شماره روزنامه ۶۰۱۰۲
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۴۹ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۶۰۴۹

  • حراج تهران؛ ۱۹۰ میلیارد تومان

    دنیای اقتصاد: ۱۹۰ میلیارد تومان! رکورد چشمگیر فروش در بیستمین دوره از حراج تهران است که شامگاه جمعه هم‌زمان با برگزاری دوره دوم چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد. اجرای مراسم بیستمین حراج تهران را شهریار ربانی به عهده داشت که پس از رضا کیانیان و حسین پاکدل، به عنوان سومین مجری حراج تهران معرفی شد. در حراج بیستم ۱۱۵ اثر شامل ۹۹ اثر نقاشی، ۱۲ مجسمه و ۴عکس، به هنردوستان ارائه شد و این دوره از حراج توانست با فروش ۱۰۷اثر ارائه‌شده به مبلغ نهایی ۱۹۰میلیارد و ۴۷۶میلیون تومان، رکورد قابل توجهی را در بازار هنر معاصر ایران ثبت کند.
  • تولید کتاب صوتی با صدای بازیگران درگذشته

    دنیای اقتصاد: شرکت نرم‌افزاری «الون لبز»، هوش مصنوعی را برای روایت کردن کتاب‌های صوتی با صدای بازیگران درگذشته به کار گرفته است. جایگاه جودی گارلند، بازیگر آمریکایی، در تاریخ سینما با نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی «جادوگر شهر از» تثبیت شد.
  • تماشای ۴ اثر در پاتوق فیلم کوتاه

    دنیای اقتصاد: در شانزدهمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه که امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود، فیلم‌های‌ کوتاه «ایار» به کارگردانی مهدی امینی، «دوئل» به کارگردانی اعظم مرادی، «مدیر مدرسه» به کارگردانی میکائیل دیانی، و «گربه ماهی» به کارگردانی امیرحسین مهماندوست به نمایش درمی‌آیند. آرش خوشخو، نویسنده و منتقد سینما، کارشناس این جلسه از پاتوق فیلم کوتاه خواهد بود که پس از اکران آثار، با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به‌نمایش‌درآمده به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را تحلیل و بررسی می‌کند. محمد صابری به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت. علاقه‌مندان برای حضور در شانزدهمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه می‌توانند ساعت ۱۵ به پردیس سینمایی بهمن مراجعه کنند.
  • نمایش فیلم ‌تئاتر «نیلوفر آبی» در خانه هنرمندان ایران

    دنیای اقتصاد: هجدهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم‌تئاترهای شاخص چهارشنبه ۲۰ تیر به نمایش فیلم‌تئاتر «نیلوفر آبی» اختصاص دارد. پس از نمایش این فیلم‌‌تئاتر، نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری، علیرضا نراقی، منتقد تئاتر و حمید امجد، نویسنده و کارگردان، برگزار خواهد شد. «نیلوفر آبی» سال ۱۳۷۷ به‌عنوان نخستین نمایش در تالار تازه تاسیس سایه اجرا شد و مورد استقبال علاقه‌مندان تئاتر قرار گرفت. بهروز بقایی و پرستو گلستانی بازیگران این نمایش بودند و رضا کیانیان نیز به‌عنوان طراح صحنه در این نمایش همکاری داشت. علاقه‌مندان به حضور در نشست نمایش و بررسی فیلم‌تئاتر «نیلوفر آبی» می‌توانند ساعت ۱۷ به سینماتک خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
  • احضار الناز شاکردوست به دادسرا

    دادسرای فرهنگ و رسانه به الناز شاکردوست اخطار داد که در جلسه رسیدگی پرونده‌اش حاضر شود. به گزارش خبرآنلاین، الناز شاکردوست تصویری از احضاریه‌اش به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران را منتشر کرد که در آن آمده به دلیل جریحه‌دار نمودن عفت عمومی به دادسرا احضار شده است. شاکردوست در این استوری نوشت: هرچی فکر می‌کنم نمی‌دونم من چطوری تونستم عفت عمومی رو جریحه دار کنم؟ در همین رابطه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره احضار الناز شاکردوست به دادسرا گفت: در جریان آن نیستیم، می‌گویم دوستان سینمایی پیگیری کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر