شماره روزنامه ۶۱۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۳ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۱۲۳

  • مقاومت در برابر الگوی مطلوب کاری

    مترجم: سید حسین علوی لنگرودی alavitarjomeh@gmail.com
    در جدال بین طرفداران و مخالفان دورکاری و محیط‌‌های کاری ترکیبی (حضوری/دورکاری) مباحث و استدلال‌‌های مختلفی مطرح می‌شود که اغلب آنها حول محور بهره‌‌وری فردی و سازمانی متمرکز هستند. حامیان دورکاری به آماری اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد در فاصله زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به میزان ۲۰درصد بر درآمد شرکت‌هایی که دست از الزام کارکنانشان به حضور فیزیکی در محل کار برداشتند افزوده شده است. این افزایش درآمد برای شرکت‌هایی که بر حضور فیزیکی کارکنان در محل کار پس از کرونا تاکید داشتند فقط ۵‌درصد بوده است. با توجه ‌‌به بالا بودن جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق که شامل ۵۵۴ شرکت بزرگ با بیش از ۲۷ میلیون نیروی کار می‌‌شد، می‌توان ادعا کرد که اجرای سیاست‌‌های باز و انعطاف‌‌پذیر در خصوص حضور یا عدم‌حضور فیزیکی کارکنان در محل کار می‌تواند تاثیر بسزایی بر بهبود عملکرد آنها و افزایش بهره‌‌وری فردی و سازمانی داشته باشد.
  • آیا مدیریت سلطه‌‌جویانه عامل رفتارهای غیراخلاقی کارکنان است؟

    مترجم: مریم رضایی
    در سال ۲۰۱۵، شرکت فولکس واگن به دلایلی اشتباه، تیتر خبرهای جهانی شد. تحقیقات آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده، به این نتیجه رسیده بود که این خودروساز آلمانی به دلیل نصب نرم‌‌افزار روی خودروهای دیزلی خود برای تقلب در تست‌‌های آلایندگی، مقصر است. این اتفاق موسوم به «دیزل‌‌گیت»، به یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌‌ها در تاریخ خودروسازی تبدیل شد و بیش از ۳۳ میلیارد دلار جریمه و خسارت به این شرکت تحمیل کرد و باعث شد مارتین وینترکورن، مدیرعامل هم کارش را از دست بدهد.
  • از منبع غیرقابل تحمل خرده استرس جدا شوید

    مترجم: منا اختیاری
    در قسمت قبل با جدول دسته‌‌‌های رایج خرده‌استرس‌‌‌ها آشنا شدیم و همه را در سه دسته قرار دادیم. دیدیم در قبال خرده استرس‌‌‌هایی که می‌توانیم رویشان متمرکز شویم (X) باید چگونه عمل کنیم. اکنون به دو دسته باقی‌‌‌مانده می‌‌‌پردازیم و مراحل بعد را طی می‌‌‌کنیم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر