شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۵ دنیای اقتصاد

اخبار صنایع غذایی - روزنامه شماره ۶۰۸۵

  • چالش‌های تولید و مصرف آبمیوه در ایران

    دنیای اقتصاد-سعیده نبی‌زاده: براساس گزارش‌‌‌ها و آمارهای موجود، سرانه مصرف آبمیوه در ایران، حدود ۱۰ تا ۱۵ لیتر در سال تخمین زده می‌‌‌شود. سرانه مصرف آبمیوه در ایران نسبت به کشورهای توسعه‌‌‌یافته‌‌‌ای مانند آمریکا و کشورهای اروپایی کمتر است، اما روند رو به رشدی را نشان می‌‌‌دهد. در کشورهای توسعه‌‌‌یافته، مصرف آبمیوه‌‌‌های طبیعی و ارگانیک به دلیل افزایش آگاهی بهداشتی و تبلیغات گسترده، در سطح بسیار بالایی قرار دارد. ایران نیز با توجه به روندهای مشابه، به سمت افزایش مصرف آبمیوه‌‌‌های طبیعی و سالم‌‌‌تر حرکت می‌‌‌کند.
  • «باریستا»ی سحرچین به بازار آمد

    شرکت سحرچین سلامت از برند «باریستا» و سه محصول قهوه خود رونمایی کرد.شرکت سحرچین سلامت با حضور در یازدهمین نمایشگاه نوشیدنی‌‌‌ها، چای، قهوه و صنایع وابسته از برند «باریستا» و سه محصول قهوه خود شامل پودر کاپوچینو، پودر مخلوط قهوه فوری سه‌‌‌دریک و پودر مخلوط قهوه فوری بدون شکر اسپرسو رونمایی کرد.
  • قیمت گوشت تا پایان سال متعادل می‏‏‌شود

    دنیای‌اقتصاد:قیمتی که معاونت دام به عنوان قیمت تعادلی گوشت قرمز محاسبه و اعلام کرده حدود ۵۴۰ هزار تومان است که برای رسیدن به این قیمت برنامه‌‌‌ریزی شده است. قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار قیمت گوشت با اعلام این خبر گفت: واردات گوشت قرمز مشمول ارز ترجیحی است و برای جبران کمبود تولید در این محصول در کشور انجام می‌‌‌شود. به گفته پیمان پاک کمبود تولید گوشت قرمز در کشور حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است که با در نظر گرفتن مصرف ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار تنی این محصول در کشور سالانه نیازمند به واردات ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز هستیم.
  • مصرف ۷۰درصدی خرمای تولیدی در داخل کشور

    دنیای‌اقتصاد: متوسط تولید خرمای کشور بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است. ما جایگاه دوم را در دنیا به خود اختصاص داده‌ایم، همچنین در بخش تنوع خرما در دنیا رتبه اول را کسب کرده‌‌‌ایم. محسن رشید‌فرخی، رئیس انجمن خرمای ایران با اعلام این خبر افزود: به طور کلی ۷۰ درصد خرمای تولیدی در داخل کشور مصرف و ۳۰ درصد آن صادر می‌‌‌شود، ما در پیک مصرف متاسفانه با قوانین خلق‌‌‌الساعه در بخشنامه‌‌‌ها روبه‌‌‌رو می‌‌‌شویم به طوری که این ‌‌‌موضوع به صادرات خرمای کشور لطمه وارد می‌‌‌کند. به گفته رئیس انجمن خرمای ایران، در ماه مبارک رمضان مصرف خرمای کشور به ۵۰ درصد می‌‌‌رسد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر