به گفته وی احیای مرغ لاین آرین و ساخت الکتروموتورهای ضد انفجار و دستگاه‌های هوشمند جوجه‌کشی از کارهای بزرگ و موثر این سازمان در عرصه کلان کشور و در راستای ایفای مسوولیت‌های بالادستی حیاتی و بسیار حائز اهمیت است.در ادامه معاون حسابرسی و نظارت دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر خوداتکایی و خودباوری اظهار کرد: ساخت گلخانه‌های تماما ایرانی و بومی توسط شرکت مکانیزاسیون کوثر با تکیه ‌بر دانش بومی مهندسان ایرانی با کیفیتی در تراز شاخص‌های جهانی و جلوگیری از خروج ارز، از مسوولیت‌های ملی است.

محمدجواد ایروانی اظهار کرد: اعطای جایزه ویژه تعالی به سازمان اقتصادی کوثر در پنجمین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت به دلیل جدیت و اهتمام نسبت به چابک‌سازی، اصلاح ساختارها، بهبود فرآیندها، افزایش بهره‌وری، مدیریت بهینه دارایی‌ها، شفافیت مالی و انجام واگذاری شرکت‌ها به‌صورت شفاف و از طریق بورس اوراق بهادار، ایجاد و توسعه زنجیره ارزش، ارتقای سطح نوآوری و فناوری در تولید و خدمات دانش‌بنیان، پیگیری و اجرای پروژه‌های بهبود در فرآیند و ایفای نقش موثر در تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بوده است. ایروانی در ادامه بیان کرد: سازمان اقتصادی کوثر با تکیه‌ بر توان و ظرفیت‌های موجود خود و فعالیت بر مبنای سیاست‌های راهبردی و ابلاغی بالادستی در مسیر شفافیت و به‌ویژه جلب مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی اقشار مختلف مردم توانسته است در جهت رفع نیازهای اساسی کشور نیز گام‌های بلندی بردارد و نهادی اثربخش و ممتاز باشد.

وی اظهار کرد: یکی از کارهای بزرگ و موثر این سازمان که بسیار مناسب اقدام کرده است موضوع بنیادی احیای مرغ لاین آرین است که در عرصه کلان کشور و مسوولیت‌های بالادستی موضوعی حیاتی به‌شمار می‌آید. وی با اشاره به اقدامات سازمان اقتصادی کوثر در راستای مردمی کردن اقتصاد و جلب مشارکت جمعی اظهار کرد: علاوه بر فعالیت‌های صورت گرفته، جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های تولیدی در مناطق کمتر برخوردار نیز مورد توجه سازمان بوده است. معاون حسابرسی و نظارت دفتر مقام معظم رهبری گفت: برگزاری مجمع نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از هفت سال، بیانگر برقراری انضباط مالی در بنیاد شهید و اهتمام به شفافیت و سلامت مالی است که دفتر مقام معظم رهبری نیز به‌صورت مکتوب از انضباط مالی اخیر بنیاد تشکر کرده است. ایجاد اداره کل حسابرسی در بنیاد شهید کار ارزشمندی است. همچنین مدیرکل حسابرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تحلیل مالی عملکرد سال ۱۳۹۹ براساس صورت‌های مالی اصلی و تلفیقی را ارائه و اظهار کرد: رعایت اصول حسابداری و انضباط مالی در سازمان مذکور و همچنین اظهارنظر مقبول حسابرس و بازرس قانونی نشان‌دهنده شفافیت و سلامت مالی است. درمجموع شاخص‌های مالی در سال ۱۳۹۹ بیانگر افزایش میزان و تنوع تولید، مدیریت بهینه هزینه، توسعه زنجیره‌های ارزش و توسعه و بهره‌وری منابع انسانی است.

در پایان جلسه و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی صورت‌های مالی، عملکرد سازمان اقتصادی کوثر مورد تصویب اعضای مجمع عمومی قرار گرفت.