سفر تنهایی به ریسکش می ارزد؟

شاید شما از آن دسته از افراد باشید که دوست دارید برخی اوقات به تنهایی سفر کنید و تجربه های تنها سفر کردن را داشته باشید. برای برخی از افراد هم تنهایی سفر کردن کاری بیهوده و بی معنی است و دوست دارند همیشه حتی شده با یک همراه به مسافرت بروند. ممکن است در پیش خودتان این گونه فکر کنید که شاید تنها سفر کردن این نگرانی را داشته باشد که فرد نتواند از عهده انجام کارهای خود بربیاید. از این رو در این مقاله قصد آن را داریم تا خوبی ها و بدی های تنها سفر کردن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

مزایای تنها سفر کردن

هر موقعی که بخواهید می توانید کاری را که دوست دارید انجام دهید

مسلما یکی از مهم ترین مزایای سفر انفرادی این است که شما می توانید در هر موقعی هر کاری را که دوست داشته باشید را انجام دهید. وقتی شما تنها هستید می توانید به هر رستورانی که دوست دارید سر بزنید، به هر جای دیدنی که می‌خواهید بروید و از آن بازدید کنید، هیچ شخص دیگری در کنارتان نیست که دائما شما را امر و نهی کند که فلان کار را انجام دهید یا از آن پرهیز کنید و هر وقت بخواهید زمان رزرو بلیط برگشت را خودتان تعیین کنید. برای مثال به هیجان سفر به استانبول انفرادی و دیگر مقاصد خارجی فکر کنید! این‌ها نشان می‌دهد که در تنها سفر کردن آزادی عمل دارید.

رزرو بلیط برایتان راحت تر می‌شود

وقتی شما به تنهایی قصد سفر کردن داشته باشید رزرو بلیط برایتان راحت‌تر می‌شود. چون که هم هزینه بلیط برایتان کم می‌شود و هم این که نوع پرواز را با سلیقه خودتان انتخاب می‌کنید و دیگر بر سر انتخاب نوع پرواز، ساعت آن و هم چنین رزرو بلیط با همراهانتان اختلاف نظر نخواهید داشت.

امکان ارتباط با هر شخصی که دوست دارید

در سفرهایی که به صورت انفرادی انجام می‌شود، امکان آشنایی با اشخاص جدید فراهم می‌شود و چنین فرصتی در سفرهایی که به صورت دسته جمعی و خانوادگی انجام می‌شود وجود ندارد. تصور کنید در سفر با افراد جدید تعاملی نداشته باشید در این صورت سفرتان ملال آور و خسته کننده خواهد شد.

در سفر انفرادی با هیچ شخصی رودروایسی ندارید

در سفرهای تک نفره شما به راحتی می توانید هر طور که دوست دارید بودجه و پولتان را خرج کنید و از این نظر با کسی رودروایسی نخواهید داشت. مثلا ممکن است شما مایل باشید از سیستم حمل و نقل عمومی برای تردد در شهر استفاده کنید ولی در صورتی که با همراهان سفر کنید برای رفت و آمدهای درون شهری ممکن است که در رودروایسی قرار بگیرید که با چه وسیله ای تردد کنید.

بدی های تنها سفر کردن

سفرهای انفرادی پرهزینه‌تر هستند

معمولا اتاق هایی که در هتل‌ها برای یک نفر اختصاص می یابد گران‌تر از اتاق‌های چند نفره هستند. معمولا از افرادی که به تنهایی اقامت هتل دارند هزینه بیشتری می گیرند. حتی در صورتی که هتل هزینه اضافی بابت اتاق تک نفری نگیرد، تمام هزینه های اتاقی که به افراد تنها تخصیص می‌دهند بر عهده این افراد است. حتی اگر خودروی دربستی برای رفتن به جاهای دیدنی را بگیرید در این صورت هم هیچ تفاوتی با سفر جمعی وجود نخواهد داشت و کرایه تاکسی در هر دو صورت یکسان می‌شود.

تنهایی سفر کردن احساس ناامنی به فرد می‌دهد

هر چند سفرهای انفردی مهیج و جذاب‌تر هستند، اما شما در این گونه سفرها احساس ناامنی و خطر بیشتری می‌کنید. مثلا اگر شما در یک جایی احساس کنید در جایی افرادی وجود دارند که برایتان ایجاد مزاحمت کنند و بخواهند پول و اشیای قیمتی‌تان را بگیرند، در این صورت کسی وجود ندارد تا شما را یاری کند.

در سفرهای تنهایی، بیشتر احساس تنها بودن خواهید کرد

درست است که تنهایی سفر کردن مزایایی دارد ولی تنهایی بیش از اندازه هم برای آدمی آزاردهنده و غم‌انگیز است. وقتی کسی در کنار شما نباشد تا با او حرف بزنید و در سفر احساس تنهایی نکنید در این صورت کل سفر را با حس غم‌انگیزی به پایان خواهید رساند.

احساس غربت کردن

وقتی رزرو بلیط هواپیما را انجام می‌دهید و به تنهایی سفر را آغاز می‌کنید احساس غریبی خواهید کرد چون در سفر هیچ آشنا و دوستی را به همراه ندارید تا به لحاظ روحی و عاطفی با شما اشتراک داشته باشد. اما تصور کنید که با خانواده یا دوستان به سفر می‌روید در این صورت دیدن افراد و جاهای دیگر برایتان خوشایند می‌شود زیرا کسانی را دارید تا با شما تجربه سفر به جاهای غریب را سهیم شوند و از بودن در کنار آن‌ها در سفر احساس خوبی به شما دست خواهد داد.

کلام آخر

این که به تنهایی سفر کنید و یا به صورت خانوادگی و دوستان به مسافرت بروید به علاقه، سلیقه و میزان بودجه شما بستگی دارد. مطالبی که بیان شد مزایا و معایب تنهایی سفر کردن است و هیچ سفر تنهایی یا دسته جمعی نمی تواند صرفا مزایا و یا معایب داشته باشد. بلکه هر کدام خوبی ها و بدی هایی دارد. پس می توانید تصمیم بگیرید که اقدام به رزرو بلیط هواپیما برای سفر تنهایی بکنید و یا برنامه سفر خانوادگی و گروهی را تدارک ببینید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.