شماره روزنامه ۶۱۲۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۵ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۱۲۵

  • مقابله با بیماری مسری خشم در سازمان

    نویسنده: Rebecca Knight مترجم: مریم مرادخانی
    فرض کنید اعضای تیمتان دائم پچ‏‏‌پچ می‌کنند، به هم طعنه می‏‏‌زنند و بابت مسائل کم‏‏‌اهمیت از هم ایراد می‌گیرند. شاید ابتدا این رفتارها را نادیده بگیرید و خودتان را گول بزنید که «این کنایه‏‏‌ها بی‏‏‌ضررند» یا «دارند با هم شوخی می‌کنند». اما وقتی تنش‏‏‌ها بالا می‌گیرد، معلوم می‌شود که یک مشکل عمیق در کار است: خشم دارد در محل کارتان ریشه می‏‏‌دواند. چطور باید این موضوع را با تیم خود مطرح کنید؟ چطور می‌توانید انرژی‏‏‌های منفی را خنثی کنید؟ و چه راه‏‏‌هایی برای ایجاد تعاملات سالم‏‏‌تر و حمایتی‏‏‌تر وجود دارد؟
  • کار متعادل را خودتان تعریف کنید!

    مترجم: مهدی نیکوئی
    دولت‌‌‌ها و شرکت‌ها نقشی مهم در تعادل کار و زندگی افراد دارند. این موضوع را در قسمت‌‌‌های قبل شرح دادیم. اما بار اصلی ایجاد تعادل بر دوش خود شاغلان است. حتی تعریف و توصیه‌‌‌های این کتاب هم فقط می‌تواند راهنمای شما باشد و در نهایت باید خودتان کار متعادل و کافی خود را تعریف کنید.
  • «پارادوکس حریم خصوصی»، پیامد دنیای هوشمند

    مترجم: سید‌حسین علوی لنگرودی alavitarjomeh@gmail.com
    حفظ حریم خصوصی به آن معناست که اطلاعات شخصی و محرمانه افراد در اختیار هیچ دولت، شرکت یا فردی قرار نگیرد. در واقع حق محفوظ ماندن حریم شخصی هر فردی ‌‌‌مانند حق طبیعی او برای تنها ماندن و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران است و چنانچه حریم خصوصی شکسته شود همه انسان‌‌‌ها احساس ناامنی و نگرانی خواهند کرد. اما هنگامی که صحبت از راه‌‌‌های حفاظت از حریم خصوصی به میان می‌‌‌آید این اتفاق ‌‌‌نظر بین افراد وجود ندارد؛ به‌‌‌ویژه زمانی که قرار باشد افراد برای حفظ حریم خصوصی خود پول بپردازند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر