شماره روزنامه ۶۰۴۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۴۲ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۰۴۲

  • واقعیت‏‌هایی برای کنار آمدن با نسل بدون محدودیت

    گردآوری و ترجمه: مریم رضایی
    در استارت‌آپ «آگوست» در نیویورک، کارکنان «جمعه‏‌های ذهن‏‌آگاهی» دارند– یک روز کاری که در آن به آرامش و تمرکز می‏‌رسند، بدون اینکه جلسه‏‌ای داشته باشند. این شرکت که محصولات مراقبت‏‌های بهداشتی برای زنان تولید می‌کند، به صورت فصلی چکاپ قلب برای کارکنان انجام می‌دهد و بررسی می‌کند که آنها در مورد میزان سختی کارشان و متناسب بودن دستمزدشان چه حسی دارند. این سبک کاری را «نادیا اوکاموتو» ۲۶ ساله و «نیک‏‌ جین» ۲۴ساله، هم‏‌بنیان‌گذاران نسل زدی این استارت‌آپ که به ترتیب از دانشگاه‏‌های هاروارد و پرینستون فارغ‏‌التحصیل شده‏‌اند، معرفی کرده‏‌اند. اوکاموتو که دو سال پیش اختلال شخصیت مرزی برای او تشخیص داده شده و علنا راجع به آن صحبت می‌کند، می‏‌گوید: «ما خیلی بیشتر از محیط‏‌های کاری دیگر در مورد چگونگی جلوگیری از فرسایش کارکنان حرف می‏‌زنیم. یکی از چیزهایی که بیش از همه یاد گرفته‏‌ام این است که خونسرد باشم و عکس‏‌العمل آرام داشته باشم.»
  • غریزه ترس: از بقا تا استراتژی کسب و کار

    صادق سپندارند
    «فرانک فاراندا»، نویسنده کتاب «پارادوکس ترس: چگونه وسواس ما برای احساس امنیت ذهنمان را زندانی می‌کند و زندگی‌‌‌مان را شکل می‌دهد»، به طور عمیقی به نقش ترس در تکامل و توسعه انسان‌‌‌ها پرداخته است. او معتقد است که ترس، عاملی اساسی در تحول و تکامل انسان بوده است.
  • چطور خرده استرس «دست ‌‌‌دوم» را کنترل کنیم؟

    مترجم: منا اختیاری
    بیشتر ما مجبور بوده‌‌‌ایم با مدیران، همکاران، یا حتی اعضای تازه‌‌‌واردی کار کنیم که استرس خود را به وضوح نشان می‌‌‌دهند؛ همان‌‌‌هایی که از خود استرس ساطع می‌‌‌کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر