چرا شرکت‌ها فناوری نظارت بر بهره‌وری را اجرا می‌کنند؟

هلن پویتوین، معاون تحلیلگر برجسته در گارتنر می‌‌‌گوید: «رهبران سازمانی و مدیران می‌‌‌خواهند مطمئن شوند که کارکنانشان بدون توجه به مکانی که در آن قرار دارند، کارآمد هستند. با این حال، یک تصور غلط شایع وجود دارد که کار از راه دور منجر به کاهش بهره‌وری کارکنان می‌شود، به‌رغم اینکه داده‌ها نشان می‌دهد کار از راه دور منجر به نتایج مثبت بهره‌وری می‌شود. در واقع، تحقیقات گارتنر نشان می‌دهد ۵۵‌درصد از کارکنان در صورت داشتن انعطاف‌‌‌پذیری اساسی در مورد مکان، زمان و اینکه با چه کسی کار می‌کنند نسبت به ۳۶ درصد از کارکنانی که در دفتر کار می‌کنند، عملکرد بالاتری دارند. با این‌حال، رهبران سازمانی دلایل متعددی را برای پیاده‌سازی فناوری‌‌‌های نظارت بر بهره‌‌‌وری کارکنان ذکر می‌کنند که عبارتند از:

  اطمینان از اینکه کار طبق انتظار انجام می‌شود.

  تشخیص چالش‌های کار

  اطمینان از اینکه فناوری‌ها پیشنهاد ارزش سازمان را ارائه می‌دهند.

  شناسایی فرصت‌ها برای بهبود فرآیندها یا فناوری‌ها.

  اطمینان از اینکه صرف‌نظر از مکان از تجربه کارمند محافظت می‌شود.

 احساسات کارکنان پیرامون نظارت بر بهره‌وری

اگرچه نظارت بر بهره‌وری کارکنان به طور پیوسته محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند اما کارکنان تعاملی با این موضوع ندارند. به طور خیره‌کننده‌ای ۴۱‌درصد از کارکنان گزارش می‌دهند که هیچ‌‌‌کس در سازمانشان در مورد اینکه چه داده‌‌‌هایی جمع‌‌‌آوری شده و چرا یا چگونه استفاده می‌‌‌شوند با آنها ارتباط برقرار نمی‌‌‌کند. به علاوه، تحقیقات گارتنر نشان می‌دهد حتی زمانی که ارتباطی در مورد این موضوعات وجود دارد، کیفیت آن ارتباط ضعیف است و در نتیجه درک و آگاهی کارکنان از استفاده از داده‌‌‌های شخصی محدود می‌شود. برای کمک، انواع مختلف اطلاعات شخصی را که جمع‌آوری می‌کنید، زمانی‌ که در حال جمع‌آوری آن هستید، چرایی جمع‌آوری آنها و اینکه چه کسی به آن دسترسی دارد را به طور واضح برای کارمندان بیان کنید.

سه روش برای اجرای برنامه‌های نظارت بر بهره‌وری

  ارتباطات را متناسب با نقش‌ها تنظیم کنید: برخی از نقش‌ها، مانند نمایندگان خدمات مشتری، ممکن است بیش از سایرین تحت نظارت باشند. به جای اینکه یک ایمیل کلی را ارسال کنید، فکرکنید، نوع داده‌هایی را که جمع‌آوری می‌کنید محدود و هدف خاصی را به کارمندان منتقل کنید.   تفاوت‌های جغرافیایی را در نظر بگیرید: به عنوان مثال، کارمندان مستقر در اروپای غربی نسبت به کارمندان در شرق و جنوب آسیا با نظارت کارکنان کمتر احساس راحتی می‌کنند. برای پیشبرد این اختلافات به سهولت اسناد پرسش و پاسخ را در دسترس داشته باشید و در صورت بروز سوال، آموزش‌های تخصصی را برای مدیران در نظر بگیرید. ‌  اطلاعات را از طریق مدیران دریافت کنید: تحقیقات ما نشان می‌دهد که کارکنان ترجیح می‌دهند اطلاعات را به جای شخص دیگر در سازمان از مدیر خود دریافت کنند. این امر از روابط قوی بهره می‌برد، به کارکنان سیگنال می‌دهد که اطلاعات مهم هستند و به مدیران اجازه می‌دهد تا به سهولت هدف پشت سر نظارت بر گزارش‌های مستقیم آنها را هویت ببخشند.