شماره روزنامه ۶۱۳۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۶ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۶۱۳۶

  • پرستویی چگونه مارمولک شد؟

    دنیای اقتصاد: در ادامه انتشار سلسله نشست های تاریخ شفاهی، موزه سینما همزمان با زادروز کمال تبریزی، کارگردان سینما و تلویزیون، بخش‌هایی از گفت‌وگوی این هنرمند را منتشر کرد. تبریزی در این گفت‌وگو فراز‌و‌نشیب های زندگی‌اش در دوران مختلف را شرح داد و خاطرات برخی فیلم های مهمش را شرح داد. او درباره یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایش یعنی «مارمولک» با بازی پرویز پرستویی ناگفته های جالبی را مطرح کرد.
  • نمایش رایگان «در آغوش درخت»در فرهنگسرای اندیشه

    دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «در آغوش درخت» فردا دوشنبه در باشگاه «سینما اندیشه» فرهنگسرای اندیشه، به نمایش گذاشته و نقد و بررسی می‌شود. فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی و نویسندگی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی‌نسب، محصول سال ۱۴۰۱ است.
  • اکران آنلاین «سال گربه»

    دنیای اقتصاد:: فیلم کمدی «سال گربه» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید خانی از سه‌شنبه ۱۵ آبان ساعت ۲۰ به طور اختصاصی در بخش سینما آنلاین پلتفرم فیلم‌نت اکران خواهد شد. داستان «سال گربه» با محوریت مردی به نام جهانگیر روایت می‌شود که در سال گربه متولد شده و نحسی این سال که هر ۱۲ سال یک بار اتفاق می‌افتد، باعث ایجاد دردسر برای اطرافیانش می‌شود. او همچنین علاقه عجیبی هم به شهرت دارد و برای مشهور شدن، حاضر است دست به هر کاری بزند. بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومن برق‌نورد، شبنم قربانی، لادن ژاوه‌وند، مرتضی تقی‌زاده و رضا رشیدپور، علی اوجی و حمید معصومی‌نژاد از جمله بازیگران این فیلم هستند.
  • نمایش اثری از شاگال در موزه هنرهای معاصر

    دنیای اقتصاد: موزه هنرهای معاصر تهران در دهمین نشست هم‌اندیشی «یک اثر یک نشست»، با نمایش تابلوی کمتر دیده شده «شب‌های عربی» از مارک شاگال، میزبان علاقه‌مندان به هنر و سینما خواهد بود. در این نشست تخصصی که فردا دوشنبه، برگزار می‌شود، مسعود سفلایی مدرس سینما و پژوهشگر، به همراه داود بنی‌اردلان، دبیر جلسه، به نقد و بررسی این اثر ارزشمند می‌پردازند و درباره ارتباط میان نقاشی و سینما، جهان هنری شاگال و ویژگی‌های خاص این تابلو سخن خواهند گفت. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست که شرکت در آن برای عموم آزاد و رایگان است می‌توانند از ساعت ۱۵ به سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر مراجعه کنند.
  • گفت چه می‌سازی مدام جلویش را می‌گیرند؟

    دنیای اقتصاد: مراسم بزرگداشت محمدرضا شجریان با جمعی از دوستان و علاقه مندانش در خانه هنرمندان برگزار شد. در این مراسم ابوالفضل جلیلی، کارگردان مطرح سینما، با درباره آشنایی‌اش‌ با آثار استاد آواز ایران حرف زد.
  • اعتراض به حذف فیلم‌های فلسطینی از نتفلیکس

    دنیای اقتصاد: نتفلیکس اخیرا تصمیم به حذف ۱۹ فیلم فلسطینی از پلتفرم خود گرفته است. این تصمیم واکنش‌های زیادی را برانگیخته و بسیاری خواستار بازگشت این فیلم‌ها شده‌اند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر