چه طور دوربین مدار بسته خود را نصب کنیم و چه گارانتی هایی برای خرید مناسب اند؟

گرچه تعطیلی مغازه ها و فروشگاه های مختلف از شلوغی خیابان ها، تجمع افراد و در نتیجه انتقال ویروس کرونا به خوبی جلوگیری می کند؛ اما در این میان کسب و کار بسیاری از ما با خطرات جدی رو به رو شده است.

با وجود این شرایط پر استرس و بی ثبات، برخی از افراد سودجو وضعیت را برای اجرای مقاصد نادرست خود فراهم دیده و به سرقت از ساختمان های تجاری و فروشگاه ها می پردازند. گرچه در حال حاضر تعداد زیادی از مراکز تجاری به دوربین مدار بسته و تجهیزات امنیتی مجهز اند؛ اما شاید از میان مخاطبان این مقاله افرادی باشند که هنوز به خرید ابزارآلات امنیتی مناسب کسب و کار خود اقدام نکرده اند.

به همین جهت در این مقاله قصد داریم تا مطالبی را در خصوص نحوه نصب دوربین مدار بسته و همچنین چگونگی مطمئن شدن از اصالت تجهیزات امنیتی مطرح کنیم.

مزایای استفاده از تجهیزات امنیتی برای کسب و کار

پیش از هر چیز اجازه دهید تا شما را با برخی از مهم ترین مزایای استفاده از تجهیزات امنیتی برای محل کار آشنا کنیم.

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، در حال حاضر به دلیل تعطیلی کسب و کارهای مختلف؛ افراد سارق موقعیت را پیش از گذشته برای خود فراهم می بینند. به همین دلیل نیز پیشنهاد می کنیم اگر تا به حال برای تهیه و استفاده از دوربین مدار بسته و یا دزدگیر اماکن اقدام نکرده اید، از حالا کمی جدی تر به امنیت محل کار خود بیاندیشید.

دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین تحت شبکه هر دو به واسطه امکانات و قابلیت های خود می توانند با روش های متفاوتی و در هر لحظه شما را از وضعیت محیط محل کارتان آگاه سازند. برای مثال دوربین های تحت شبکه به دلیل داشتن قابلیت کنترل از راه دور، تصاویر تهیه شده خود را از طریق اینترنت و اپلیکیشنی ویژه برای کاربر ارسال کرده و او را از شرایط موجود مطلع می کند.

حتی اگر کاربرد حقیقی و اصلی دوربین مدار بسته را هم نادیده بگیریم، فرد سارق تنها با دیدن دوربین نظارتی و تجهیزات امنیتی نصب شده در محیط کاری تان از مقاصد خود صرف نظر کرده و دور می شود!

آلرت

پیش از نصب دوربین مدار بسته به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از آن که به سراغ توضیح مراحل نصب دوربین مدار بسته برویم بهتر است تا نکات مهمی را که باید پیش از نصب دوربین مدار بسته بدانید ذکر کنیم. نکته اول آن است که حتماً ابتدا از شرایط گارانتی عرضه کننده دوربین امنیتی اطلاع یابید و سپس به نصب آن بپردازید.

اگر اطلاعات کافی درباره چگونگی کار با کابل و یا سایر تجهیزات لازم برای نصب دوربین را ندارید بهتر است تا برای راه اندازی و نصب دوربین از متخصصان حوزه تجهیزات امنیتی کمک بگیرید. چرا که در صورتی که در حین نصب دوربین آسیبی به قطعات وارد آید، احتمال دارد تا دوربین از گارانتی خارج شده و برایتان دردسر ایجاد شود.

نکته دیگری که باید پیش از اقدام به نصب به آن توجه کنید، انتخاب محل مناسب و تخمین میزان تجهیزات لازم برای راه اندازی دوربین می باشد. با یک برنامه ریزی دقیق و تهیه نقشه از محل نصب و مکان قرار گیری کابل ها و مانیتور و دستگاه ذخیره تصویر، می توانید از نظر اقتصادی برای تهیه تجهیزات لازم صرفه جویی کنید.

مراحل نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

در ادامه مراحل تهیه، نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته را به صورت گام به گام برایتان شرح خواهیم داد:

انتخاب دوربین مدار بسته مناسب

پیش از آن که اقدام به خرید دوربین نظارتی نمایید، ابتدا نیاز ها و نوع کاربردی که از دوربین انتظار دارید را متناسب با ساختمان مشخص کنید. اگر دوربین را برای محل کار خود تهیه می کنید و می خواهید از امکان کنترل از طریق اینترنت، سیستم تشخیص چهره و سنسور های هوشمند نیز بهره مند باشید؛ دوربین تحت شبکه یا IP گزینه مناسبی است.

اما اگر قصد تأمین امنیت ساختمان مسکونی را دارید، دوربین های مدار بسته خانگی ساده و اقتصادی نیز کارایی رضایت بخشی را از خود به نمایش می گذارند.

تعیین محل نصب دوربین

قبل از نصب دوربین حتماً ابتدا محل قرار گیری و ارتفاعی مناسب را تعیین کنید تا دسترسی به دوربین به سادگی ممکن نباشد. با مشخص کردن محل نصب می توانید محل قرار گیری دستگاه ذخیره ساز تصویر و یا مانیتور نمایش دهنده را نیز به سرعت تعیین کرده و مقدار کابل لازم را نیز تخمین بزنید.

بهتر است دوربین مدار بسته در محلی قرار گیرد تا بتوان منبع تغذیه آن را از مدار اصلی برق ساختمان جدا نمود تا به این ترتیب در صورت قطعی برق با مشکلی مواجه نگردید.

کابل کشی و اطمینان از صحت اتصالات

 در این مرحله باید متناسب با نوع دوربینی که تهیه نموده اید، کابل مناسبی را انتخاب کنید. دوربین های آنالوگ و AHD بواسطه کابل های کواکسیال به تجهیزات دیگر موجود در سیستم امنیتی متصل شده و کابل کشی می گردند. این در حالی است که دوربین های IP نوع دیگری از کابل ها را با نام کابل های شبکه مورد استفاده قرار می دهند.

گرچه در فرآیند نصب دوربین، تجهیزات مختلفی با قیمت های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما به طور کلی باید گفت قیمت انواع کابل های کواکسیال و کابل شبکه نسبت به سایر اجزای یک سیستم امنیتی بسیار مناسب می باشد.

از جمله سایر اقداماتی که باید در این مرحله صورت بگیرید می توان به اتصال میکروفن، فیش BNC و سوییچ به دوربین های تحت شبکه اشاره کرد.

راه اندازی دوربین

جهت دستیابی به تصاویر تهیه شده توسط دوربین مدار بسته ابتدا باید دستگاه ذخیره ساز تصویر را به دوربین متصل کرد. دوربین های آنالوگ را می توان با استفاده از کابل های کواکسیال به طور مستقیم به دستگاه DVR و سپس به مانیتور مرتبط ساخت.

اما دوربین های تحت شبکه ابتدا باید به سوییچ و پس از آن به دستگاه NVR، کامپیوتر، مودم و سایر اجزای شبکه متصل گردند. در صورتی که دوربین شما از نوع IP است، برای راه اندازی و دسترسی به تصاویر می توانید هم از طریق مانیتور و هم از طریق نصب اپلیکیشن های ویژه بر روی گوشی موبایل خود اقدام نمایید.

راهکارهایی برای اطمینان از اصالت تجهیزات امنیتی

در حال حاضر برند های جدید و ناشناخته زیادی وارد بازار شده اند که صرفاً به دلیل قیمت پایین و مناسبی که برای محصولات خود تعیین کرده اند، مورد توجه متقاضیان قرار گرفته اند. بنابراین یکی از مطمئن ترین راه ها برای اطمینان از کیفیت و اصالت کالا، انتخاب یک برند نام آشنا و شناخته شده در کشورمان می باشد که بتواند ما را از خدمات پس از فروش مناسب نیز بهره مند سازد.

به طور کلی پیشنهاد می شود پیش از خرید، ابتدا از قیمت دوربین مدار بسته و همچنین قیمت پکیج دزدگیر در سایت های مرجع و تخصصی تجهیزات امنیتی اطمینان حاصل کنید.

ارائه گارانتی معتبر توسط عرضه کننده کالا نیز یکی دیگر از راه های آگاهی از کیفیت و اصالت می باشد. در حال حاضر عرضه کنندگان تجهیزات الکترونیکی با ارائه معتبرترین و مناسب ترین گارانتی ها بر سر جلب رضایت بیشتر کاربران خود با یکدیگر در رقابت اند. بنابراین می توان گفت یک گارانتی معتبر به خودی خود مهر تأییدی بر کیفیت کالای مورد نظر می باشد.

الرت ایران

انتخاب بهترین دوربین مدار بسته

در این قسمت قصد داریم تا به بررسی نکاتی بپردازیم که شما را برای انتخاب و خرید دوربین مدار بسته یاری می کنند.

دوربین مدار بسته همانند همه تجهیزات الکترونیکی دیگر دارای حساست های ویژه ای است و به همین دلیل نیز پیش از خرید ابتدا باید ویژگی ها و مشخصات فنی آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم. این روزها به دلیل محدودیت هایی که به واسطه همه گیری ویروس کرونا با آن ها مواجه هستیم، امکان مشاهده و تحقیق حضوری در خصوص این نوع کالا از ما صلب شده است.

البته شایان ذکر است که در حال حاضر وب سایت های تخصصی تجهیزات امنیتی برای این مشکل راه حلی را پیش پای ما گذاشته اند.

یکی از این وب سایت های تخصصی این حوزه الرت ایران می باشد که مدت هاست فعالیت خود را در زمینه عرضه دوربین مدار بسته و سایر تجهیزات امنیتی آغاز کرده است. این مجموعه یک منبع جامع از انواع دوربین های مدار بسته بوده و مشخصات و ویژگی های کامل محصول را در اختیار کاربر می گذارد.

تیم پشتیبانی الرت ایران به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات فنی شما بوده و مشاوره رایگان خود را در اختیار دنبال کنندگان خود قرار می دهد. در صورتی که با نحوه نصب و چگونگی راه اندازی سیستم امنیتی خود آشنایی ندارید، این مجموعه در صورت تمایل شما تیم فنی و متخصص خود را به محل مورد نظرتان اعزام خواهد کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.