شماره روزنامه ۶۱۰۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۵۰ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۶۰۵۰

  • رکورد ۶۰۰ میلیاردی اکران در ۱۱۰ روز

    دنیای اقتصاد: ۶۱۴میلیارد و ۱۷۹میلیون و ۵۲هزار تومان؛ این رکورد فروش سینمای ایران در ۱۱۰ روز است. یعنی از ابتدای سال تا همین امروز. و به طور میانگین هر روز بیش از ۵.۵میلیارد تومان. این رکورد اگر حفظ شود در پایان سال مجموع فروش سینمای ۱۴۰۳ به بیش از ۲هزار میلیارد تومان، یعنی دو برابر رکورد سال گذشته، خواهد رسید، که البته به نظر می‌رسد کار بسیار دشواری باشد ولی خیلی دور از تصور هم نیست. از ابتدای امسال ۲۰ فیلم جدید روی پرده سینماها رفته و در۲۶۳هزار و ۸۵۳سانس به نمایش درآمده‌اند. در همین زمان هم تعداد بلیت‌های فروخته‌شده ۱۰میلیون و ۶۶۸هزار و ۸۹۱ قطعه بوده است. به این اعتبار می‌توان گفت میانگین قیمت بلیت در بازار امسال،‌ حدود ۵۷هزار و ۵۰۰تومان است.
  • ساترا به دوره تثبیت خود رسیده است

    مدیرمسوول گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» گفت: ساترا به دوره تثبیت خود رسیده و در حال حاضر کارکرد آن هم برای سکوها و هم کاربران مشخص شده است. علیرضا بختیاری، مدیرمسوول گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد»، ‌همراه با جمعی از دست‌اندرکاران این مجموعه، در بازدید از نمایشگاه دائمی ساترا درخصوص دیدگاه خود نسبت به عملکرد این سازمان بیان کرد: ساترا به دوره تثبیت خود رسیده است. در دوره گذشته ساترا تلاش می‌کرد تا ببیند چه جایگاهی دارد و قطعا این موضوع با چالش‌هایی همراه بود، بخشی از این چالش‌ها در درون صداوسیما و بخش دیگر در وزارت ارشاد بود.
  • آغاز پخش فصل سوم «سرزمین مادری»

    دنیای اقتصاد: پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی در شبکه سوم آغاز شد. در فصل سوم «سرزمین مادری» زمان وقوع اتفاقات سریال به سال‌های ۵۶ و ۵۷ می‌رسد و داستان وارد مرحله میانسالی رهی می‌شود و به همین دلیل آرش مجیدی جایگزین شهاب حسینی که بازیگر نقش دوره جوانی این شخصیت است می‌شود. شهاب حسینی نیز در فصل دوم جایگزین علی شادمان بازیگر نقش دوران کودکی رهی شده بود. علاوه بر مجیدی، بازیگران دیگری همچون کوروش سلیمانی (در نقش سید حشمت)، سعید راد، گلچهره سجادیه، بابک حمیدیان، مهران رجبی، حسین مهری، مجید سعیدی، حسین عابدینی و لیلا برخورداری به ایفای نقش پرداخته‌اند. این سریال با نام پیشین «سرزمین کهن» ابتدا از ۳ بهمن ۱۳۹۲ پخش شد و تا ۲۴ بهمن همان سال ادامه پیدا کرد، اما پس از مدتی به دلیل حواشی به‌وجود‌آمده متوقف شد و بعد از گذشت نزدیک به یک دهه پخش آن در ۲۰ مهر ۱۴۰۲ مجددا آغاز شد. علاقه‌مندان به دیدن سریال «سرزمین مادری» می‌توانند این مجموعه را هر شب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه سیما تماشا کنند.
  • پیام خانه سینما به پزشکیان

    دنیای اقتصاد: خانه سینما در پیامی به رئیس‌جمهور منتخب نوشت، حل مشکلاتی که امروزه سینمای ایران با آن مواجه است با روش‌های منسوخ گذشته امکان‌پذیر نیست. در متن این پیام آمده است: «خانه سینمای ایران انتخاب جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور را تبریک می‌گوید، هر چند مسیر دشواری برای تحقق وعده‌های ایشان پیش رو خواهد بود. خانواده سینمای ایران امیدوار است صداقت، دوراندیشی و پشتکار رئیس‌جمهور محترم با همراهی ملت شریف به ویژه دلسوزان عرصه فرهنگ و هنر طعم اعتماد در دوره بی‌اعتمادی و ناامیدی را در کام مردمان امیدوار شیرین کند. حل مشکلاتی که امروزه سینمای ایران با آن مواجه است با روش‌های منسوخ گذشته امکان‌پذیرنیست، امیدواریم پیشنهادهای جامعه اصناف سینمای ایران برای برون‌رفت از وضعیت کنونی مورد توجه رئیس‌جمهور منتخب قرار گیرد.»
  • مراسم یادبود بنیان‌گذار فقید نشر مروارید

    دنیای اقتصاد: مراسم یادبود منوچهر حسن‌زاده، ناشر و از بنیان‌گذاران انتشارات مروارید که دوم تیر در ۹۱سالگی از دنیا رفت، فردا سه‌شنبه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود. فریدون مجلسی دیپلمات سابق، نویسنده و مترجم، حسن کیاییان مدیر نشر چشمه، ابراهیم کریمی ناشر، حسین پاینده منتقد ادبی، اسدالله امرایی مترجم، پوران کاوه شاعر، و کامیار عابدی پژوهشگر ادبی سخنرانان این مراسم هستند. همچنین در این مراسم پیام تصویری ایرج حسن‌زاده، مجید روشنگر و تورج دریایی برای حاضران به نمایش در‌می‌آید. نصرالله حدادی نیز دبیری نشست را بر عهده دارد. منوچهر حسن‌زاده، متولد ۱۷ بهمن ۱۳۱۲ بود. او فوق‌لیسانس علوم اجتماعی داشت. حسن‌زاده پیش از انقلاب عضو ارتش بود و در سال ۱۳۵۹بازنشسته شد و از آن زمان تمام‌وقت در نشر کار می‌کرد. انتشارات مروارید در سال ۱۳۴۰ بنا به پیشنهاد مجید روشنگر و با مشارکت فریدون نیکنام، منوچهر حسن‌زاده و پرویز علی‌بیک تاسیس شد. علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند ساعت ۱۷ به خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان نجات‌اللهی، نبش خیابان ورشو مراجعه کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر