به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از بلومبرگ، این خبرگزاری با استناد به بیانیه‌ای گزارش داد که به نظر می‌رسد تجارت این بیمه‌گذار در روسیه به صورت مستقل به عنوان بخشی از یک برند متفاوت اجرا خواهد شد، در حالی که زوریخ دیگر فعالیت تجاری در روسیه انجام نخواهد داد. این معامله به شرکت جدید این امکان را می‌دهد که تیم حرفه‌ای و متخصص خود با تجربه انباشته در صنعت بیمه را حفظ کند و به خدمت در بازار روسیه ادامه دهد.

به گفته این شرکت، بیمه زوریخ روسیه یک شرکت فعال در زمینه بیمه اموال و خسارت است که حدود ۳/ ۰ درصد از بازار بیمه عمومی ‌و غیرعمر روسیه را در اختیار دارد و تجارت اصلی آن پشتیبانی از فعالیت‌های مشتریان بین‌المللی زوریخ در روسیه بوده است. در سال ۲۰۲۱، زوریخ روسیه حق بیمه ناخالص نوشته شده تقریبا ۳۴ میلیون دلاری داشت که شامل ۳ میلیون دلار از مشتریان داخلی بود. به گفته مقامات این شرکت فروش کسب و کار بیمه زوریخ منوط به تایید مجوزهای نظارتی مربوطه است. بیمه زوریخ ۵۵ هزار کارمند و مشتریانی در ۲۱۵ کشور و منطقه دارد. این شرکت در بورس SIX سوئیس ثبت شده است.

تخلیه و خروج دارایی‌های شرکت بیمه زوریخ از روسیه چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت بیمه سوئیس ری اعلام کرد پس از تهاجم به اوکراین، تمام فعالیت‌های جدید و نوسازی در این کشور و بلاروس را متوقف می‌کند. این امر پس از آن اتفاق افتاد که ائتلافی از سازمان‌های غیردولتی و گروه‌ها در ماه مارس از شرکت‌های بیمه بزرگ خواستند تا تجارت با شرکت‌های روسی را متوقف کنند. رویترز با استناد به بیانیه‌ای که از طریق ایمیل ارسال شده است، می‌گوید سوئیس ری، یکی از چهار شرکت بیمه اتکایی بزرگ اروپا، همکاری با مشتریان روسی را نیز تمدید نمی‌کند.

این بیانیه خاطرنشان می‌کند:  این شرکت در حال بررسی روابط تجاری فعلی خود در روسیه و بلاروس است، کاری که بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان در حال انجام آن هستند و به دنبال قطع روابط با این کشور هستند زیرا حملات بی‌دلیل آن کماکان ادامه دارد. شرکت بیمه سوئیس ری آخرین شرکتی است که به لیست رو به رشد بیمه‌گران، بیمه‌گران اتکایی و کارگزارانی پیوست که اقداماتی را برای خروج از روسیه انجام داده‌اند. شرکت ‌هانوفر ری، یکی دیگر از چهار شرکت بزرگ اروپا نیز هفته گذشته اعلام کرد تجارت جدید و نوسازی را در روسیه و بلاروس متوقف کرده است، در حالی که شرکت بیمه ایتالیایی جنرالی یکی از اولین کسانی بود که روابط خود را با این کشور قطع کرد.

هفته گذشته همچنین شاهد بودیم که شرکت بیمه اتکایی فرانسوی SCOR فاش کرد که برگزاری برنامه‌های خود در روز سرمایه‌گذار در روسیه را به دلیل وضعیت ژئوپلیتیک و تاثیرات انسانی و جهانی جنگ در اوکراین به تعویق انداخته است. اخیرا، برخی از بزرگ‌ترین کارگزاران جهان از جمله شرکت خدمات حرفه‌ای و کارگزار بیمه آمریکایی مارش و مکلنن، شرکت WTW و شرکت خدمات مالی بریتانیایی Aon، همگی برنامه‌های خود را برای خروج از روسیه در بحبوحه تهاجم این کشور به اوکراین اعلام کرده‌اند.

رویترز همچنین گزارش می‌دهد که سخنگوی شرکت بزرگ بیمه زوریخ به این نشریه گفت دیگر مشتریان جدیدی نمی‌پذیرد و تجارت موجود در روسیه را تمدید نخواهد کرد. این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که سازمان‌ها و گروه‌های غیردولتی در سراسر جهان از موسسات مالی که بیشتر در معرض صنعت نفت، گاز و زغال سنگ روسیه هستند، می‌خواهند همه روابط خود را با این شرکت‌ها قطع کنند.

همزمان با اعمال تحریم‌های اقتصادی شدید کشورهای غربی علیه روسیه از جمله اقداماتی که برای جلوگیری از دسترسی کسب‌وکارهای روسی به خدمات بین‌المللی بیمه و بیمه اتکایی طراحی شده است، آژانس‌های رتبه‌بندی شروع به کاهش رتبه برخی از شرکت‌های مخابراتی در این کشور کرده‌اند.