شماره روزنامه ۶۱۰۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۵ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۰۸۵

  • انتخاب رییس هیات مدیره انجمن روغن نباتی

    اعضای هیات مدیره انجمن روغن نباتی به اتفاق آراء علی فاضلی از مدیران با سابقه صنعت روغن نباتی و روغن‌کشی را به عنوان رئیس هیات‌مدیره انجمن روغن نباتی انتخاب کردند. به گزارش «دنیای اقتصاد»، علی فاضلی از چهره‌های با سابقه و خوشنام صنعت روغن نباتی و روغن‌کشی طی ۳۳ سال اخیر است و در کارنامه اجرایی وی چندین دوره حضور در هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی انجمن صنفی صنایع روغن‌کشی شرکت تعاونی کارخانجات فرآوری روغن و دانه‌های روغنی (فردا) و همچنین ۱۳ سال معاونت بازرگانی و قائم‌مقام مدیر عامل شرکت بهپاک، مدیر عامل شرکت یگانه خزر، مدیر عامل شرکت پرتو دانه خزر و از سال ۱۳۹۱ تاکنون نیز مدیرعامل شرکت سبوس مازند به چشم می‌خورد.
  • امتیاز ویژه‌ شرکت‌ها به مدیران خاص

    شرکت استارباکس، هفته گذشته اعلام کرد که «لاکسمن ناریشمان» از جایگاه مدیرعاملی کناره‌‌‌گیری کرده و برایان نیکول، از مدیران باسابقه و سرشناس به عنوان مدیر جدید انتخاب شده است. آنچه توجه عموم را جلب کرده، مزایای سخاوتمندانه‌‌‌ای است که به آقای نیکول ارائه شده؛ از جمله مدیریت از راه دور. نیکول که قرار است استارباکس را از شرایط بحرانی نجات دهد، ساکن کالیفرنیاست، در حالی که دفتر مرکزی استارباکس در سیاتل واقع شده. نیکول اولین مدیرعاملی نیست که از راه دور شرکتش را رهبری می‌کند. از قرار معلوم، دورکاری در حال رواج میان مدیران عامل است در حالی که کارکنان به شکلی روزافزون از این مزایا محروم می‌‌‌شوند.
  • تحقق توسعه در منطقه محروم

    توسعه طرح‌های صنعتی در مناطق کمتر برخوردار آن هم در شرایطی که کشور در بسیاری از مناطق محروم با نرخ بالای بیکاری مواجه است و بازتوزیع عواید حاصل از درآمد ملی از وضعیت خوبی برخوردار نیست، امری بسیار حائز اهمیت است، آن هم در شرایطی که این کار در مناطق محروم انجام شود و شرکت یاد شده نیز از بخش‌خصوصی باشد. این دقیقا کاری است که در یک دهه اخیر شرکت صنعتی معدنی پایا فولاد کویر یزد موفق به انجام آن شده است.
  • تامین‌مالی جمعی از لنز «کارمانی»

    کارمانی اولین رئالیتی‌‌شوی اقتصادی در ایران است که به کوشش سکوی تامین مالی جمعی کارن‌‌کراد با حمایت بانک کارآفرین و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌‌بنیان ریاست جمهوری ساخته و از شبکه خانگی فیلیمو پخش شده است. این برنامه با تمرکز بر تامین مالی جمعی و بررسی فرصت‌‌ها و چالش‌‌های سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌‌ها و کسب و کارهای نوپا، توانسته بهبودهایی در ادبیات سرمایه‌گذاری در کسب و کارها ایجاد کند. برخی از تاثیرات مثبت این برنامه بر سرمایه‌گذاری در کسب و کارها را می‌توان در آشنایی با روش‌های نوین سرمایه‌گذاری برشمرد.
  • فرصت‌‌‌های از دست رفته حمل‌ونقل ریلی

    سیدطه‏‏‌حسین مدنی / رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمند
    حمل‌ونقل یکی از بخش‌‌‌های مهم اقتصاد است که به اذعان برخی کارشناسان، به همراه مسکن حدود ۸۰‌درصد گردش مالی کشورها را به خود اختصاص داده است. جدا از اهمیت کلی این بخش از اقتصاد، تمرکز بر شکل و نوع حمل‌ونقل از جمله ریلی یا جاده‌‌‌ای و توجه به مزایا و معایب آنها هم بسیار مهم است.
  • پروژه جدید در پتروشیمی سبلان

    پتروشیمی سبلان با هدف کاهش قابل توجه آلاینده‌‌‌ها و بهینه‌‌‌سازی فرآیندهای ایمنی و فلرینگ، پروژه Steamize فلر را اجرا می‌‌‌کند.
  • سانحه‏‌های هوایی بوئینگ بیشتر شده‏‌اند؟

    شرکت هواپیماسازی بوئینگ در چند سال گذشته، با حوادث ایمنی جدی مواجه بوده است. جدیدترین آنها، جدا شدن چرخ هواپیما هنگام تیک‌‌آف هواپیمای ۲۰۰-۷۵۷ شرکت یونایتد ایرلاینز در اوایل ماه ژوئیه و فرود اضطراری این هواپیما در فرودگاه لس‌‌ آنجلس و همچنین کنده شدن بخشی از بدنه هواپیمای ۷۳۷ مکس شرکت آلاسکا ایرلاینز در ماه ژانویه بوده است.
  • بنیان‌گذار لینکدین: مشاغل ۹ تا ۵ به‏‏‌زودی از بین می‏‏‌روند

    هم‌‌‌بنیان‌گذار شرکت لینکدین پیش‌بینی کرده مشاغل ۹ تا ۵ تا چند سال آینده از بین می‌‌‌روند. رید هافمن، اخیرا با پیش‌بینی جسورانه‌‌‌اش مبنی بر اینکه مشاغل سنتی که به کار روتین ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر نیاز دارند، تا سال ۲۰۳۴ دیگر مربوط به گذشته خواهند بود، جنجال به پا کرده است. این را کسی گفته که در تاسیس بزرگ‌ترین سایت شبکه‌‌‌سازی حرفه‌‌‌ای دنیا نقش داشته و حالا معتقد است شغل‌‌‌هایی که افراد برای پیدا کردنشان به لینکدین مراجعه می‌کنند، احتمالا دیگر وجود نخواهند داشت.
  • استقبال از ترس‌‌‌های مدیریتی

    در مدیریت شرکت‌ها، وظایف و واقعیات دشواری بروز می‌کنند که ترس از مواجهه با آنها، افراد را به فرار وسوسه می‌کند. اما در صورت شجاعت برای مواجهه با این ترس‌‌‌ها، مزایایی مانند ارتقای فرهنگ سازمانی و هموار شدن مسیر پیش‌‌‌رو به دست می‌‌‌آید. هلدینگ مراقبت‌‌‌های کلیوی توتال (Total Renal Care Holdings) در دهه ۱۹۹۰ میلادی به دلیل سیاست تهاجمی و توسعه لجام‌‌‌گسیخته به آستانه ورشکستگی افتاده بود. مدیرعامل بلندپرواز آنها، ویکتور چلتیل به دنبال سلطه سریع بر بازار، چنان بر تعداد واحدهای عملیاتی افزود که دیگر امکان مدیریت آنها وجود نداشت. در این شرایط، چلتیل اخراج شد و عملیات نجات شرکت با مدیرعامل جدیدی به نام کنت تیری کلید خورد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر