نویسنده‌ای که با کتاب های اقتصادی‌اش دنیا را متحول کرد.

در حوزه مطالعه کتاب های اقتصادی و کتاب های سیاسی، کمتر کسی را می توان پیدا کرد که نام برایان تریسی را نشنیده باشد. برایان تریسی نویسنده ای با تجربه، با قلمی روان و هوشی اقتصادی است که توانسته است بسیاری از افراد را به واسطه سخنان با نفوذ، نوشته ها و کتاب های پرفروش خود راهنمایی کند. البته کتاب های او به حوزه اقتصاد و سیاست مالی خلاصه نمی شوند و او معلم خوبی برای کسانی است که می خواهند در مذاکرات، مدیریت کسب و کار و تبلیغات به نتایج خوبی دست پیدا کنند.

چرا سخنان و کتاب های اقتصادی برایان تریسی قابل اعتمادند؟

برایان تریسی یک کارآفرین و سخنران و نویسنده موفق است که در سراسر دنیا شناخته شده است. صحت و اعتبار سنجی کتاب های اقتصادی او بر پایه بیش از ۳۰ سال تجربه در مذاکره و مشاوره برای هزاران شرکت و همچنین بیش از ۵ میلیون نفر در ۶۰ کشور می باشد. برایان در سمینارهای مربوط به کسب‌وکار، اقتصاد و موضوعات مربوط به توسعه صحبت می‌کند. نقل‌قول‌های او در بیان محاوره یا در کتاب هایش در مورد فروش، بهره‌وری، تنظیم هدف، مدیریت کسب‌وکار و غیره به عنوان مهم‌ترین سخنان برای بازاریابان و فعالان اقتصادی در دنیا در نظر گرفته می شود، که برخی از کارآفرینان ایرانی نیز جزء آنها به شمار می آیند.

فهوای سخن برایان تریسی برای موفقیت در کسب و کار چیست؟

در کتاب های اقتصادی و مدیریت کسب و کار جهت به دست گرفتن کنترل بهتر دخل و خرج پول، برایان تریسی به سه گام مهم و کلیدی اتکا دارد و در سخنرانی های خود به آنها اشاره می کند. اگر در این فکر هستید که چه کاری برای جذب مشتری و ایجاد موج در فروش انجام دهید، یا می خواهید بدانید که چرا کسی به تبلیغات آنلاین تان واکنشی نشان نمی دهد، اینکه آیا بازاریابی برای کاهش هزینه ها و برون رفت پولی که به دست می آورید واقعا لازم است و غیره در سه گام مهم ( به گفته آقای تریسی) خلاصه می شوند.

1. استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید: وقتی سایز یک لباس برای شما مناسب نیست چه می کنید؟ آیا با اصرار فراوان اقدام به پوشیدن مجدد آن می کنید؟ یک استراتژی قدیمی در دنیای رو به پیشرفت امروز عملاً منسوخ است و تغییر در این راهبرد می تواند به نفع کسب و کارها باشد.

2. تلاش‌های خود را متمرکز کنید: شما در منوی یک رستوران یک غذای واحد با ترکیبی از غذاهای فرانسوی، ایتالیایی، مکزیکی و چینی را نمی یابید. چرا که این غذا مزه وحشتناکی خواهد داشت. پس این آشفتگی به آشپزخانه آن رستوران بر می گردد.

3. به گفته برایان تریسی متاسفانه، «اغلب بازاریابی های تجاری چیزی بیش از یک آشفتگی نیست»، و مجموعه‌ای از فعالیت‌های بازاریابی که با مرتبط نیستند به نتیجه ای بد منجر می شوند یا دست کم نتیجه دلخواه را فراهم نخواهند کرد. بسیاری از کسب و کارها به سرعت رشد نمی‌کنند؛ چون آن‌ها یک استراتژی بازاریابی بهینه و یا یک سیستم واحد برای اجرا ندارند.

استفاده از استراتژی‌های بازاریابی موثر: طبق نظر برایان تریسی برخی از موثرترین ابزارهای بازاریابی و فروش، ارزان یا حتی رایگان هستند. از این رو بسیاری از مردم از آن‌ها استفاده نمی‌کنند؛ 9۲ % کسب و کارها بر روی بازاریابی متمرکز هستند و بخش اعظمی از آنها، هدر رفت پول به حساب می آید.

کتابهای اقتصادی

کتاب های اقتصادی

چه لزومی به خواندن کتاب های اقتصادی داریم؟

«هیچ کس به اندازه کافی عمر طولانی ندارد، تا همه چیزهایی را که لازم است یاد بگیرد را، از ابتدا امتحان کند. برای موفقیت باید افرادی را پیدا کنیم که قبلاً قیمت آن را پرداخت کرده اند تا جزئیات مورد نیاز برای یادگیری را برای رسیدن به اهداف خود بیاموزیم.»

این جمله از آقای برایان تریسی، واقعیتی آشکار است که با خواندن اکثر کتاب های اقتصادی وی به یک نتیجه ی کلی از آن دست پیدا می کنیم. بسیاری از مواردی که در کتاب های این نویسنده به حکم انتقال تجربه بیان می شود، بسیاری از افراد و کسب و کارها را به جلو می اندازد.

بدست آوردن تفکر خلاقانه، اطلاعات به روز و حتی مادام العمر در زمینه اقتصاد و کسب و کار و همچنین به دست آوردن یک پرسپکتیو کلی از نمای آنچه که در حال حاضر باید انجام دهید تا به طور واضح و منظم در آینده برای شما اتفاق بیفتد با کسب تجربه و خواندن کتاب به دست می آید؛ که طبعا دریافت تجربه زمان، وقت، انرژی و پول بیشتری از شما خواهد گرفت و این موضوع در به نتیجه رسیدن (یا نرسیدن) استراتژی ها و هزینه هایتان با ریسک بالا و عدم به خرج دادن هوشمندی ارتباط مستقیم دارد. کتاب اقتصادی هم شامل اطلاعاتی کارشناسی شده برای به دست آوردن هوش مالی است و هم تجربیات یک فرد فعال در این زمینه را به شما منتقل خواهد کرد. این به معنای یک تیر و دونشان است.

کتابهای سیاسی

کتاب های سیاسی

درون مایه کتاب های برایان تریسی چیست؟

با اینکه اکثر کتاب های وی به این حوزه اقتصادی خلاصه نمی شوند، اما درون هرکدام دیگر از عناوین کتاب های او می توان درون مایه ای از نگاه به آینده و داشتن شم اقتصادی را مشاهده کرد. او در هر کتاب راه حل هایی را پیش  روی کسب و کار ها و بازاریابان قرار می دهد تا از شرایط موجود پیش آمده فاصله بگیرند، به اوج برسند یا دست کم در شرایط بحرانی سقوط نکنند. مورد سوم برای بسیاری از کسب و کارها فارغ از نوپا بودن یا نبودن بسیار اهمیت دارد. تجربه های راهبردی ارائه شده در کتاب های اقتصادی برایان تریسی بر این نکته تمرکز دارد که نمی توان منتظر تغییر شرایط ماند یا یک معجزه ای که بتواند شخص را از پله اول به پله صدم پرتاب کند.

او یک عامل را برای موفقیت در کسب و کار و در اختیار گرفتن توان مالی بالا موثر نمی داند و چندین عامل مانند استفاده بهینه از وقت، هدف گذاری روی یک نقطه، تغییر دیدگاه ها و عوامل دیگر را مهم می داند. عناوین کتاب هایی مانند ساخت کسب و کار پرسود، قوانین شکست ناپذیر پول، مدیریت کارآمد تکنیک ها و راهبرد های مذاکره و بسیاری از موارد دیگر از جمله کتاب های اقتصادی و مدیریتی این نویسنده موفق هستند. شما می توانید عناوین یاد شده و بسیاری دیگر از کتاب های اقتصادی را در سایت کتابچین دانلود و مطالعه نمایید و به کسب و کار یا بازاریابی خود قدرتی دیگر ببخشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.