8 موردی که در خرید قالب بتن به شما نمی گویند!

 با ندانستن ۸ موردی که در ادامه گفته ایم، می توانید تمام هزینه هایی که برای خرید یا اجاره قالب بتن، خرید بتن، بتن ریزی و کفراژ بندی کرده اید را از بین ببرید.

از بین رفتن سرمایه های مالی تنها خسارت وارده نیست. بلکه اتلاف زمان و از بین رفتن زمان کاری کارگران، به تعویق افتادن اتمام پروژه و اعمال خسارت به کارفرما.

تمامی این ها و خسارت های دیگر تنها به دلیل این است که هیچ کس به شما نمی گوید که در زمان خرید قالب فلزی بتن به این موارد دقت کنید. حالا این ۸ مورد مهم چیست؟

موارد ضروری در خرید قالب فلزی بتن

در بسیاری از مواقع کارگاه های تولیدی قالب های بتنی به دلیل حجم سفارشات یا عدم نظارت در خط تولید باعث خرابی در تولید قالب بتن می شوند و قالب های بی کیفیت را به مشتریان خود تحویل می دهند. از آنجایی که در عمده پروژه ها تعداد قالب ها و تنوع آن ها زیاد است، خریداران قالب هم به کیفیت قالب ها دقت نکرده و قالبی بی کیفیت را از تولید کننده تحویل می گیرند.

قطعا همان طور که می دانید قالب بتن انواع مختلفی دارد. قالب فلزی بتن لبه ۵، قالب فلزی لبه ۶، قالب بتن تیرچه، قالب ستون، قالب بتن گرد و در نهایت قالب بتن خاص. بنابراین در مرحله سفارش باید به خوبی مجموعه ی تولیدی را از نیاز خود مطلع کنید تا بهترین پیشنهاد را به شما بدهند و در نتیجه مناسب ترین نوع قالب را برای شما تولید کنند.

بتن

نکته بعدی در مورد خرید قالب فلزی بتن که مورد مشابهی در جک سقفی هم دارد، نوع مواد اولیه به کار رفته در قالب است. قالب ها با دو نوع ورق فولاد مبارکه و ورق فولاد غرب تولید می شوند. کیفیت ورق فولاد مبارکه به مراتب نسبت به ورق فولاد غرب بالاتر است و در نتیجه قیمت بیشتری هم دارد. در پروژه هایی که باید از قالب ها چندین بار استفاده شود اکیدا توصیه می شود تا از قالب هایی با ورق فولاد مبارکه استفاده شود. برخی از کارگاه های تولیدی برای کاهش هزینه های خود از ورق فولاد غرب استفاده می کنند اما قالب را به عنوان قالب فولاد مبارکه به فروش می رسانند.

هماهنگی هزینه حمل و نقل با باربری یکی دیگر از مواردی است که باید قبل از ثبت سفارش نهایی به صورت حدودی مشخص شود. در مرحله بعدی و بعد از بررسی کیفیت قالب ها، قبل و بعد از بارگیری، ماشین حمل بار باید به صورت دقیق در باسکول وزن کشی شود. در برخی مواقع عدم دقت در این مورد باعث ضرر 500 کیلویی خریدار می شود.

استفاده از تسمه با کیفیت و مناسب برای قالب های فلزی یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه شود. تسمه بی کیفیت باعث می شود با وجود جوش خوب و حرفه بالای کارگر بین تسمه ها، گوشه ها و فضای بین تسمه و قالب پر نشود و با ایجاد درز عملا قالبی ناکارآمد تولید شود. بتن خیس از قالبی که درز داشته باشد خارج می شود و عملا عملیات بتن ریزی بی نتیجه می ماند.

جوش با کیفیت و استفاده از قلم جوش های درجه یک یکی دیگر از مواردی است که ممکن است بدون اینکه بدانید باعث کاهش کیفیت قالب شما شود. باز شدن درز قالب ها در زمان بتن ریزی به خصوص در بتن ریزی های سنگین از دردسر هایی است که اگر در انتخاب مجموعه تولیدی قالب خود دقت نکنید دچارش می شوید.

ممکن است قالب شما از نوع خاص یا مدولار باشد و خوشبختانه تمامی موارد بالا را رعایت کرده باشید اما در زمان متصل کردن اجزای قالب، اجزا به خوبی به یکدیگر متصل نشوند یا بین آن ها یک فاصله 1 سانتی متری ایجاد شود. این مشکل دقیقا همان دردسر قالب های درز دار و بی کیفیت را برای شما ایجاد می کند.

جک سقفی

قطعا یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن اشاره کرد، کیفیت و جنس رنگ استفاده شده در تولید قالب بتن است. ضخامت رنگی که بر روی قالب بتن پاشیده می شود، نوع رنگ و کیفیت رنگ عواملی هستند که مستقیما بر روی هزینه نهایی تاثیر مستقیم می گذارند و به همین دلیل برخی از تولیدی ها با کاهش کیفیت در این زمینه کم فروشی می کنند.

راه حل چیست؟

مواردی که باید زمان خرید قالب فلزی بتن به صورت موردی به شرح زیر است، اما راه حل چیست؟

• انتخاب نوع قالب فلزی بتن

• نوع ورق قالب

• هماهنگی هزینه باربری

• وزن کشی دقیق بار

• کیفیت تسمه

• کیفیت جوش و قلم جوش

• اتصال دقیق قالب

• کیفیت رنگ

بررسی میدانی و از نزدیک قالب ها یکی از بهترین راهکار هاست که مطابق چک لیست بالا و چند سوال از تولید کننده به کیفیت قالب پی ببرید. اما مطمئن ترین راه، خرید از یک مجموعه تولیدی معتبر و خوش سابفه است که طی سالیان فعالیت به کیفیت شناخته شود. گروه تولیدی بنیامین علیخانی از بزرگترین و معتبر ترین مجموعه های تولیدی ایران است که علاوه بر تولید با کیفیت ترین قالب بتن، کمترین قیمت تمام شده قالب را برای مشتری فراهم کرده است.

مجموعه بنیامین علاوه بر خرید حضوری و تلفنی با شماره 09130991309 امکان خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی آهن آلات خود به آدرس ghalebbenyamin را فراهم کرده است.

منبع: بنیامین

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.