امیر رضا‌زاده با بیان اینکه این سازمان توانسته است طی دو سال گذشته جهش بسیار خوبی در حوزه تعالی سازمانی از خود نشان دهد، افزود: این شرکت با رشد ۲ پله‌ای در ارزیابی شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ گروه فولاد مبارکه توانست‌ رتبه نخست در این رتبه‌بندی را کسب کند.

مدیر مهندسی صنایع و تعالی سازمانی شرکت فولاد سنگان خراسان  تصریح کرد: این شرکت با پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نظام مدیریت استراتژیک و نظام مدیریت فرآیندی توانسته است به این مهم دست یابد. به گفته وی، همچنین از دوره گذشته تاکنون، این شرکت موفق به اخذ سه ایزوی ۹۰۰۱ و ۱۴۰۰۱  و ۴۵۰۰۱ در حوزه کیفیت از شرکت DQS آلمان شده است.

رضا‌زاده تصریح کرد:  شرکت فولاد سنگان طی یک سال گذشته،  نظام آراستگی سازمانی را با تعریف ۱۳۰ پروژه بهبود و اجرای ۸۰ مورد آن در دست اقدام دارد که اصلاحات مفیدی برای شرکت به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با انجام خودارزیابی‌های دقیق در حوزه فرآیند‌‌های سازمان، ۴۸۰ مورد پروژه بهبود شناسایی شده است که ۸۱ مورد آن در حال پیاده‌سازی و اقدام است. سایر موارد شناسایی شده بر اساس برنامه زمان‌بندی و اولویت تعریف شده در سال‌های آتی پیگیری و اجرا خواهد شد. هدف‌گذاری ما این است که برای سال آینده جهت دریافت تقدیرنامه سه ستاره برنامه‌ریزی کنیم و خودمان را ارتقا دهیم و این مسیر را طی کنیم. وی با اشاره به کسب تقدیر‌نامه تک ستاره جایزه تعالی سال ۱۴۰۰ گفت: به‌رغم  همه تلاش‌های صورت گرفته توسط همکاران ما در مجموعه فولاد سنگان، بنا به اختلاف‌نظرهایی که با تیم ارزیاب  وجود داشت در حق فولاد سنگان کم لطفی شد و این شرکت به رغم  شایستگی کسب رتبه‌های  بالاتر، در جایگاه تقدیرنامه تک ستاره باقی ماند.

مدیرمهندسی صنایع و تعالی سازمانی شرکت فولاد سنگان خراسان افزود: برنامه‌ریزی و کنترل بسیار خوب فولاد مبارکه باعث شده است شرکت‌های گروه در یک چارچوب مشخص و به خوبی حرکت کنند.

شرکت فولاد مبارکه در بخش‌های مختلف، سیاست‌های ابلاغی را برای شرکت‌های گروه، از جمله شرکت فولاد سنگان، مشخص کرده است تا ما در راستای این سیاست‌ها حرکت کنیم. برخی مواقع نیز اقداماتی  فراتر از این سیاست‌ها انجام شده است. این سیاست‌‌های ابلاغی به ما کمک زیادی کرده است تا مسیر تعالی را به خوبی طی کنیم.