شماره روزنامه ۶۱۲۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۹ دنیای اقتصاد

اخبار مطالب توصیه شده - روزنامه شماره ۶۱۲۹

  • پاشنه آشیل اقتصاد آمریکا

    دنیای‌اقتصاد – گروه اقتصاد بین‌الملل: در شرایطی که صحنه سیاست در آمریکا هر روز مسموم‌تر می‌شود، اقتصاد این کشور همچنان عملکرد درخشانی دارد و درحالی‌که کمتر از ۲۰روز دیگر انتخابات در این کشور برگزار می‌شود، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هیچ‌گاه به این میزان نسبت به یکدیگر بی‌اعتماد نبوده و با هم اختلاف نداشته‌اند. از منظر اکونومیست، در پس این شرایط تیره‌وتار سیاسی، پرسشی که مطرح می‌شود آن است که آیا این استحکام اقتصادی حیرت‌انگیز همچنان پایدار خواهد ماند؟
  • دیدار قاهره در ترازوی تحلیل

    دنیای اقتصاد: قاهره روز پنج‌شنبه ۲۶ مهر میزبان رسمی یک مقام ایرانی در طول چهار دهه پس از قطع روابط بین جمهوری اسلامی و جمهوری عربی مصر بود. سید عباس عراقچی با حضور در کاخ ریاست جمهوری با ژنرال عبدالفتاح السیسی دیدار و درخصوص تحولات منطقه‌ای و چشم‌اندازهای توسعه مشترک روابط بین دو کشور رایزنی کرد. روابط تهران و قاهره در دهه‌‌های گذشته عموما متشنج بوده، اما دو کشور در طول دو سال گذشته به‌ویژه از زمان آغاز جنگ در غزه، تماس‌‌های دیپلماتیک سطح بالا را تشدید کرده‌اند.بدر عبدالعطی وزیر امور خارجه مصر که در وزارت خارجه میزبان عراقچی بود، تیرماه گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کرد.
  • ناکامی سیاستگذار در اجرای قانون ساماندهی خودرو

    دنیای اقتصاد: حدود سه سال است که از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو می‌گذرد، اما گزارش بازوی پژوهشی مجلس در این زمینه نشان می‌دهد اثربخشی این قانون در حوزه تنظیم‌گری و اسقاط تنها ۳۹درصد بوده است. این در شرایطی است که قانون‌گذار مهلت سه‌ساله‌ای به مجریان قانون برای تنظیم بازار و صنعت خودرو از طریق این قانون داده بود. حالا اما در‌حالی‌که تنها ۶ماه از این مهلت قانونی باقی مانده، بیش از ۶۰درصد قانون ساماندهی صنعت خودرو بلاتکلیف مانده است.
  • رقابت منطقه‌ای در توسعه‌تجارت

    دنیای اقتصاد: سلسله گزارش‌های «پایش تحولات تجارت‌جهانی» رویدادهای کلیدی در محیط ژئواکونومیک ایران را موردبحث و بررسی قرار می‌دهد. در این قالب، رویدادهای کلیدی از منظر تاثیرگذاری بر دیپلماسی اقتصادی و موقعیت ژئواکونومیک ایران مورد‌توجه قرار می‌گیرند. هدف از تهیه این گزارش که به‌صورت ماهانه از سوی مرکز پژوهش‌های اتاق ایران منتشر خواهد شد ارائه تصویری روشن از محیط ژئواکونومیک ایران و فرصت‌ها و تهدیدهای ایران در این فضا است.
  • مانع سرمایه‏‏‌گذاری در مناطق آزاد

    دنیای اقتصاد -گروه استان‌ها/ گرگان: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور خلیلی معاون قوه قضائیه، اظهار کرد: درآمد سرانه مردم استان گلستان کمتر از ۵۰درصد متوسط درآمد سرانه کشور است، اما مردم به‌رغم محرومیت‌‌‌ها و تنگناهای موجود، با امید و نشاط در اعتلای ایران عزیز تلاش می کنند.
  • ۷ معیار سنجش اثربخشی بازاریابی دیجیتال

    مترجم: سید حسین علوی لنگرودی alavitarjomeh@gmail.com
    در دنیای تمام دیجیتال امروز که ویژگی اصلی آن تصمیم‌‌‌‌گیری‌‌‌‌های سریع و قاطعانه است، بازاریابی دیجیتال یک ضرورت غیرقابل‌‌‌‌انکار محسوب می‌‌‌‌‌‌‌‌شود. بنابراین در شرایطی که پلتفرم‌‌‌‌ها و کانال‌‌‌‌های آنلاین با سرعت بسیار بالایی در حال تکامل و تحول هستند بازاریابان باید به این اطمینان برسند که شناخت دقیق و به‌‌‌‌روز از روندهای بازار و رفتارهای مشتریان و مصرف‌‌‌‌کنندگان دارند. در این میان تحلیل درست تلاش‌‌‌‌های بازاریابی شرکت‌‌‌‌ها و در اولویت قراردادن اطلاعات و داده‌‌‌‌های درست در فرآیند بازاریابی نیازمند تمرکز روی شاخص‌‌‌‌های کلیدی عملکرد (KPIs) است. سوال اینجاست که چرا شاخص‌‌‌‌های کلیدی عملکرد برای موفقیت برنامه‌‌‌‌های بازاریابی حیاتی هستند و مهم‌‌‌‌ترین شاخص‌‌‌‌های عملکردی در حوزه بازاریابی دیجیتال کدامند و چگونه می‌‌‌‌توان آنها را سنجید؟
  • رمزارز‏‏‏‏‌ها در چنگال کره‌شمالی

    دنیای اقتصاد: گروه‌های هکری مورد حمایت دولت کره‌شمالی، به‌ویژه گروه لازاروس، به سرقت ارزهای دیجیتال برای تامین مالی کشور و برنامه‌های تسلیحاتی آن مشغولند. آنها با استفاده از حملات فیشینگ، مهندسی اجتماعی و بهره‏‏‏‏‌برداری از آسیب‌پذیری‏‏‏‏‌های بلاک‌چین، مقادیر زیادی سرمایه از پلتفرم‌های ارز دیجیتال به سرقت می‌برند. این حملات یکی از مهم‌ترین منابع درآمد خارجی کره‌شمالی است و تهدیدی جدی برای امنیت سایبری جهانی محسوب می‌شود. افزایش همکاری‌های بین‌المللی و پیشرفت در امنیت سایبری برای مقابله با این تهدید ضروری است.
  • ارز مشترک آسیایی؛ از سراب تا واقعیت

    سعید سیفی/کارشناس مسائل صنعتی و کسب‌وکار
    بعد از سفر رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران به کشور قطر و سخنرانی در سومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) موضوع تشکیل ارز مشترک آسیایی مثل یوروی اتحادیه اروپا، بیش از پیش مورد توجه کارشناسان قرار گرفت و باز این سوال مهم پرتکرار شد که چرا ۳۵کشور عضو این مجمع در ۲۲سال گذشته نتوانستند پول مشترک خود را ایجاد کنند تا از تحریم‌ها و نوسانات ارزی در امان بمانند و متضرر نشوند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر