مسافرپذیرترین شهرها در تابستان ۱۳99

حامد ابراهیمی با بیان اینکه علی‌بابا در تابستان ۱۳۹۹ شاهد بازگشت دوباره مشتریان به بازار گردشگری بوده است، می‌گوید: این سفرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و میزانی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته انجام شده‌اند.

وی با اشاره به تهیه گزارشی از پر مسافرترین مسیرها و پرورودی‌ترین و پرخروجی‌ترین شهرها در تابستان ۱۳۹۹، تأکید می‌کند: البته با توجه‌ به اینکه همچنان محدودیت‌های مرزی و هوایی بین ایران و دیگر کشورها برقرار است، این گزارش با تمرکز بر رفتار سفر کاربران علی‌بابا در سفرهای داخلی تهیه‌شده است.

ابراهیمی همچنین با تأکید بر اینکه باگذشت نیمی از سال، علی‌بابا همچنان تنها به بخشی از فروش پیش از بحران کرونا دست‌یافته است، اضافه می‌کند: با نگاهی نزدیک‌تر علی‌بابا در سرویس پرواز داخلی به ۹۲ درصد فروش پیش از کرونا بازگشته است؛ این در حالی است که در خدمات قطار، اتوبوس و هتل داخلی تنها شاهد بازگشت ۵۰ درصدی فروش بوده‌ایم.

تهران-مشهد از پرمسافرترین مسیرها در تابستان ۹۹

مدیر روابط عمومی شرکت سفرهای علی‌بابا درعین‌حال پرترددترین مسیرها در تابستان ۹۹ درراه‌های هوایی، ریلی و زمینی (اتوبوس) را بین تهران و شهرهای مشهد، اهواز، شیراز، تبریز، یزد، بندرعباس، اصفهان، کرمان، کیش و قم اعلام می‌کند.

وی با اظهار اینکه این مسیرها درمجموع سهمی ۵۰ درصدی از کل سفرهای مشتریان علی‌بابا را از آن خودکرده‌اند، تصریح می‌کند: از بین این ۱۰ مسیر، تهران-مشهد به‌عنوان پرترددترین مسیر، سهمی ۱۵ درصدی از کل سفرهای انجام‌شده توسط مشتریان علی‌بابا را دارد.

ابراهیمی همچنین به تشریح وضعیت مسیرهای اتوبوس می‌پردازد و اظهار می‌کند: در سفرهای زمینی و اتوبوس نیز پرمسافرترین مسیرها بین تهران و شهرهای اصفهان، رشت، تبریز، خرم‌آباد و اراک بوده‌اند.

وی درباره سفرهای ریلی نیز یادآور می‌شود: در سفرهای ریلی پرمسافرترین مسیرها در تابستان ۹۹ مسیرهای تهران-مشهد، قم-تهران، تهران-یزد، قم-مشهد و تهران-تبریز بوده‌اند.

به گفته ابراهیمی، مسیرهای بین تهران و شهرهای مشهد، اهواز، شیراز، تبریز و بندرعباس پرترددترین مسیرهای هوایی تابستان ۹۹ در میان پروازهای داخلی به شمار می‌روند.

تهران، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان پرورودی‌ترین شهرها در تابستان ۹۹

مدیر روابط عمومی شرکت سفرهای علی‌بابا همچنین شهرهای تهران، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان را به ‌ترتیب پنج شهر پر ورودی کشور در تابستان ۹۹ معرفی می‌کند و می‌گوید: شهرهای تبریز، بندرعباس، یزد، کیش و قم نیز در رتبه پنجم تا دهم قرارگرفته‌اند و بیشترین مسافر را در تابستان گذشته داشته‌اند.

وی این ۱۰ شهر را دارای سهم ۷۷ درصدی در کل سفرهای پلت‌فرم علی‌بابا در تابستان گذشته بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: از سوی دیگر کم ورودی‌ترین شهرها بر اساس رفتار سفر ۶۳ درصد جامعه مشتریان علی‌بابا از ابتدای تیر تا پایان شهریورماه، به ترتیب شهرهای تفرش، بندر ترکمن، خمینی‌شهر، دیواندره و بادرود بوده‌اند. ابراهیمی همچنین در تشریح پر خروجی‌ترین شهرهای کشور در تابستانی که گذشت نیز اظهار می‌کند: تهران، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان به ترتیب پنج شهر پر خروجی کشور در تابستان گذشته بوده‌اند. وی شهرهای تبریز، بندرعباس، یزد، کیش و قم را نیز در رتبه پنجم تا دهم پر خروجی‌ترین شهرها در تابستان گذشته معرفی می‌کند و می‌گوید: درمجموع ۱۰ شهر تهران، مشهد، اهواز، شیراز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، یزد، کیش و قم سهم ۸۰ درصدی در کل سفرهای پلت‌فرم علی‌بابا در تابستان ۱۳۹۹ داشته‌اند.

 مقاصد پر جست‌وجو در علی‌بابا در تابستان ۱۳۹۹

ابراهیمی علاوه بر این به مقاصد پر جست‌و‌جو در علی‌بابا در تابستان ۱۳۹۹ می‌پردازد و تصریح می‌کند: کاربران علی‌بابا در سه‌ماه تابستان ۱۳۹۹ قصد سفر به شهرهای تهران، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، تبریز، بندرعباس، اصفهان، کرمانشاه و یزد را داشته‌اند. وی با تاکید بر اینکه تهران به‌عنوان مرکز ترابری و پایتخت کشور، بیشترین جست‌وجو را در مقاصد علی‌بابا داشته است، ادامه می‌دهد: البته در سفرهای ریلی این آمار متفاوت است؛ بدین ترتیب که مشهد، تهران، بندرعباس، قم و رشت پنج شهر پر جست‌وجو برای سفرهای ریلی در پلت‌فرم علی‌بابا در فصل تابستان بوده‌اند.