برکناری 3 عضو شورای شهر این شهرستان

ایرج موذن روز شنبه اظهار کرد: بهزاد پورپناه، عبدالله حسین‌پور و وحید یوسف‌زاده سه عضو شورای شهر تالش برکنار شدند و سهیل سلامی، احمد قلعه کفایی و حمید صمدی جایگزین این افراد شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه این اعضای شورای شهر تالش طی ۲ ماه اخیر در جلسات هیات رئیسه شورا حضور نیافته بودند،طبق قانون سه عضو علی البدل جایگزین آنان شدند تا جلسات هیات رئیسه شورای شهر تالش برگزار شود.

وی ادامه داد: طی ۲ ماه اخیر جلسات شورای شهر تالش به دلیل غیبت سه عضو گفته شده برگزار نشد؛لذا بر همین اساس اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، حدود ۲ هفته گذشته، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تالش علیه سه عضو شورای شهر تالش به علت تضییع حقوق عامه و معطلی امور شهری اعلام جرم کرده بود.

محمد صفری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تالش عنوان کرده بود که جلسات هیات رئیسه شورای شهر تالش طی چند ماه اخیر برگزار نشده که این امر موجب تضییع حقوق عامه و معطلی امور شهر شده است.

وی عنوان کرد: پیرو این امر به سه عضو شورای این شهر مهلت داده شد تا ظرف ۱۰ روز جلسه‌ای برای انتخاب هیات رئیسه شورا تشکیل دهند.

وی بیان کرد: اما سه نفر از اعضای شورای شهر، جلسه را ترک کردند و نشست انتخابات هیات رئیسه از رسمیت افتاد که به موجب ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات و مجازات های بازدارنده) و همچنین ماده ۶۰۷ قانون مجازات اسلامی (تمرد از دستور قضایی) برای این سه نفر اعلام جرم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تالش خاطرنشان کرد: برای این افراد در دادسرای تالش پرونده قضایی تشکیل شده است و این پرونده در حال رسیدگی است و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.