شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۴ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت، معدن و بازرگانی - روزنامه شماره ۶۱۰۴

  • سیاستگذاری به‌جای تصدی‌گری

    دنیای اقتصاد: نوزدهمین جلسه هیات‌نمایندگان اتاق تهران با حضور، سید‌محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. در این جلسه اعضای اتاق و فعالان حوزه تولید و تجارت دغدغه‌‌‌‌های خود در حوزه مرتبط را با وزیر صمت درمیان گذاشتند و محمد اتابک، به بررسی و پاسخ به تک‌‌‌‌تک سوالات و مسائل پرداخت.
  • لزوم مشارکت بیشتر فعالان صنعت غذا

    دنیای‌اقتصاد: در نشست کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران بر لزوم مشارکت جدی فعالان صنعت غذا در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی این حوزه از جمله نمایشگاه گلفود دبی ۲۰۲۵ تاکید شد. حضور هدفمند و پررنگ در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی با هدف معرفی توانمندی‌های صنعت غذای ایران از جمله نکاتی بود که در نشست اخیر کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران مورد تاکید قرارگرفت.
  • مشکلات برنج‏‏‏‏‏‌کاران

    دنیای‌اقتصاد: ۲عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در تذکری خواستار رفع مشکل برنج‏‏‏‏‏‌کاران شدند. به گزارش «ایسنا» حمیدرضا حاجی‏‏‏‏‏‌پور؛ نماینده آمل در جلسه علنی مجلس شورای‌اسلامی در تذکری گفت: دو ماه از فصل برداشت برنج می‌گذرد و اکنون انبار کشاورزان و شالی‏‏‏‏‏‌کوبی‏‏‏‏‏‌ها پر از برنج است و کسی نیست که آن را بخرد. وی ادامه‌داد: لازم است دولت نسبت به حل مشکل برنج‏‏‏‏‏‌کاران اقدام کند.
  • هزینه_فایده خام‌فروشی

    دنیای اقتصاد: در بحث خام‌فروشی و فرآوری مواد معدنی، تحلیل هزینه-فایده یک ابزار ضروری برای سیاستگذاری است. در برخی حوزه‌های معدنی ممانعت از خام‌فروشی تنها به زیان کشور تمام می‌شود و باعث اتلاف منابع است؛ درحالی‌که در سایر حوزه‌های معدنی تداوم خام فروشی به‌دلیل نوسان قیمت‌های جهانی و رقابت بالا، دیگر امکان‌پذیر نیست. برای مثال، درباره مس با عیار پایین، فرآوری در محل معدن می‌تواند ضروری باشد؛ درحالی‌که برای سنگ‌های تزیینی، صادرات به‌صورت خام ممکن است توجیه اقتصادی داشته باشد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر