معاون برنامه‌ریزی وزیر راه‌وشهرسازی دولت دهم درباره خبرهای حاشیه‌ساز روزهای اخیر در ماجرای افزایش قیمت مسکن‌مهر شهر جدید پردیس، به اظهارات مسوولان فعلی پاسخ داد. سیدعلی لطفی‌زاده در زمان وزارت علی نیکزاد، همزمان با تقبل پست معاونت برنامه‌ریزی حوزه راه وزارت راه‌‌‌وشهرسازی، به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر در پیشبرد پروژه‌های مسکن‌مهر شهر جدید پردیس نیز منصوب شده بود.

لطفی‌زاده روز گذشته در پاسخ به اظهارات محسن نریمان، معاون عباس آخوندی در امور شهرهای جدید، اعلام کرد: دولت دهم در ماه‌های آخر عمر کاری‌اش، قیمت تمام‌شده پروژه‌های مسکن‌مهر شهر جدید پردیس را با احتساب دستورالعمل شماره ۲ افزایش قیمت مسکن‌مهر، نهایی کرد و در قیمت‌های نهایی شده، مطابق یک مصوبه هیات دولت هزینه مربوط به آماده‌سازی زمین این پروژ‌ه‌ها را نیز در قیمت تمام‌شده آپارتمان‌ها، منظور و به پیش‌خریداران اعلام کرد.

اما در این مصوبه هزینه خدمات زیربنایی و روبنایی کماکان به روال قبل و بر عهده دولت گذاشته شد.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، نریمان، معاون کنونی وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها، با تأکید بر اینکه دولت یازدهم در بحث مسکن مهر «مظلوم» واقع شده، مسبب افزایش قیمت مسکن‌مهر را دولت دهم معرفی کرده و گفته بود، دولت دهم در بخشنامه‌ای که اردیبهشت سال۹۲ در هیات دولت به تصویب رسید، هزینه تامین خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن‌مهر پردیس را برعهده مردم و متقاضیان گذاشت. این خبر در هفته گذشته از آنجا که بعد از گزارش خبرگزاری‌ها درباره افزایش دوباره قیمت مسکن‌مهر پردیس منتشر شد، این تصور را به‌وجود آورد که «افزایش اخیر قیمت مسکن‌مهر به‌خاطر مصوبه دولت قبل بوده است». در این باره، روز گذشته لطفی‌زاده معاون وزیر راه‌وشهرسازی دولت دهم و نماینده تام‌الاختیار نیکزاد در پروژه‌های مسکن‌مهر پردیس تاکید کرد: هر آنچه در دولت یازدهم تحت عنوان افزایش قیمت مسکن‌مهر یا قیمت‌های جدید مسکن‌مهر اعلام می‌شود کاملا مرتبط با تصمیمات مسوولان فعلی است و ارتباطی به مصوبات دولت قبل ندارد چرا که در پایان دولت دهم، قیمت تمام شده مسکن‌‌مهر با احتساب همه هزینه‌های اصلی و فرعی به پیش‌خریداران اعلام شده بود. لطفی‌زاده همچنین درباره مصوبه اردیبهشت سال گذشته هیات‌دولت نیز گفت: این مصوبه صرفا هزینه آماده‌سازی زمین‌های ۹۹ ساله، محوطه‌ها و معابر و دسترسی‌ها را برعهده متقاضیان گذاشته و هزینه تامین خدمات روبنایی قرار بود از محل تهاتر زمین با پیمانکاران پروژه‌ها، توسط خود سازنده‌های مسکن‌مهر تامین شود.