رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی استفاده از مصالح مرغوب ساختمانی و استاندارد را در افزایش استحکام و عمر ساختمان موثر دانست. به گزارش ایلنا، محمد حسین شرکاء، رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی، در همایش آغاز به کار انجمن تولیدکنندگان آجرهای سفالی و صنعتی خراسان رضوی، افزود: اگر با استفاده از مصالح مرغوب ساختمانی حتی یک سال به عمر هر بنا افزوده شود، شاهد تاثیرات بسزایی در اقتصاد ملی کشور خواهیم بود.

شرکاء، با اعلام این مطلب که دانشگاه‌ها باید کارآفرین تربیت کنند، تاکید کرد: اعضای این انجمن‌‏ها هرچه سریع‌‏تر نسبت به شروع فصل مشترک کاری با دانشگاه اقدام کنند.

رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی، گفت: در کشور ما پتانسیل‌‏های فراوانی در زمینه‌‏های عمرانی وجود دارد، ضمن این که شرط اصلی در این مسیر عضو شدن در بازارهای جهانی این حوزه و فعالیت‌‏های پژوهشی و تحقیقاتی است.غلامرضا تقوی رمضانی، رییس انجمن تولیدکنندگان آجرهای سفالی و صنعتی خراسان رضوی، نیز در این همایش کمک به ارتقای کمی و کیفی محصولات، کاهش ضایعات و هزینه‌‏های تولید، افزایش قدرت رقابت تولیدات اعضا در بازارهای داخلی و خارجی و بهره‌‏گیری از مشاوران توانمند و صاحبنظر را از مهم‌ترین اهداف تشکیل این انجمن برشمرد.