چه دوربین های  مداربسته ای  مناسب اماکن اداری است؟

دوربین مداربسته از جمله ابزار بسیار کاربردی است که کمبود آن وقتی احساس میشود که حادثه ای رخ می دهد، امنیتی به خطر می افتد یا منافعی از دست می رود. دوربین های مداربسته، به تنهایی می توانند جلوی بخش زیادی از نا امنی ها را بگیرند. آمار ها نشان می دهد نرخ جرایم در مکان هایی که دوربین های مدار بسته نصب شده است بسیار پایین تر از مکان هاییست که فاقد این وسیله می باشند

دوربین های مداربسته کاربردهای فراوانی دارند، که یکی از عمده ترین آن ها در اماکن و ساختمان های اداریست. کنترل عبور و مرور ارباب رجوع، بالا بردن بازدهی کار کارمندان، نظارت بر مراودات مالی و غیره از کاربردهای جدی دوربین های مدار بسته هستند.

با پیشرفت تکنولوژی تشخیص چهره در دنیا، صاحبان کسب و کار می توانند بجای استفاده از دستگاه های تشخیص اثر انگشت یا چشم، براحتی از دوربین ها و دستگاه های تشخیص چهره استفاده نمایند. حتی این موضوع آنقدر ساده شده که با نصب دوربین در مبادی ورودی و خروجی سازمان یا اداره می توان میزان ساعات کار دقیق کارمندان را محاسبه نمود.

با وجود اینترنت و فراهم شدن بسترهای فن آوری  و ارتقای نرم افزار های چهره شناسی، دوربین های مداربسته تصاویر محیط را در هر لحظه به صورت آنلاین نشان می‌دهند و همین سبب شده تا ضرایب امنیت و سلامت اطلاعات در ادارات رشد چشمگیری داشته باشد.

 دوربین مداربسته انواع گوناگونی دارد که بعضی از آن‌ها نسبت به دیگری برای ادارات مناسب‌ترند از جمله آن ها می توان به دوربین مدار بسته بولت اشاره کرد.

پویا بین

دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بولت یکی از انواع دوربین مداربسته هستند که برای اماکن اداری کارایی خیلی خوبی دارند. این دوربین مداربسته شکلی باریک و لوله‌ای دارد از این رو به آن در بازار ماتیکی نیز می‌گویند. دوربین مداربسته بولت یا ماتیکی را می‌توان به صورت غیر قابل شناسایی در محیط نصب کرد؛ طوری که بسیار راحت قابل دید نباشد، به همین دلیل برای فضاهایی که نیاز به امنیت بالا دارند بسیار مناسب خواهد بود. همچنین دوربین مداربسته بولت یا ماتیکی، IP 66 درجه دارد که سبب شده در برابر شرایط آب و هوایی بد مقاوم باشد.

دوربین مدار بسته

دوربین لامپی

دوربین لامپی یکی از رایج ترین انواع دوربین های مداربسته می باشد که با فراهم کردن امکان جمع آوری اطلاعات از محیط به صورت 360 درجه نقش مهمی در کنترل تردد و نظارت را برعهده دارد. دوربین های لامپی کاملا شبیه به لامپ های رشته ای می باشند که روی سرپیچ لامپ نصب شده و براحتی قابل تشخیص نخواهند بود. عدم شناسایی و تشخیص آسان آنها باعث شده است تا این نوع دوربین گزینه مناسبی برای سازمان های حفاظتی و محیط های جاسوسی به شمار رود.

دوربین مداربسته PTZ

دوربین مداربسته PTZ بیشتر به اسم دوربین مداربسته اسپید دام معروف است، یکی دیگر از مدل‌های مناسب برای اداره‌جات به شمار می‌‌آید. دوربین مداربسته اسپید دام بیشتر برای فضاهای باز مناسب است؛ چرا که می‌تواند فضای زیادی را تحت پوشش دهد؛ به عنوان مثال اگر در یک مرکز تجاری آن را نصب کنید، توانایی پوشش دهی چند برابر یک دوربین معمولی دارد و همین‌طور این دوربین دارای قابلیت زوم اپتیکال و دیجیتال است تا بتواند جزئیات چهره و اشیا را بیشتر نمایش دهید؛ از این رو بهتر است برای فضاهای باز دوربین اسپید دام را در اولویت قرار دهید.

دوربین AHD

دوربین مداربسته AHD چیست؟

دوربین مداربسته AHD یکی از بهترین دوربین های آنالوگ می باشد که برای انتقال تصاویر از تکنولوژی سیستم های تلویزیونی دیجیتال DTV استفاده می کند. این گروه از دوربین های مداربسته برعکس سایر دوربین های آنالوگ، به دلیل استفاده از سیستم کدگذاری AHD قادر به ارسال تصاویر با حجم و رزولوشن بالا می باشند.

دوربین های مداربسته AHD بر اساس رزولوشن تصاویر و شکل ظاهری در گروه های مختلفی تقسیم بندی شده و هر یک دارای ویژگی های متفاوتی می باشند. ما در گروه پویا بین در ادامه نگاه جامعی به این نسل از دوربین های مداربسته خواهیم داشت و هر آنچه که باید درباره انواع دوربین مداربسته AHD، مزایا و معایب آن و اساس کار آنها بدانید را ارائه خواهیم داد.

AHD مخفف چیست

با توجه به کاربرد بسیار گسترده دوربین های AHD این سوال و ابهام در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد که AHD مخفف چیست و به چه معنا می باشد. در واقع نام دوربین های مداربسته AHD از Analog Hight Definition اقتباس شده است که به معنای سیستم های انتقال تصویر آنالوگ با رزولوشن بالا می باشد.

این گروه از دوربین ها برای انتقال اطلاعات و تصاویر از کابل های کواکسیال استفاده می نمایند که قابلیت انتقال این اطلاعات تا 500 متر را دارا می باشند. به منظور پیاده سازی شرایط برای انتقال تصاویر توسط این دوربین ها، اطلاعات توسط چیپ های AHD TX کدگذاری شده و پس از انتقال و در DVR کدگشایی می گردند.

دوربین مداربسته مخفی

بعضی از ادارات در هر جامعه‌ای وجود دارند که امنیت آن‌ها نسبت به سایر جاها حساس‌تر است و تدابیر امنیتی که برای آن انجام می‌دهد با سایر امکان متفاوت است. دوربین مداربسته مخفی زمانی که بخواهد در محیطی قرار بگیرد که در نورافکن، آداپتور و دتکتور دود جاساز می‌شود. از این نوع دوربین مداربسته عموما برای کنترل کردن صندوق پول در انبار و دفاتر بانکی استفاده می‌شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه ip

این مدل دوربین مداربسته، دارای سیستم عامل است که می‌تواند به کامپیوتر و اینترنت وصل شود و تمام اطلاعات آن زیر نظر اینترنت و شبکه ردو بدل می‌شود. وجود اینترنت و کار با آن باعث شده تا این دوربین بتواند راحتر تصاویر دیجیتال را دریافت کند. یکی از نکات جالب درباره دوربین مداربسته ip این است که امنیت در این نوع دوربین‌ها بسیار بالا می‌باشد؛ چون که رمزگذاری شده و هر فردی نمی‌تواند به راحتی به اطلاعات ذخیره شده آن‌ها دست پیدا کند.

همچنین از آن جایی که ساختار کارکرد این دوربین تنها با اینترنت است اگر در جای دیگر دسترسی به اینترنت داشته باشید و اطلاعات آن را وارد کنید می‌توانید تصاویر را در اختیار داشته باشید. این نوع دوربین با توجه به امنیت بالایی که دارد، قیمت آن بیشتر از سایر دوربین‌های مداربسته بوده و همین امر باعث شده تا در اداره‌جات امنیتی و حساس از این دوربین بیشتر استفاده شود؛ البته باید گفت که دوربین مداربسته آی پی هزینه نگهداری و تعمیر خیلی پایینی نسبت به سایرین دارد و قیمتی که اول برای خرید آن پرداخت می‌کند در کارهای جانبی این دوربین صرفه جویی می‌شود پس نگران مبلغی که برای آن پرداخت می‌کنید نباشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.