شماره روزنامه ۶۱۱۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۱۹ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۱۱۹

  • رتبه بانک‌ها در وام فرزندآوری

    دنیای اقتصاد: بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، در ۶ماه نخست سال ۱۴۰۳، بانک‌ها حدود ۲۰‌هزار میلیارد تومان به ۲۴۵‌هزار و ۵۰۸ نفر تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده‏‌اند. در میان ۲۸ بانک ارائه‏‌دهنده این تسهیلات، بانک ملت با پرداختی نزدیک به ۴‌هزار میلیارد تومان از فروردین تا پایان شهریور ۱۴۰۳، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.
  • رویکرد فولاد سنگان در ارتقای بهره‏‏‌وری تولید

    ماشین‌‌‌آلات و تجهیزات یکی از مولفه‌‌‌های حیاتی فعالیت‌‌‌های معدنی و صنعتی به شمار می‌‌‌آیند و با پیچیده‌‌‌تر شدن فرآیندهای تولید، تعمیر و نگهداری آنها نیز دشوارتر و حساس‌‌‌تر می‌شود.
  • عبور صنعت ابزار از واردات به تولید داخل

    محمد‌امین مصلایی‌پور‌یزدی / مدیرعامل شرکت ابزار آروا
    شرکت تولید ابزار آروا که فعالیت خود را از یک کارگاه ۳۰۰ متری و پس از یک تجربه در امر واردات ابزارآلات آغاز کرد، امروز کارخانه‌ای ۱۸‌هزار متری با ۸۵۰ پرسنل را راه‌اندازی کرده و انواع ابزارآلات مهم موردنیاز صنایع را تولید و روانه بازار می‌کند. در گذشته محصولاتی را از کشورهای دیگر وارد و با برند آروا بسته‌بندی می‌کردیم و با ارائه خدمات مناسب توانستیم جایگاه خوبی را در بازار کسب کنیم، با این حال تفکر تولید داخلی ابزار در نهایت باعث شد تا کارخانه آروا با استفاده از روش مهندسی معکوس آغاز به کار کند و امروز، از خطوط تولید این شرکت، روزانه یک کانتینر ۲۰ فوتی اینورتر تولید و روانه بازار می‌شود.
  • چالش‌های صنعت فولاد برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه

    علی محمدی/ مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان
    صنعت فولاد ایران به‌‌عنوان یکی از ارکان اساسی اقتصاد ملی و از مهم‌ترین زنجیره‌‌های ارزش افزوده صنعتی، طی دهه‌‌های اخیر با چالش‌‌های ساختاری و سیستمی فراوانی مواجه بوده است. اگرچه توسعه ظرفیت‌‌های تولیدی و تنوع در محصولات فولادی از دستاوردهای برجسته این صنعت محسوب می‌شود، اما نگاه واقع‌‌گرایانه نشان می‌دهد که این مسیر پرچالش، همواره در سایه فشارهای داخلی و خارجی به‌‌ویژه در حوزه‌‌های تامین انرژی و نوسانات اقتصادی طی شده است.
  • امید آخرین چیزی که می‌‌‌میرد

    حمیده زمانی/کارشناس ارتباطات صنعت بیمه
    دست‌هایش را روی چرخ‌های ویلچرش گذاشت و آن را به جلو هُل داد. در نگاهش، نه رنجیدگی می‌بینی و نه ناراحتی! آنقدر که باور می‌کنی همه آن لحظه‌های سخت را پشت سر گذاشته و حالا در ۲۵ سالگی فقط به آینده فکر می‌کند. حاج خانم سینی چای را گذاشت روی میز و نشست روی مبل کنار پسرش. دستگاه ضبط صدا را روشن کردم، خب آقای قادری از خودتان برایمان بگویید؟ چطور در مسابقات قهرمانی کشوری موفق شدید؟
  • ضرورت ایجاد بانک‌های توسعه‌ای

    میثم حقیقی/ کارشناس حوزه بانکی
    در سی‌‌ویکمین همایش سالانه سیاست‌‌های پولی و ارزی، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه به نکته‌‌ای اساسی اشاره کردند که نشان‌‌دهنده چالش‌‌های کنونی نظام بانکی کشور است. ایشان عنوان داشتند که به دلیل دور شدن بانک‌های توسعه‌‌ای موجود از ماموریت اصلی خود، ایجاد بانک توسعه جمهوری اسلامی از سوی دولت بر اساس سیاست‌‌های برنامه هفتم الزامی است. این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که بانک‌های کشور با مشکلات جدی در تخصیص منابع و انجام وظایف خود مواجه هستند.
  • عصر نئو‌بانک فرا رسیده

    دنیای‌اقتصاد: نئوبانک‌ها بانک‌های کاملا دیجیتالی هستند که به صورت آنلاین و از طریق برنامه‏‏‌های موبایلی خدمات بانکی ارائه می‌دهند، بدون اینکه شعب فیزیکی سنتی داشته باشند. این بانک‌ها به عنوان «بانک‌های چالش‏‏‌بر» نیز شناخته می‏‏‌شوند، زیرا با استفاده از فناوری، مدل بانکداری سنتی را به چالش می‏‏‌کشند. نئوبانک‌ها سنگ بنای بانکداری نسل جدید محسوب می‏‏‌شوند و به دلیل توانایی در ارائه خدمات مالی سریع، راحت و نوآورانه، محبوبیت زیادی به دست آورده‏‏‌اند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر