برنامه «تخفیفان» در دوران کرونا

چالش کرونا برای «تخفیفان» چگونه رقم خورد؟

برای کسب‌و‌کار ما اتفاق بزرگی بود. سرویس اصلی که در بخش خدمات متمرکز بود، در یک بازه زمانی دچار مشکل شد. این مشکل در واحدهایی مانند مسافرتی بیشتر مشهود بود و این واحدها اساسا ضربه بزرگی خوردند.

  برنامه شما برای گذر از این چالش‎ها چه بود؟ 

ما دو استراتژی مهم در «تخفیفان» پیش گرفتیم. یکی مربوط به تقاضای در لحظه و دیگری براساس اتفاقات در مسیر آینده بود.

  در بخش تقاضا در لحظه مشکل چه بود؟

به هر حال، با شیوع کرونا خیلی از کسب‌و‌کارهای آفلاین بیکار شدند؛ زیرا مردم ترجیح می‎دادند در خانه بمانند و حتی در صورت امکان مایحتاج خود را درب منزل تحویل بگیرند. از طرفی، کسب و کارهای کوچک و محلی به خاطر تغییر سبک زندگی مردم اساسا داشتند تعطیل می‌شدند، زیرا مردم ترجیح می‌دادند از برندهای بزرگ خرید کنند.

  «تخفیفان» چه کرد؟

استارت‎آپ یک پلت‌فرم جدید تحت عنوان «دماسنج» راه‎اندازی کرد تا تمامی کسب‌و‌کارهای آفلاین و آنلاین بتوانند خدمات خود را داخل پلت‌فرم معرفی کنند و آگهی‎های خود را ثبت کنند.

  کار پلت‌فرم «دماسنج» چیست؟

دماسنج یک سوشال پلت‌فرم و یک سوشال نتورک حوزه تخفیف است که کاربران اعم از خریداران و کسب‎وکارها اخبار و اطلاعات درباره تخفیف را با هم به اشتراک بگذارند و هر جایی را که محصول یا خدمات تخفیفی ارائه می‎شود، در این پلت‌فرم معرفی کنند. 

  آیا پلت‌فرم «دماسنج» هزینه دارد؟

در ابتدا قرار بود، این خدمات در ازای پرداخت مبلغی باشد، اما در شرایط فعلی درآمدزایی از آن به اولویت دوم تبدیل، در وهله نخست تصمیم بر حمایت از کسب وکارها متمرکز شد.

  کدام کسب‎وکارها می‎توانند از این پلت‌فرم استفاده کنند؟

محدودیتی برای استفاده از این کسب‎وکار وجود ندارد و همه کسب‎وکارها اعم از کسب‎وکار آفلاین یا حتی فعالیت کوچکی که در اینستاگرام اداره می‎شود، می‌تواند از این پلت‌فرم استفاده کند.

  خریداران چگونه می‌توانند از این پلت‌فرم استفاده کنند؟

خریداران می‎توانند براساس محله و منطقه زندگی خود از وجود و شکل فعالیت این کسب‎وکارها خبردار شوند و از آنها خرید کنند.

  استراتژی دوم چیست؟

استراتژی دوم پلت‌فرم «پولِ‌تو» بود. این یک سامانه «بازگشت وجه نقد» است. خریدار با استفاده از این سامانه می‌تواند از دیجی‌کالا خرید کرده و درصدی از مبلغ پرداختی را به حساب خود برگرداند. در واقع، کاربر از طریق لینک در سایت «تخفیفان»، وارد سایت دیجی‎کالا شده و طبق روال عادی خرید خود را انجام می‎دهد و مشمول این تخفیف می‎شود.

  برنامه‎های «تخفیفان» در آینده چیست؟

تمرکز روی توسعه و بهبود پلت‌فرم‎ها و بهینه‌سازی فرآیند و زیرساخت‌های ارائه خدمات، زیرا معتقدیم فضای بعد از کرونا، فضایی خواهد بود که «تخفیفان» و «نت‎برگ» جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.