شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۴ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۶۰۸۴

  • آینده بدون سناریو

    دنیای اقتصاد: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد درصد قابل‌توجهی از مشاغل صنعت سرگرمی تا سال ۲۰۲۶ میلادی با هوش مصنوعی جایگزین می‌شوند. این نظرسنجی با عنوان «آینده بدون سناریو: تاثیر هوش مصنوعی مولد بر مشاغل صنعت سرگرمی» میان مدیران صنعت سرگرمی انجام شده و نتایج آن گویاست که تقریبا ۲۱.۴درصد از مشاغل در حوزه سینما، تلویزیون و انیمیشن تا سال ۲۰۲۶ در آمریکا احتمالا به اندازه کافی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت تا به طور کلی حذف شوند و با هوش مصنوعی مولد جایگزین شوند، عددی که از حذف بیش از ۱۱۸هزار شغل تنها در آمریکا حکایت دارد.
  • پیکره‌های زنده در یک رویداد هنری

    دنیای اقتصاد: اینستالیشن آرت «بیست و یک دقیقه سکوت به احترام پیکره‌ها»، اثری از سارا توحیدی‌فر، در مجتمع فرهنگی‌هنری شهید شاهچراغی دامغان اجرا شد.
  • صداپیشگی حامد بهداد در نقش مادر ناصرالدین شاه

    دنیای اقتصاد: حامد بهداد در انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» به جای شخصیت مهد علیا، مادر ناصرالدین شاه قاجار، صداپیشگی کرد. این انیمیشن سینمایی که توسط اشکان رهگذر نویسندگی و کارگردانی شده و آرمان رهگذر تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد، در ژانر کمدی-رمانتیک و موزیکال تولید شده و به وقایع تاریخی شکل‌گیری تئاتر غربی در ایران می‌پردازد. حامد بهداد علاوه بر صداپیشگی این شخصیت، ترانه مرتبط با مهد علیا را نیز اجرا کرده است. این دومین همکاری او با استودیو هورخش است؛ پیش از این، او در انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به جای شخصیت ضحاک صداپیشگی کرده بود.
  • درخشش آهنگساز ایرانی در جایزه «دوم آگوست»

    دنیای اقتصاد: سینا جعفری‌کیا، آهنگساز و نوازنده ایرانی، جایزه سوم مسابقه آهنگسازی ایتالیا «دوم آگوست» را برای قطعه تک موومانی با الهام از موسیقی ایرانی دریافت کرد. مسابقه موسیقی «دوم آگوست» یکی از معروف‌ترین مسابقات آهنگسازی دنیاست که امسال سی‌امین دوره آن با حضور داوران برجسته برگزار شد. این مسابقه به یاد حادثه تروریستی دوم اوت سال ۱۹۸۰ بلونیا که طی آن ۷۵ نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند، هرساله در ایتالیا با حمایت دفتر ریاست‌جمهوری ایتالیا و شهردار بولوینا برگزار می‌شود. یکی از امتیازات این مسابقه علاوه بر دریافت جایزه نقدی و گواهینامه مسابقه با امضای شهردار بولونیا، این است که آثار سه نفر برگزیده توسط ارکستر سمفونیک‌های مختلف اجرا و به طور همزمان در شبکه‌های تلویزیونی ایتالیا پخش می‌شود.جعفری‌کیا طی سال‌های اخیر موفق به دریافت ‌جایزه‌های بین‌المللی دیگری نیز شده است که از آن جمله می‌توان به مسابقه آهنگسازی کنسرواتوار میلان اشاره کرد که قطعه او برای تک‌نوازی ویولن موفق‌به دریافت جایزه شد.
  • چگونه آثار خوشنویسی روی لباس‌ها نقش بست؟

    دنیای اقتصاد: یدالله کابلی، چهره ماندگار عرصه هنر و استاد خوشنویس شکسته نستعلیق، با تاکید بر اینکه باید از فضاهای عمومی در جهت معرفی هنر و هنرمندان ایرانی استفاده کنیم، گفت: در بین صدها اثری که در کوریدورها و راهروهای اماکنی چون مترو وجود دارد، نهایتا یک یا دو اثر خوشنویسی مشاهده می‌شود.
  • بازی پژمان جمشیدی در «پپرونی برای دیکتاتور»

    دنیای اقتصاد: پژمان جمشیدی و محسن کیایی از نیمه شهریور‌ماه با بازی در نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌روند.
  • نمایشگاه عکس بانوان ورزشکار در باغ هنر

    دنیای اقتصاد: عکس‌هایی از ورزش دختران و زنان ایران در قالب نمایشگاه «عکس دختران ایران زمین» هم‌زمان با شانزدهمین نمایشگاه عکس‌های برتر سال دوربین.نت در کوشک باغ هنر به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه شامل ۱۰۸ فریم عکس ورزش بانوان از ۹ عکاس زن است که سال‌هاست از ورزش بانوان عکاسی می‌کنند.
  • چاپ مجموعه «هیچ‌جوری‌ترین اختراعات دنیا»

    دنیای اقتصاد: مجموعه سه‌جلدی «هیچ‌جوری‌ترین اختراعات دنیا» نوشته زهرا شاهی با تصویرگری غزاله بیگدلو منتشر شد. مخاطبان این مجموعه بچه‌های گروه سنی ب و ج هستند. رمان‌های مجموعه پیش‌رو در گروه داستان‌های تخیلی و طنزآمیز جا دارند.
  • درگذشت بازیگر «پدرخوانده» در ۸۳ سالگی

    جان آپرا، بازیگر نقش سالواتوره تسیو در قسمت دوم فیلم «پدرخوانده» و همچنین سریال «فول هاوس»، در ۸۳سالگی درگذشت.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر