شماره روزنامه ۶۱۳۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۵ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۶۱۳۵

  • کنایه شهاب حسینی به مداخله نهادها در سینما

    دنیای اقتصاد: جشنواره فیلم کوتاه تهران با داوری کمال تبریزی، فرزاد موتمن، شهاب‌ حسینی، محمدرضا شفاه، درناز حاجی‌ها، آرمان فیاض و میثم مولایی پس از پنج روز به پایان رسید و اختتامیه‌اش حاشیه‌های زیادی را به وجود آورد. اولین حاشیه این برنامه مربوط به اهدای جایزه بخش مستند بود که به فیلم «پورزال» ساخته ماریا ماوتی و احسان فرخی‌فرد تعلق گرفت. ماوتی پس از دریافت جایزه خود گفت: به مسوولانی که نمی‌شنوند، می‌خواهم بگویم وضع سیستان و هامون از حرف گذشته، ما فیلمی درباره سیستان و هامون ساختیم و بدانند هزار کیلومتر دورتر از تهران هامونی وجود دارد که نابود شده است. هامون و سیستان جزو ایران هستند ولی انگار فراموش شده‌اند. اگر مسوولان دلسوزی هستند، به دور از سیاست ‌و مصلحت‌اندیشی عمل کنید. ما هنوز به زنده ماندن هامون امید داریم.
  • هشدار هنرمندان اسپانیایی درباره هم‌دستی با اسرائیل

    دنیای اقتصاد: بیش از ۳۰۰ نفر از جامعه هنرمندان و دانشگاهیان اسپانیایی در نامه‌ای سرگشاده به پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، هشدار دادند تا زمانی که این کشور اروپایی «روابط نظامی خود با اسرائیل را حفظ کند»، با این رژیم در کشتار مردم بی‌گناه غزه هم‌دست است.
  • رونمایی از «امانتی» در جشن ۴۰سالگی چشمه

    دنیای اقتصاد:: جشن ۴۰سالگی نشر چشمه پنج‌شنبه‌شب با حضور چهره‌های سرشناس ادبیات در تالار ایوان شمس برگزار شد. در این مراسم از ژاله آموزگار، محمود دولت‌آبادی، محمد شمس لنگرودی، گلی امامی، پیمان خاکسار، مصطفی مستور و عادل فردوسی‌پور که در ۴ دهه گذشته همراه و هم‌مسیر این ناشر بودند تقدیر شد.
  • نوازندگی یک روبات با ارکستر سمفونیک مالمو

    دنیای اقتصاد: برای اولین بار در تاریخ موسیقی، یک روبات توانست ویولن‌سل بنوازد و در کنار یک ارکستر سمفونیک به اجرای موسیقی بپردازد. این روبات ویولن‌سل‌نواز توسط آهنگساز و محققی به نام فردریک گران طراحی شده است. «گران» با ترکیب بازوهای روباتیک صنعتی و قطعاتی که با پرینتر سه بعدی ساخته شده‌اند، این روبات را ساخته است.
  • یک تکه از تاریخ موسیقی

    دنیای اققتصاد: مراسم یادمان مرحوم فرمان مرادی، پیشکسوت و عضو سابق هیات‌مدیره کانون سازندگان ساز، با حضور تعدادی از هنرمندان در تالار جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
  • برپایی شب بخارا به یاد پیشکسوت مجسمه‌سازی

    دنیای اقتصاد: در ادامه شب‌های بخارا، «شب مرتضی نعمت‌الهی»، هنرمند پیشکسوت اصفهان، در عرصه مجسمه‌سازی فردا یکشنبه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.
  • بررسی «سینمای آزاد» در موزه هنرهای معاصر

    دنیای اقتصاد: سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران دو برنامه آتی خود را به بررسی جنبش «سینمای آزاد» اختصاص داده است.
  • کنسرت گروه «کلون زمان» در تالار رودکی

    دنیای اقتصاد: گروه موسیقی «کلون زمان» چهارشنبه ۹ آبان در تالار رودکی روی سن می‌روند.
  • بازآفرینی ماجرای هاکلبری‌فین از نگاه جیم

    دنیای اقتصاد: رمان «جیمز» نوشته پرسیوال اورت با ترجمه سیدرضا حسینی منتشر شد. در خلاصه این رمان آمده است: وقتی جیم می‎شنود که قرار است او را به مردی در نیواورلئان بفروشند و بدین‌ترتیب برای همیشه از همسر و دخترش جدا خواهد شد، تصمیم می‎گیرد مدتی در جزیره‌ جکسون پنهان شود تا بتواند راهی برای نجات خودش و خانواده‎اش پیدا ‌کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر