به گزارش «ایسنا»، حامد سلیمی با مقایسه آمار صدور پروانه ۹ ماه نخست امسال با مدت مشابه سال گذشته گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه امسال، ۴ هزار و ۳۸۱ مورد پروانه ساختمانی صادر شده که این آمار در مدت مشابه سال قبل، پنج‌هزار و ۳۴۴ مورد بوده است.

وی ادامه داد: از لحاظ متراژ ساخت ‌‌‌و‌ساز نیز در ۹ ماه اول امسال، مجوز ساخت برای حدود ۷‌میلیون و ۶۵‌هزار مترمربع صادر شده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته حدود ۸‌میلیون و ۳۸‌هزار مترمربع بوده است. بنابراین شاهد کاهش حدود ۱۲‌درصدی ساخت‌وساز در شهر تهران از لحاظ متراژ هستیم.

سلیمی تشریح کرد: از تعداد پروانه‌‌‌های صادر شده در ۹ ماه نخست امسال، چهار‌هزار و ۸ مورد در پهنه R (مسکونی)، ۲۷۳ مورد در پهنه M (مختلط تجاری، اداری و مسکونی) و ۹۶ مورد در پهنه S (کار و فعالیت) قرار دارند.

وی افزود: از مجموع پروانه‌‌‌های صادر شده در سال گذشته نیز ۴‌هزار و ۹۲۳ مورد در پهنه مسکونی، ۳۱۳ مورد در پهنه مختلط و ۱۰۷ مورد در پهنه کار و فعالیت بوده است.

سلیمی با اشاره به فراوانی‌ درصد تعداد صدور پروانه نسبت به تعداد پارسل‌‌‌های کل هر منطقه در سال۱۴۰۰ اظهار کرد: در ۹ ماه نخست امسال، منطقه ۲۱ با صدور پروانه برای ۹۱/ ۰‌درصد املاک منطقه، بیشترین‌درصد تعداد صدور پروانه نسبت به تعداد پارسل‌‌‌های کل منطقه را دارد و سپس منطقه ۲۲ با ۸۰/ ۰ ‌درصد و منطقه ۳ با ۶۶/ ۰‌درصد به ترتیب در ردیف دوم و سوم قرار دارند. منطقه ۱۸ نیز با ۲۵/ ۰‌درصد، کمترین‌درصد تعداد صدور پروانه نسبت به تعداد پارسل‌‌‌های کل منطقه را داشته است.

وی در خصوص فراوانی متراژ ساخت ‌‌‌و‌ساز در مناطق بیست‌و‌دوگانه نیز گفت: در ۹ ماه نخست امسال مناطق ۲۲، ۴ و ۱ مجوز بیشترین متراژ ساخت ‌‌‌و‌ساز را داشته و مناطق ۹، ۱۹ و ۱۰ مجوز کمترین متراژ ساخت‌وساز را گرفته‌‌‌اند.