شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۱۳ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۵۹۱۳

  • اگر شغلتان حذف نشود متفاوت خواهد شد

    مترجم: مریم مرادخانی
    طی چند سال گذشته و به‌ویژه در ماه‏‏‌های اخیر، هوش مصنوعی به سوژه بسیاری از گفت‏‏‌وگوها تبدیل شده است. از مقالات گرفته تا پست‏‏‌های شبکه‏‏‌های اجتماعی و حتی گاهی صحبت‏‏‌های خودمانی با دوستان، تقریبا روزی نیست که نامش را نشنویم. برای بعضی‏‏‌ها این تکنولوژی جنبه سرگرمی دارد و تصور می‌کنند کارش، تبدیل عکس‏‏‌ها به نسخه قدیمی است. برخی دیگر از آن برای درست کردن ویدئوهای کوتاه استفاده می‌کنند. بعضی‏‏‌ها هم در حوزه کارشان از آن کمک می‏‏‌گیرند، مثلا به آن اطلاعات می‌دهند تا رزومه‏‏‌شان را بنویسد.
  • واقعیت‏‏‌های غیرقابل تشخیص پلتفرم‏‏‌های شبکه‏‏‌ای برای انسان

    مترجم: سید‌حسین علوی لنگرودی
    پلتفرم‌‌‌های شبکه‌‌‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی تا حد زیادی باعث سرعت گرفتن روند پیوند انسان و ماشین و تعمیق رابطه اشخاص و تکنولوژی دیجیتال شده‌‌‌اند. در واقع پلتفرم‌‌‌های شبکه‌‌‌ای با کمک هوش مصنوعی طراحی‌‌‌شده و آموزش‌‌‌دیده توانسته‌‌‌اند به راهنمایان، مفسران و مشاورانی برای ما انسان‌‌‌ها تبدیل شوند تا بسیاری از کارهایی را که درگذشته ذهن ما به‌‌‌سختی یا به شکلی ناقص انجام می‌‌‌داد به‌‌‌راحتی و به‌‌‌سرعت انجام ‌‌‌دهند.
  • بذر نارضایتی شغلی در کودکی است

    مترجم: مهدی نیکوئی
    تعادل بین کار و زندگی و مباحثی مانند رضایت شغلی و کار معنادار از دغدغه‌‌‌های بسیاری از کارشناسان، مدیران و شاغلان است. اما در حقیقت، انتظاری مانند رضایت داشتن از شغل، به نوبه خود می‌تواند باعث نارضایتی شود. از طرف دیگر، بذر نارضایتی شغلی در کودکی درون ذهن ما کاشته شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر