کوینکس و مسوولیت اجتماعی در ایران

 فرقی هم نمی‌کند که در کجای دنیا باشیم. فقط شدت و ضعف آن‌ها در نقاط مختلف جهان کمی متفاوت‌تر از دیگری می‌تواند باشد. این مشکلات عدیده باعث شده تا زندگی و جامعه به‌مانند قبل شاد و سرزنده نباشد و غباری تیره روی زندگی ما را فرابگیرد، جنگ و فقر مردم را به ستوه آورده و مشکلات مختلفی که در سازمان‌های مختلف در دنیا می‌شود، باعث شده امید از زندگی مردم رخت ببندد و به زندگی مردم ضربه بزند. چه راه‌حل‌هایی می‌تواند وجود داشته باشد تا این چهره‌ی زشت دنیا عوض شود؟

تابه‌حال سازمان‌های مختلفی به وجود آمدند و خود را موظف دانستند که این مشکلات را با تفکری که دارند و کمک‌هایی که می‌توانند بکنند از بین ببرند، تا دنیا را محل بهتری برای زندگی بسازند و به‌نوعی از یکدیگر مراقبت و به هم نوع خود خدمت کنند. 

شاید شما در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید و یا اسم آن را شنیده‌اید. پس احتمالاً بلاک‌چین را نیز بشناسید. فناوری که با شعار ساخت آینده‌ی بهتر پا به میدان گذاشت. در این راستا یکی از صرافی‌های بزرگ جهان به نام کوینکس دررابطه‌با بلاک‌چین نیز فعالیت‌هایی دارد.

کوینکس سعی دارد که فناوری بلاک‌چین را به تمام مردم جهان معرفی کند تا دنیایی بر پایه مساوات در تمام جهات از جمله، آموزشی، تحصیل، رفاه اجتماعی، غذایی و ... و به‌دوراز هرگونه جعل اسناد و تبهکاری داشته باشیم.

به همین دلیل، این صرافی با اختصاص بودجه‌ای قابل‌توجه، خیریه‌ای را در نقاط مختلف جهان راه انداخت که هم اکنون فعالیت‌های خیرانه آن هم به این ورود پیدا کرده است. پس همراه ما باشید تا بیشتر با این خیریه و حوزه بلاک‌چین آشنا شوید.

بلاک‌چین در راه تغییر جهان

بلاک‌چین، واژه‌ای که چند سالی است بر سر زبان‌ها افتاده و یک فناوری جدید در سطح وب است. تحقیقاتی که بر روی این فناوری انجام شده است، آن را به یک پروژه‌ی قوی تبدیل کرده که واقعاً توانایی تغییر جهان را با امکانات خود دارد. این یک فناوری نوظهور است که هنوز بخش عمده‌ای از توانایی‌های آن به کار گرفته نشده است.

اما با همین امکاناتی که فعلاً دارد، توانایی آن را دارد که جلوی خیلی از مشکلات را بگیرد، راهحلی برای مشکلات موجود باشد و آینده را بهتر بسازد. بلاک‌چین با انقلاب خود در راستای تراکنش‌ها و تعاملات در دنیای مجازی، راهی جدید برای ورود به آینده بازکرده است و به افراد بیشتری اجازه می‌دهد که در این راستا به حساب‌های بانکی دسترسی داشته باشند.

در کل بلاک‌چین بسترهایی ایجاد کرده است که ویژگی‌هایی مثل احراز هویت، زنجیره تبادلات، تأمین مالی، ثبات اطلاعات، بستن راه جعل اسناد و ساخت دنیایی ایمن و با مساوات را در خود دارد.

ویژگی‌های بلاک‌چین

بلاک‌چین تابه‌حال توانسته که انقلابی در حوزه‌ی تراکنش‌ها و رمزارزها به وجود بیاورد و تا حدی کارایی خود را به اثبات برساند. در ادامه به صورت تیتروار برخی از ویژگی‌های بلاکچین را نام می‌بریم:

ثبات اطلاعات و شفافیت در بلاک‌چین: با ثبت اطلاعات در بلوک‌های بلاک‌چین؛ بازگردانی، حذف و یا تغییر آن‌ها بسیار دشوار و غیر قابل امکان است. 

توزیع شنوندگی در بلاک‌چین: چون که داده‌های این سیستم در تمام دستگاه‌های موجود در این شبکه تقسیم می‌شود و در گره‌های مخصوص به خود قرار می‌گیرد و ذخیره می‌شود، در برابر خرابی‌ها و نقص‌های به وجود آمده در این بین مقاوم است و تلفاتی ندارد.

اعتمادسازی بدون نیاز به شناخت: در این سیستمی که بلاک‌چین معرفی کرده، کاربران آن نیازی به شناخت طرف مقابل خود برای انجام معامله ندارند. 

مجموعه‌ها و سازمان‌های بزرگ با کمک ویژگی‌هایی که بلاکچین در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، علاقه مندند که عدالت اقتصادی را بوجود بیاورند.

دنیایی بهتر و مهربان‌تر را برای خود بسازید

صرافی کوینکس

حالا که با فناوری بلاک‌چین و زمینه‌های کاری آن آشنا شدید، لازم است که با خیریه صرافی کوینکس که برای ساخت جامعه‌ای با مساوات شکل‌گرفته است نیز آشنا شوید. صرافی کوینکس سعی کرده که قدمی در راستای زندگی بهتر با استفاده از بلاک‌چین با ایجاد یک خیریه بردارد. 

بلاکچین می‌تواند فراوانی و دسترسی همگانی ایجاد کند. دیگر بدون نیاز به بازکردن حساب بانکی می‌توانیم دارایی‌های خود را به صورت ارز دیجیتال داشته باشیم. متأسفانه قشر محروم جامعه در این راستا اطلاعات زیادی ندارد، اما کوینکس در این زمینه تلاش کرده که با انجام این نوع اقدامات، بلاکچین را راحت‌تر به مردم عادی توضیح دهد.

این صرافی به مناسبت چهارمین سالگرد خود خیریه و جشنواره‌ای را راه اندازی کرد که در حال حاضر با نام جشنواره عشق شهرت پیدا کرده است. این جشنواره سعی داشته در این راستا فعالیت‌های بشر دوستانه را به بهترین شکل انجام دهد و بلاکچین و مزایای آن را به عموم مردم معرفی کند.

به عنوان مثال دست اندر کاران همین خیریه در نیجریه، تعداد زیادی بسته مراقبتی از طرف کوینکس به کودکان در بیمارستان اهدا کردند. این هدایا به عنوان دلگرمی محسوب می‌شدند، اما شاید مهم‌ترین نکته در این راستا افزایش صحبت از بلاکچین و انجام امور خیریه در رسانه‌ها بود. چندی بعدی فعالیت‌های مشابهی در کشورهای دیگر مثل برخی کشورها همچون فیلیپین و حتی ایران خودمان هم برگزار شد.

کوینکس در واقع با راه اندازی این جشنواره خیریه و انجام فعالیت‌هایی در راستای آن به یکی از اهداف خود که معرفی هرچه بیشتر این تکنولوژی در جهان بود، دست یافت. تعهدها و کمپین‌های اجتماعی که در این زمینه انجام شدند، نمونه‌ای از فعالیت‌ها هستند که در این حوزه و زمینه شکل گرفته اند. در ادامه به فعالیت‌هایی که این مجموعه در ایران انجام داده است، اشاره می‌کنیم:

فعالیت‌های خیریه کوینکس در ایران 

این خیریه کار خود را در ایران با ارائه‌ی بسته‌های معیشتی به خانواده‌های محروم شروع کرد و سعی بر این داشت که به مردم بفهماند که در کنار آن‌ها است و تلاشش برای ساخت زندگی بهتر تنها در حد یک شعار نیست.

کوینکس در این راستا تمام سعی خود را کرده است که در کنار ارائه این بسته‌ها در رابطه با بلاک چین و مزایای آن هم توضیحاتی می دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.