ماکان آریا پارسا با شما صحبت کنیم.

ویژگی های کارآفرین موفق که دکتر ماکان آریا پارسا بر آن ها تاکید دارند

هر کار آفرین برخی از ویژگی های شخصی را دارا می باشد که باعث می شود در راه توسعه کسب و کار خود با چالش ها رو در رو شود و همچنین می تواند از آن ها گذر کند. به باور ماکان آریا پارسا، شور و انگیزه در کنار ریسک پذیری دو ویژگی بسیار مهم در یک کارآفرین موفق به شمار می روند.

پس باید به عنوان شخصی که به کارآفرینی فکر می کنید، به توسعه کسب و کاری روی بیاورید که علاوه بر نیاز جامعه، علاقه شخصی شما نیز در آن سهیم است. همچنین ریسک پذیری به معنای خطر کردن است، این در حالی است که ریسک در جهت معقول و در راه رسیدن به موفقیت می تواند به شما در راه رسیدن به هدف کمک کند.

از دید دکتر ماکان آریا پارسا، موفقیت در کارآفرینی با کار سخت، خودباوری و تعهد به اهداف در کنار انعطاف پذیری و قبول کردن شرایط ایجاد می شود. آشنایی با بازار و خدمات یا محصولاتی که کارآفرین قصد دارد در بازار عرضه کند و مدیریت سرمایه یا پول را می توان از دیگر ویژگی های یک کارآفرین دانست که به موفقیت دست پیدا خواهد کرد.

برنامه ریزی، قابلیت ارتباط با دیگران و آماده شدن برای شرایطی که در راه توسعه کسب و کار شاید خیلی خوش آیند نباشد را می توان از دیگر دلایلی دانست که باعث می شود کارآفرینان بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند.

از دیگر مسائل و ویژگی های بسیار مهمی که یک شخص در زمینه کارآفرینی باید به آن دست پیدا کند، از دید دکتر ماکان آریا پارسا، انتقاد از خود است. هیچگاه هیچ شخصی کاملا از نظر روانشناسی کامل نیست. تصمیمات احساسی همواره گرفته می شوند و گاهی خشم، به جای عقل تصمیم می گیرد.

مهم است که کارآفرین بتواند این هنر را داشته باشد که از شخص خود سوال کند، انتقاد کند و برای رسیدن به موفقیت به این انتقادات و سوالات پاسخ دهد. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که ماکان آریا پارسا چرا در مسیر کارآفرینی و بیان ویژگی های کارآفرین موفق می تواند یکی از گزینه های پیش رو باشد؟ این سوالی است که در ادامه قصد داریم به آن پاسخ دهیم.

ماکان آریا

دکتر ماکان آریا پارسا کیست؟

برای آشنایی بیشتر با دکتر ماکان آریا پارسا لازم است که در ابتدا به زندگی نامه ماکان آریا پارسا از دید سوابق اجرایی و حرفه ای نگاه کنیم. در ابتدا باید بگوییم که دریافت دکتری در رشته کارآفرینی ایشان را به عنوان یک فرد راهنما در این زمینه معرفی می کند.

همچنین این شخص با دریافت گواهینامه ها و تحصیل در مقاطع عالیه در زمینه MBA توانسته است تجربه و دانش لازم و به روز در زمینه کارآفرینی را به دست بیاورد. همچنین راه اندازی کسب و کارهای متعدد در طول 12 سال گذشته این شخص 35 ساله را به یکی از کارآفرینان برتر کشور تبدیل کرده است.

علاوه بر 32 سابقه اجرایی ایشان، تدوین و تالیف بیش از 20 جلد کتاب و نقش مشاوره در بسیاری از دستگاه های دولتی را می توان از دیگر دلایلی دانست که صلاحیت دکتر ماکان آریا پارسا را تایید می کند.

سوابق ماکان آریا پارسا به عنوان یک کارآفرین موفق ایرانی باعث شده است تا بسیاری از افرادی که علاقمند به ورود دنیای کسب و کار هستند از دانش ایشان استفاده کنند. همچنین رزومه ماکان آریا پارسا در طول 12 سال گذشته بسیار درخشان می باشد.

سن کم و آشنایی با بازار ایران در زمینه کسب و کار به واسطه راه اندازی کسب و کارهای مختلف را می توان از دیگر دلایلی دانست که ایشان را به عنوان یکی از افراد موفق در کشور در زمینه کارآفرینی معرفی کرد. با وجود تمامی تفاسیر بیان شده می توان گفت که ماکان آریا پارسا یکی از راهنماهای خوب در زمینه کارآفرینی است.

مطالعه کتاب های زمینه موفقیت، بازاریابی و کارآفرینی ایشان و شرکت در دوره های مربوطه می تواند به شما کمک کند تا سریع تر به موفقیت در کارآفرینی برسید.

نتیجه گیری

با توجه به پتانسیل بازار ایران می توان گفت که افراد بسیاری علاقمند به کارآفرینی هستند. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا 10 ویژگی برتر یک کارآفرین را برای شما بیان کنیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید در دوره های دکتر ماکان آریا پارسا در زمینه کارآفرینی شرکت نمایید. همچنین مطالعه کتاب های ایشان به شما در این مسیر کمک شایانی خواهد داشت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.