علی‌شاه‌ حیدری، مدیرعامل و امیر منتی معاون فنی و اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران به‌عنوان مجری این مگا پروژه، ظهیری، معاونان و مدیران هلدینگ را همراهی و درباره هر فاز این پروژه عظیم مسکونی و تجاری، توضیحات لازم را ارائه کردند.

براساس این گزارش، روزبه ظهیری‌هاشمی در جلسه کمیته راهبری طرح «مرکز شهر» که پس از بازدید میدانی از فازهای مختلف این مگا پروژه و همچنین مجتمع مسکونی «بنفشه ۲» و در محل کارگاه برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات اساسی انجام‌ گرفته در راستای پیشبرد همه‌جانبه عملیات اجرایی این مگا‌پروژه، گفت: حجم عملیات اجرایی انجام‌ گرفته در مدت‌زمان ۱۲ ماه گذشته، بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به مشکلات روند اجرایی عملیات ساخت‌وساز این پروژه افزود: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران با اجرای پرسرعت و پرقدرت طرح عظیم مرکز شهر اندیشه تبدیل به الگوی ساخت‌وساز و رشد حجم تولید در میان تمامی شرکت‌های تابعه گروه شده است که باید از این اقدام قدردانی شود.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فناوری‌های نوین ساخت‌وساز به کار گرفته ‌شده در پروژه مرکز شهر اندیشه که افزایش چشمگیر کیفیت عملیات را در پی داشته است، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به عملکرد واحد تحقیق و توسعه معاونت فناوری و توسعه ساخت هلدینگ که توسعه استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان را نه‌تنها علمی، بلکه این موضوع را در فرآیندهای عملیاتی و اجرایی دنبال می‌کند، امیدواریم الگوی کیفی‌سازی واحدهای تولیدی از سوی شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن بیش‌ازپیش توسعه‌یافته و مسیر الگوسازی گذشته، همچنان ادامه یابد و با فاصله‌گیری از روش‌های سنتی، ساخت‌وساز نیمه‌صنعتی و پیش‌ساختگی را در پیش بگیریم.

گفتنی است؛ گزارش مدیریتی پیشرفت پروژه مرکز شهر به تفکیک قطعات و کدینگ‌های (Coding) صورت گرفته از سوی مدیرعامل و معاون فنی و اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در ابتدای جلسه به اعضای کمیته راهبری پروژه رسید و راهکارهایی نیز از سوی حاضران در راستای پیشبرد بهتر امور ارائه شد.

 پروژه «مرکز شهر» در اندیشه، به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه طرح اقدام ملی مسکن سراسر کشور مابین دو میدان خلیج‌فارس در شمال و شهدای گمنام در جنوب قرارگرفته و در وسط آن بازار نقش اندیشه که نمادی از معماری ایرانی-اسلامی معاصر است، شکل‌گرفته است که با الهام گرفتن از معماری ایرانی، ره‌باغی از میدان خلیج‌فارس تا ساباط بازار و از ساباط تا میدان شهدای گمنام، ضلع شمال و جنوب مرکز شهر را به هم وصل کرده است. در اطراف این ره‌باغ فضاهایی با کاربری‌های فرهنگی، تجاری و خدماتی، جهانگردی و پذیرایی، تالار شهر، آمفی‌تئاتر روباز، پردیس سینمایی، هتل، اقامتگاه سنتی، شهرداری اندیشه، پارک پدافند غیرعامل، مجموعه فرهنگی دفاع مقدس و باغ ایرانی شکل‌گرفته است. گروه سرمایه‌گذاری مسکن عهده‌دار و شریک ساخت واحدهای مسکونی و ره‌باغ این مجموعه عظیم است. این پروژه با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه، در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار و با زیربنای کل ۲۱۸ هزار و ۱۸۹ مترمربع و زیربنای مفید ۱۲۱ هزار و ۸۰۲ مترمربع متشکل از یک‌هزار و ۱۷۷ واحد شامل یک‌هزار و ۷۹ واحد مسکونی و ۹۸ واحد تجاری است که تا امروز درمجموع ۱۲ درصد پیشرفت دارد. همچنین مجتمع مسکونی بنفشه ۲، در فاز ۴ شهر جدید اندیشه در زمینی به مساحت ۱۵ هزار و ۷۵۱ مترمربع و با زیربنای کل ۲۴هزار و ۴۳۳ مترمربع در حال احداث بوده که با بهره‌گیری از طراحی نوین و استفاده از تکنولوژی‌های جدید و به‌روز ساخت، تبدیل به یکی از بهترین مجتمع‌های مسکونی شهر جدید اندیشه خواهد شد. این مجتمع که شامل هفت بلوک ۶ طبقه و زیربنای مفید ۱۸ هزار مترمربع و متشکل از ۱۷۰ واحد مسکونی است یکی از مجتمع‌های مسکونی شاخص‌ شهر جدید اندیشه به شمار می‌رود.