شماره روزنامه ۶۰۴۲
|

  • زیر پوست وام ۴ درصدی

    دنیای اقتصاد-فائزه پوزش: شواهد در دنیای واقعی و مجازی گویای آن است که بیشتر فروشگاه‌ها و کسب و کارها به دلیل کاهش قدرت خرید خانوارها و افزایش فقر، گزینه خرید قسطی خود را فعال کردند. در این بین برخی از فروشگاه‌های شناخته شده با وجود سودهای موثر سالانه بالا به دلیل تبلیغات گسترده در سال‌های اخیر توانسته‌اند اعتماد خانوارها را به خود جلب کنند و متقاضیان بیشتری را به خود جذب کنند. اما در مقابل برخی دیگر از کسب و کارها و پلتفرم‌های آنلاین که به تازگی گزینه خرید قسطی خود را فعال کردند هنوز قادر به جلب اطمینان همه کاربران نشده و باید مدت زمان بیشتری در این حوزه فعالیت کنند. اما در نهایت هیچ یک از کسب و کارها با وجود فعالیت‌های مستمر در این راستا، جایگزین بانک‌ها در تسهیلات‌دهی نخواهند شد و در راس این هرم بانک‌ها وجود دارند و در نهایت متقاضیان اعتماد بیشتری به نظام بانکی دارند.
  • پتانسیل کسب وکار خانوادگی در رشد تولید

    دنیای اقتصاد: کسب ‌‌‌وکارهای خانوادگی، موتور محرکه اقتصادهای پیشرفته محسوب می‌شوند؛ به گونه‌ای ‌‌‌که گفته می‌شود حدود۷۰‌درصد تولید ناخالص کشورهای توسعه‌‌‌یافته حاصل فعالیت این بنگاه‌‌‌هاست و بیش از ۳۰‌درصد از شرکت‌های با فروش بیش از ۱ میلیارد دلار را تشکیل می‌دهند؛ در ایران با وجود اینکه در دهه‌‌‌های گذشته شرکت‌های خانوادگی موفقی تاسیس شده، اما به دلیل کم‌توجهی به مساله جانشین‌‌‌پروری، عمر برخی از این شرکت‌ها همزمان یا کمی بعد از درگذشت موسس پایان یافته است؛ بنابراین مالکان کسب و کار باید برنامه‌ریزی کاربردی و دقیقی برای ادامه این کسب و کار توسط نسل‌های بعد داشته باشند. به همین دلیل همایش «نسل به نسل میراث کسب و کارهای خانوادگی» برگزار شد تا ضمن تقدیر از نسل‌هایی که کسب و کار خانوادگی را حفظ و توسعه دادند، شرکت‌کنندگان دیدگاه‌ها و تجارب خود را نیز به اشتراک بگذارند.
  • افتتاح سوپر مارکت مالی در «ملل»

    موسسه اعتباری ملل برای ارائه انواع خدمات مالی، از جمله خدمات بیمه، واسپاری(لیزینگ) و بازار سرمایه به مشتریان محترم، اولین سوپر مارکت مالی را با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان، روسای مناطق، ادارات و حوزه‌های موسسه در شعبه تجریش افتتاح کرد. مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، ضمن تشریح فعالیت‌‌‌های موسسه در ارائه خدمات به مشتریان گفت: یکی از اولویت‌‌‌ها و سیاست‌‌‌های موسسه، حرکت به سمت ارائه خدمات مشاوره‌‌‌ای و راه‌‌‌اندازی سوپر مارکت‌‌‌های مالی در شعب است که به لطف خداوند و به مناسبت عید سعید غدیر، توانستیم اولین سوپرمارکت مالی را در شعبه تجریش افتتاح کنیم.
  • انرژی‌‌های تجدیدپذیر؛ آینده‌‌ساز صنعت ایران؟

    محمدحسین بابالو
    انرژی‌‌های تجدیدپذیر به یکی از ارکان تامین انرژی در جهان بدل شده و هرچه می‌‌گذرد، این روند شتاب می‌گیرد گویی یکی از ارکان صنعتی بودن هر کشوری در آینده میزان استفاده از انرژی‌‌های تجدیدپذیر خواهد بود. چین، بزرگ‌ترین استفاده‌‌کننده از این انرژی است و مهم‌ترین کشور تولیدکننده تاسیسات آن خصوصا در حوزه‌ برق خورشیدی، به شمار می‌رود تا جایی ‌‌که توجیه اقتصادی تولید آن در اقصی ‌‌نقاط جهان تحت‌الشعاع قیمت‌های فروش در این کشور قرار گرفته است. در این میان ایران با استفاده از مناطق کویری گسترده و بعضا دمای قابل‌توجه، شرایط مساعدی برای تولید برق خورشیدی دارد. این مهم در کنار ناترازی محسوس انرژی در روزهای گرم سال به محرک مهمی برای توسعه انرژی‌‌های تجدیدپذیر با محوریت برق بدل شده است.
  • شتاب توسعه صنایع لبنی «تامین»

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کشت و دام و صنایع لبنی تامین در بازدید از شرکت گلدشت نمونه اصفهان، بر نظارت جدی و کیفیت و سرعت بخشی به پیشرفت واحدهای توسعه‌‌ای تاکید کرد.
  • شکست شرکت‌ها در وعده‌های سبز

    شنبه گذشته، موج گرمای شدید، بخش‌‌‌هایی از آمریکای مرکزی و مکزیک را فرا گرفت. به گزارش سی‌‌‌ان‌‌‌ان، این گرمای بی‌‌‌سابقه زندگی روزمره میلیون‌‌‌ها نفر را تحت‌تاثیر قرار داده. چین، عربستان، هند و یونان نیز با شرایط مشابهی مواجهند در حالی که برخی کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و آسیای جنوبی درگیر سیل‌‌‌های ویرانگرند. طبق نظر کارشناسان، عامل اصلی این فجایع، گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی است.
  • تولد «بانک محلات ایران زمین»

    مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین (جامپ) و بنیاد آینده‌سازان محلات (باما) با عنوان «پروژه بانک محلات ایران زمین» با حضور علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات، مدیران عالی بانک ایران زمین و بنیاد آینده‌سازان محلات، مدیران عامل شرکت‌های هلدینگ فناوری اطلاعات، مالی و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه این بانک برگزار شد.به گزارش روابط عمومی، در اسفند سال گذشته مراسم آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بانک ایران زمین و بنیاد آینده‌سازان محلات با موضوع طرح ملی توانمندسازی محلات با هدف ایجاد تحول، پیشرفت و توسعه کشور و همچنین اشتغال و رفاه هموطنان به‌ویژه جوانان این مرز و بوم برگزار شد و امروز به مرحله اجرا رسیده است.
  • جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه بانک سپه

    چهل‌وچهارمین جشنواره بزرگ حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی-ارزی بانک سپه با ۲‌هزار و ۵۰۰ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی و شعار (با این حساب همه برنده‌‌اید) آغاز شد.
  • رشد درآمدهای بیمه کارآفرین

    مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین، توسعه محصول، کمی و کیفی سازمان‌های فروش و نظارت و کنترل بر ارزیابی و انتخاب ریسک را ازجمله مهم‌ترین محورهای فعالیت این شرکت برای سال ۱۴٠۳ برشمرد.
  • صندوق مختلط تمدن اول شد

    عملکرد دوره یک‌ماهه منتهی به ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط نشان می‌دهد صندوق سرمایه‌گذاری مختلط گوهر نفیس تمدن و اعتماد تمدن بهترین عملکرد را نسبت به دیگر صندوق‌های مختلط بازار به‌‌‌دست آورده‌‌‌اند.
  • وام ۵۰ میلیونی بدون ضامن از «ملل »

    موسسه اعتباری ملل برای رفع نیازهای ضروری مشتریان وام ۵۰۰ میلیون ریالی قرض‌‌‌الحسنه بدون ضامن پرداخت می‌کند.
  • پارادوکس واگن و بار

    سبحان نظری / رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی
    بر اساس گزارش آماری عملکرد ۱۲ ماهه بخش حمل‌ونقل ریلی در سال ۱۴۰۲ که چندی پیش منتشر شد، در بخش بار مجددا شاهد افت عملکرد کل بخش حمل‌ونقل ریلی بودیم؛ به طوری که میزان تن -کیلومتر بار جا به جا شده نسبت به سال قبل‌تر از آن ۳.۷‌درصد کاهش داشت. این در شرایطی است که به تعداد واگن باری به میزان ۵.۵‌درصد اضافه شده بود و انتظار داشتیم با فرض حفظ بهره‌وری در سطوح قبلی، حداقل شاهد افزایش ۵.۵ درصدی حمل بار در کشور باشیم. اما در این حال به میزان ۳.۷‌درصد کاهش را شاهد بودیم.
  • نمای بازاری بیمه زندگی

    حمیده زمانی/کارشناس ارتباطات صنعت بیمه
    بررسی عملکرد صنعت بیمه در سال ۱۴۰۱حاکی از آن است که از میان شرکت‌های بیمه عمومی، بیمه پاسارگاد (۵۹ درصد) بیش از نیمی از پرتفوی تولیدی خود را به بیمه زندگی اختصاص داده است. بیمه کارآفرین (۵۰ درصد)، بیمه سامان (۴۱ درصد) و بیمه ما ( ۳۳ درصد) در جایگاه‌های بعدی این رتبه‌بندی قرار دارند. همچنین بیشترین سهم حق بیمه زندگی از بازار، مربوط به بیمه پاسارگاد با ۲۳‌درصد است و این شرکت به تنهایی حدود یک‌چهارم سهم بازار را در اختیار دارد.
  • افتتاح واحد جدید در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند

    دنیای اقتصاد – اراک – محمدرضا اکبری اصل: واحد جدید تصفیه پساب با املاح بالا به روش اسمز معکوس (R.O) با اعتباری نزدیک به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو بودجه ارزی و به اضافه ۱۳۰میلیارد تومان بودجه ریالی در پالایشگاه امام خمینی ره شازند به زودی افتتاح می‌‌‌شود.
  • چشم‌انداز ۲۰۲۴ ریسک‌‌‌های معدن‌کاری

    دنیای اقتصاد: صنعت معادن یکی از خطرناک‌‌‌ترین صنایع در جهان است. این فقط یک حدس و گمان نیست. در سال ۲۰۲۳ در سراسر ایالات‌متحده مرگبارترین سال در یک دهه اخیر برای صنعت معدن بود. زیمبابوه، کشوری نسبتا کوچک‌تر، ۲۳۷ مورد مرگ را در همان سال ثبت کرده است. به قول تاونی اودل، رمان‌‌‌نویس آمریکایی، «معدن‌‌‌سازی حرفه‌‌‌ای خطرناک است. هیچ راهی برای ایمن‌‌‌کردن کامل یک معدن وجود ندارد.»

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر